Announcement

Collapse
No announcement yet.

Montere Pioneer AVIC-F960DAB i 06mod Golf.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Montere Pioneer AVIC-F960DAB i 06mod Golf.

    Hei.

    Som tittelen hinter til så skal jeg montere en ny Pioneer 2-din spiller i min 2006mod VW Golf.
    Det viste seg raskt at dette var en langt større operasjon enn først antatt, spesielt for en som kun er vant til å bytte enkle 1-din spillere uten navi, multiratt, dab osv osv.

    Noen i Drammensområdet som har erfaring med å bytte spillere i VW og som har mulighet til å hjelpe?
    En liten slant for jobben skal man naturligvis få

    Evt om noen kan veilede litt online, får hjelp av en bilmekaniker men dette er første Pioneer i en VW for begge to.
    Last edited by thomzi; 26-06-2014, 18:08.
    Bil: Volkswagen Golf 1,9l TDI 2006mod.

  • #2
    Har du kjøpt det du trenger av monteringdeler?

    2-DIN ramme
    http://bilstereosenteret.no/products/sos-40145

    Rattkontroller med canbus adapter
    http://bilstereosenteret.no/products/cts-vw0022

    Antenneadapter, FM
    http://bilstereosenteret.no/products/sos300502

    Vi gjør jobben for 750 kr + kost av deler.
    Mvh
    Pål Andréas Bryng
    Bilstereosenteret.no
    Vi forhandler bl.a.:
    Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
    Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


    Følg oss på Facebook
    Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

    Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

    Comment


    • #3
      Kjøpte alt direkte fra Pioneer via jobben, og skal ha fått med alt av kabler som er nødvendig samt ramma.
      Bil: Volkswagen Golf 1,9l TDI 2006mod.

      Comment


      • #4
        Har dere åpent i morgen?

        Edit: Stakk for moro skyld innom Strandberg i Porsgrunn. Kom på at jeg hadde vært innom de en gang for mange år siden når jeg først flyttet til Skien, men husket ikke hvorfor jeg aldri brukte de. Vel, kom på hvorfor i dag.
        Spurte om de monterte dobbel-din i bil, og prisen. Han sa at jeg trengte en ramme, hvor jeg svarte at det har jeg allerede da alle produkter er kjøpt inn via Pioneer. "å...ja.. da monterer vi ikke" var svaret da... Og hvis de skulle montere bilstereo som var kjøpt hos de, så hadde de uansett ikke tid før uti august pga "kapasitet" og ferie. Imponerende kundeservice.
        Last edited by thomzi; 28-06-2014, 11:21.
        Bil: Volkswagen Golf 1,9l TDI 2006mod.

        Comment


        • #5
          Originally posted by thomzi View Post
          Har dere åpent i morgen?

          Edit: Stakk for moro skyld innom Strandberg i Porsgrunn. Kom på at jeg hadde vært innom de en gang for mange år siden når jeg først flyttet til Skien, men husket ikke hvorfor jeg aldri brukte de. Vel, kom på hvorfor i dag.
          Spurte om de monterte dobbel-din i bil, og prisen. Han sa at jeg trengte en ramme, hvor jeg svarte at det har jeg allerede da alle produkter er kjøpt inn via Pioneer. "å...ja.. da monterer vi ikke" var svaret da... Og hvis de skulle montere bilstereo som var kjøpt hos de, så hadde de uansett ikke tid før uti august pga "kapasitet" og ferie. Imponerende kundeservice.


          hva med å bruke judys bilstereo på klyve knall god service og vet hva han driver med. Strandberg er bare tull hehe

          mvh kim

          Comment


          • #6
            Originally posted by kimafro View Post
            hva med å bruke judys bilstereo på klyve knall god service og vet hva han driver med. Strandberg er bare tull hehe

            mvh kim
            Har jeg faktisk aldri hørt om.

            Men ser ut som at de enten har flyttet, eller er i ferd med å flytte bedriften ned til sørlandet.
            Bil: Volkswagen Golf 1,9l TDI 2006mod.

