Announcement

Collapse
No announcement yet.

Forsterker til RCD 510

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Forsterker til RCD 510

    Noen som har koblet / vet hvordan de kobler opp en forsterker til RCD 510 spiller?
    Helst uten å klippe og kødde til så mye bak spilleren. Finnes det iso ledning som passer til ekstern forsterker kobling?

    Last edited by titus41; 18-03-2016, 21:39.
    Morel. RE audio. US Amps, Cerwin Vega.

  • #2
    Ingen som har vært borti disse spillerne og montert sub / 4 kanaler?

    Har sett på High and Low converter. Men vet ikke hvem jeg burde kjøpe. tips? Det innebærer jo at man må klippe kabler noe som jeg ikke er så veldig gira på.

    Noen som vet om bedre forslag?
    Morel. RE audio. US Amps, Cerwin Vega.

    Comment


    • #3
      Har ikke vært borti den der men så lenge du ikke bruker kvasir eller noe sånt som søkemotor dukker sånne tråder opp som andre treff. http://forums.vwvortex.com/showthrea...5552539?page=1
      Jeg vet ikke hvor kosher det er å linke til andre forum men det kan ikke bli stort stillere her så vi prøver

      Comment


      • #4
        Etter mye leting har jeg funnet ut at Dynabel og bilkomponenter.no selger en slik plug and play kabel fra Mosconi med Quadlock system.



        http://www.dynabel.no/bilstereo/fors...riation=462490

        Her trenger man ikke å klippe i ledninger, og heller ikke trekke noen andre nye ledninger enn selve strøm kabelen fra batteri til forsterkeren. Eneste minuset her er vell at det ikke går ann å koble en mono forsterker. Altså om jeg velger en 4 kanals plug & play kabel så får jeg ikke koblet på min mono forsterker? Eller er det noen som vet om noen triks her?
        Morel. RE audio. US Amps, Cerwin Vega.

        Comment


        • #5
          Da bruker du bare rear kanalene om du kun skal ha mono, evt front??

          Comment


          • #6
            Bare pass på at den er "fully populated". Altså, at overgangen har absolutt alle kablene som er i original kabelen. Hvis ikke mister du BT mikrofon, multifunksjons display osv. Du kan knappe disse to kontaktene ut av bilens quadlock og stikke de inn i adapterets quadlock. Men det blir ofte veldig trangt, siden kablene er så korte.

            Alternativet er å bruke en slik
            http://bilstereosenteret.no/products/86942

            Da kan du hente ut høyttalersignal for high level, uten å klippe noe.
            Mvh
            Pål Andréas Bryng
            Bilstereosenteret.no
            Vi forhandler bl.a.:
            Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
            Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


            Følg oss på Facebook
            Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

            Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

            Comment


            • #7
              Har dessverre ikke BT funskjon på bilen, men har jo MFD. (Multi Function Display)

              Jeg tenker å kjøpe en 4 kanals forsterker. Da må jeg bruke alle phono kablene, men kan jeg splitte det ene signalet og over til en subwoofer amp? Det må da gå? Takker for svar.
              Morel. RE audio. US Amps, Cerwin Vega.

              Comment


              • #8
                Går da fint det, du får ikke regulert subwoofer alene fra spilleren, men sammen med front eller rear er forskjellen, samt du får "full signal" og ikke ferdig filtrert, men det ordner du jo på forsterker i nesten alle tilfeller ihvertfall 👍🏻

                Comment


                • #9
                  De fleste mono forsterkere har vell innebygd low pass filter? Eller kanskje koble til et delefilter etter ampen?
                  Styring av subwooferen tar jeg på bass knoben som følger med stortsett.
                  Morel. RE audio. US Amps, Cerwin Vega.

                  Comment

                  Working...
                  X