Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vw caddy

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Vw caddy

    Hei,

    Har en caddy 2008mod som eg tenkte å få litt mer lyd i.
    Eg har 2stk GZ GZUW12xII liggende, så lurte eg på om noen har prøvd disse i båndpass kasse??
    Evt om noen har erfaring med hvordan å montere bassere i en Caddy?

    Vurdere å bytte ut org høytalerene forran også, har hatt veldig god erfaring med focal sine frontsett.

  • #2
    Ingen som har noeerfaring med disse elementene?

    Eg trenger også tips til en bra forsterker til basene å tl frontsett.

    Har en Hifonics Brutus,men den har nok sett sine beste dager.

    Comment


    • #3
      Du bumper din egen post bare noen timer etter du legger den ut, på et forum der det ikke er FOR mye aktivitet. Patience, my friend

      Hva med å presentere et budsjett og hva du ønsker å oppnå med lyden? (Spille høyt, mest mulig lydkvalitet f.eks)
      Mvh Tony
      - The only road to take is perfection itself

      Comment


      • #4
        Er det varebil?
        Er ikke sikker på om jeg har hørt bygg i caddy, men har hørt i tilsvarende peugot partner etc. Etter min mening et veldig stort behov for god demping i de bilene for å unngå blikkbokslyd, vibrasjonsstøy etc. Det bør du absolutt budsjettere med.
        Angående elementene dine så har jeg ikke prøvd dem. Gode svindyre elementer kan låte bæsj i et dårlig bygg, og billige elementer kan låte suverent hvis det er bygd av noen som er kjempeflinke. Dette vet du sikkert allerede da!
        never enough!

        Comment


        • #5
          Originally posted by Tony View Post
          Du bumper din egen post bare noen timer etter du legger den ut, på et forum der det ikke er FOR mye aktivitet. Patience, my friend

          Hva med å presentere et budsjett og hva du ønsker å oppnå med lyden? (Spille høyt, mest mulig lydkvalitet f.eks)

          Har ikkje noe budsjett..

          Kommer til å bruke den spilleren eg har i bilen, og dem GZ bassene eg har hatt liggende i 3-4 år.

          Eg har prøvd dem i lukket kasse, og det fungerte dårlig. Ihvertfall i den bilen eg prøvde dem i.
          Og siden eg er rimlig tonedøv så er eg ikkje ute etter noe voldsomt lydkvalitet..

          Comment


          • #6
            Originally posted by bass-freek View Post
            Er det varebil?
            Er ikke sikker på om jeg har hørt bygg i caddy, men har hørt i tilsvarende peugot partner etc. Etter min mening et veldig stort behov for god demping i de bilene for å unngå blikkbokslyd, vibrasjonsstøy etc. Det bør du absolutt budsjettere med.
            Angående elementene dine så har jeg ikke prøvd dem. Gode svindyre elementer kan låte bæsj i et dårlig bygg, og billige elementer kan låte suverent hvis det er bygd av noen som er kjempeflinke. Dette vet du sikkert allerede da!

            Ja er en varebil.

            Ja demping må nok til i varerommet..
            Eg vurdere å prøve båndpass kasse med bassportene inni coupen..

            Comment


            • #7
              I en stooor lukket kasse tror jeg de vil fungere nokså greit Kanskje kassen var for liten til å få noe særlig ompf ut av de?
              Mvh Tony
              - The only road to take is perfection itself

              Comment


              • #8
                Originally posted by Tony View Post
                I en stooor lukket kasse tror jeg de vil fungere nokså greit Kanskje kassen var for liten til å få noe særlig ompf ut av de?
                Ja den var nok i minste laget den eg prøvde dem i, men vil prøve noe annet enn lukket kasse denne gang.

                Comment


                • #9
                  Står her på judys bilstereo at anbefalt volume på bånpass kasse til GZUW12XII er på 30l lukket og 32l portet med 2 x 10x35cm porter.

                  Er dette volum på kassen med elementet i eller uten?
                  At eg må trekke fra volumet på elementet i det ene kammer og plusse på i det andre altså?

                  Comment


                  • #10
                    Har et forslag: hør med Judys Bilstereo!
                    Mvh Tony
                    - The only road to take is perfection itself

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Tony View Post
                      Har et forslag: hør med Judys Bilstereo!


                      Hva skal en med et åpent forum vis en ikkje kan spør her???

                      Comment


                      • #12
                        Hvis en butikk påstår noe om et element de selger så er det rimelig naturlig å henvende seg til de dersom man er usikker. Alt vi kan komme med er kvalifiserte gjetninger på hva den butikken mener.
                        Mvh Tony
                        - The only road to take is perfection itself

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Tony View Post
                          Hvis en butikk påstår noe om et element de selger så er det rimelig naturlig å henvende seg til de dersom man er usikker. Alt vi kan komme med er kvalifiserte gjetninger på hva den butikken mener.

                          Er vel strengt tatt produsenten som mener og ikkje butikken, og rekner med at dem fleste produsentene gjør det likt ang volum med eller uten elementer.

                          Comment


                          • #14
                            Jeg har sluttet å regne med ting Ingenting er selvsagt i denne verden. Dessuten burde uansett butikken som selger elementet vite det.
                            Mvh Tony
                            - The only road to take is perfection itself

                            Comment

                            Working...
                            X