Announcement

Collapse
No announcement yet.

Forslag til ny radio (VW Amarok 2017)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Forslag til ny radio (VW Amarok 2017)

    Har en 2017 modell Amarok som jeg har oppgradert lyden på(forsterker+høytalere+bass osv) Men jeg bruker den originale spilleren.
    (Discover media navigasjonsystem. Se bilde)
    Vurdere å bytte ut denne til noe som passer meg bedre. Jeg bruker Tidal på musikk i bilen. Denne må jeg starte på telefonen hver gang jeg starter opp.
    Tenker da på en spiller som kan speile mobilen på bilradioen. Sånn at telefonen(Tidal, google map osv) kan styres derfra. Finnes dette?
    Ser noen spillere har wifi connect. Er dette bedre en Bluetooth? Trenger ikke cd spiller. Navigasjon trenges vel kanskje heller ikke vis google map kan brukes?
    Den må også være kompatibel med sensorene foran og bak bilen. Har originalt ryggekamera også. Kompatibelt med knappene på rattet osv.
    Hvis noen kan noe om dette så hadde det vært fint å høre fra dere.


  • #2
    Her det noe ekstrautstyr originalt, så her blir det en del å sjekke.

    Vi må først kartlegge hva som trengs av deler for å bygge om til standard 2-DIN med alt av elektronikk som trengs for å få den nye radioen til å snakke sammen med det originale systemet.
    1. Sjekk om ryggesensorvarslingen kommer ifra høyttalerne foran i bilen eller et annet sted i bilen. Hvis de kommer fra et annet sted i bilen går de utenom radioen og man trenger ingen ekstra deler for å bytte den og bevare denne funksjonen (kan også koble ut radioen og sette bilen i revers for å å høre om varslingen er der fortsatt)
    2. Du må ta ut radioen for å sjekke hvilken kontakt ryggekameraet går igjennom. Noen biler er enkle med bare to vanlige kabler med analog videosignal-leder og jord, noen er kompliserte og trenger elektroniske bokser for å konvertere signalet til vanlig analogt videosignal som du kan bruke på den nye radioen. Ta bilde av baksiden til radioen så skal jeg se hva jeg finner ut.
    3. Hvis du har original AUX/USB kontakt i bilen og ønsker å bevare disse på den nye radioen må enten denne byttes ut eller trenger en adapter imellom som går fra VW sin standard i denne bilen til vanlige AUX/USB-kontakter til den nye radioen
    Når vi har funnet ut av dette så skal jeg oppsummere til slutt alt du trenger. Når vi har kommet så langt så vet vi hva disse delene koster og kan ta med dette i beregningen når vi skal finne en radio som har de funksjonene du ønsker.
    Last edited by Elutstyr AS; 07-07-2019, 15:16.
    Jan Ove Berg
    www.elutstyr.no

    Importør og forhandler av: Aeroport - Atrend - Bbox - Cartizan - Connect - ESB - Fi Audio - Incartec - Morel - Speedsignal - Surge - Phonocar - Vibrofiltr - Zapco

    Comment


    • #3
      Ryggesensoren piper når kontakten er tatt ut som på bildet. Tar som utgangspunkt at jeg vil ha med AUX/USB videre.

      Comment


      • #4
        AUX og USB er vår minste bekymring her, det kan alltids ordnes.

        Så la oss konsentere oss om ryggekameraet først. Forsøk å dra ut den grå kontakten ut ifra den sorte quadlock-kontakten og se om ryggekameraet slutter å fungere da. Sjekk så hvor mange kabler som går inn på den kontakten.

        Hvis det ikke forsvinner da, så går nok videosignalet igjennom de kontaktene på bilde nummer 3, som er mest kjent som radio-signaler. Ville fortsatt med å dra ut disse etter tur, den blå, hvite og den svarte vil jeg tro er DAB, FM og GPS, så det er meget mulig det er den grønne.
        Jan Ove Berg
        www.elutstyr.no

        Importør og forhandler av: Aeroport - Atrend - Bbox - Cartizan - Connect - ESB - Fi Audio - Incartec - Morel - Speedsignal - Surge - Phonocar - Vibrofiltr - Zapco

        Comment


        • #5
          Må sette denne på vent en stund da det kan se ut til at det kan komme et bil bytte om ikke lenge.
          Ikke sikkert, men vil ikke bruke penger på dette nå.
          Men takk for svar. Tar kontakt hvis det ikke blir salg.

          Comment

          Working...
          X