            Comment


            • #7
              Vet han flytter i helgen. Men går jo an å ta en tlf og høre

              Mvh Kim

              Comment


              • #8
                Ringte han for noen timer siden, han tok ikke telefonen og har ikke ringt tilbake. Regner ikke med han svarer i helgene.
                Bil: Volkswagen Golf 1,9l TDI 2006mod.

                Comment


                • #9
                  Noen som vet om jeg kan benytte bilens originale gps-antenne? Eller må jeg bruke den som fulgte med Pioneer spilleren?
                  Bil: Volkswagen Golf 1,9l TDI 2006mod.

                  Comment


                  • #10
                    Vet ikke om noen har sagt det tidligere, eller om du har sett litt på nettet, men VAG forumet vil kanskje være det beste stedet for slike spørsmål. Jeg er medlem av et av de største Mercedes forumene, for da får jeg også hjelp til å holde bilen på hjulene
                    [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
                    Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by thomzi View Post
                      Noen som vet om jeg kan benytte bilens originale gps-antenne? Eller må jeg bruke den som fulgte med Pioneer spilleren?
                      Du kan bruke bilen originale antenne. GPS antenne er GPS antenne.
                      Mvh
                      Pål Andréas Bryng
                      Bilstereosenteret.no
                      Vi forhandler bl.a.:
                      Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                      Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


                      Følg oss på Facebook
                      Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

                      Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Bilstereosenteret.no View Post
                        Du kan bruke bilen originale antenne. GPS antenne er GPS antenne.
                        Det var jeg trodde. Men de flotte herrene ved Strandberg nektet for at dette ville fungere, så da måtte jeg spørre.
                        Bil: Volkswagen Golf 1,9l TDI 2006mod.

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by thomzi View Post
                          Det var jeg trodde. Men de flotte herrene ved Strandberg nektet for at dette ville fungere, så da måtte jeg spørre.
                          Om jeg ikke husker feil, så er det samme pluggen på antenna også. Så du skal ikke trenge noen overgang, heller.
                          Mvh
                          Pål Andréas Bryng
                          Bilstereosenteret.no
                          Vi forhandler bl.a.:
                          Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                          Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


                          Følg oss på Facebook
                          Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

                          Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

                          Comment


                          • #14
                            Husker jeg kanibaliserte lednignene i min første bil, fordi jeg ikke viste at det var mulig å få tak i en overgang..

                            Lurer på om jeg skal sette haifinne på bilen min, men nå er Alta så lite at man trenger vel strengt tatt ikke GPS
                            [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
                            Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Defus View Post
                              Husker jeg kanibaliserte lednignene i min første bil, fordi jeg ikke viste at det var mulig å få tak i en overgang..

                              Lurer på om jeg skal sette haifinne på bilen min, men nå er Alta så lite at man trenger vel strengt tatt ikke GPS
                              Husker min første bil, en 97mod Seat Cordoba. Alt av Audi høyttalerplugger ble klippet i stykker og høyttalere og subber ble byttet nesten hver 3. måned..

                              Fikk montert spilleren på torsdagen, gikk overraskende lett når vi først begynte å bruke hodet. Tok oss/kompisen min ca. 2t, var ekstra nøye og alt ble helt strøkent. Fikk ikke brukt bilens orginale GPS-antenne(finnes sikkert overgang), men vi fikk lagt den opp gjennom lufteventilen på dash'en så det eneste man ser i front er 0,5cm ledning og en liten sort klump. DAB antenne fikk vi lagt opp under dekselet på a-stolpen og synes nesten ikke. Mikrofonen fikk vi trukket gjennom bilens orginale holder til 100 år gamle Nokia telefoner, og jeg må si jeg er imponert over lydkvaliteten på samtaler når jeg svarer via anlegget. Eneste som irriterer meg er at rammen Pioneer sendte ut er grå-sort og ikke helt sort, så det blir litt fargekræsj.

                              Har ikke hatt tid til å sette meg ordentlig inn i den, men når jeg gjør det så er den stemmen som sier "Du overskrider fartsgrensen" ferdig. Fin sikkerhetsfunksjon, men fy ****** så plagsom å høre på.
                              Bil: Volkswagen Golf 1,9l TDI 2006mod.

                              Comment

                              Working...
                              X