Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvordan er det å bygge stereo i en Passat sedan?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hvordan er det å bygge stereo i en Passat sedan?

    Hei, skal til å bytte til meg en -00 Passat sedan 4motion, og lurer på om det er noen som har fått til skikkelig lyd i en slik?

    Det er en liten stund til jeg får den enda, så jeg driver og ide-myldrer litt i mellomtiden.

    Har noe dilldall til overs fra Astroen, b.la. en P99rs, et par PRS-D 800, et sett Rainbow 6.5" m/diskanter, et par odyssey-batterier, alt av kabler, sikringer, dempematter osv, en dynabel bf7501, og ymse subwoofere fra 8" til 18" liggende, så det frister litt å ta noe av dette i bruk.

    Regner med at denne, siden den er sedan, ikke er den mest optimale bilen å bygge i, men det hadde vært morsomt å høre om det er noen som har noen erfaringer, eller fått til noe spennende i en slik. Tenker mest på hvor tett den er mellom bagasjerom og kupé, og om det er mulig å få til litt trøkk. Dette er en toppmodell med bl.a. høyttalere i bakdørene og skinninteriør, men jeg har glemt å spørre om det er skiluke. Skal vel uansett få til noe, men jeg setter pris på tips og innspill.

    Noen som har fått inn en DD3518 baki en Passat forresten…?
    Last edited by Ricecooker; 24-02-2014, 17:51.

  • #2
    Eneste som gjør sedan forskjellig fra stv å bygge i er basskasseløsning. Bandpass er det som oftest funker i sedan. Og ikke alle elementer passer i BP.

    Blir artig å føle meg på dette
    Mvh
    Pål Andréas Bryng
    Bilstereosenteret.no
    Vi forhandler bl.a.:
    Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
    Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


    Følg oss på Facebook
    Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

    Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

    Comment


    • #3
      Skal ikke si noe om Passat sedan, men fikk skvisa 3518 , forsterker og batterier Baki min sedan så det går ja !
      Subaru Forester: | Pioneer | 2x DD 9918 - DD Vo M8 - DD Vo B1 |
      | Gladen 75c6 - DD m4a |
      | 5 x Odyssey PC2150 | EA 250a alt | 154.2 I ruta , 149.9 I setet |

      Comment


      • #4
        Har såvidt begynt å bygge litt lyd i Passaten, og har et par spørsmål.

        Har dempet, og byttet orginalhøyttalerne i fremdørene med mine rainbow profiline 6.5, og skal snart inn med diskantene (rainbow cal 26).
        Tror jeg plasserer diskantene i de runde luftdysene oppå dashbordet istedet for oppe ved speilet, litt pga at diskantene er en del større enn de som står der idag, og litt på grunn av at i Astroen ble det finest lyd da diskantene pekte oppover, kontra rett-i-fleisen-montering.
        Har også byttet ut jallaforsterkeren og den 5-kilos Ground Zero-subkassa som var med på kjøpet, med en RF T212" i en skikkelig kasse, og fått inn BF7501´en jeg hadde liggende. Tok også en runde med TB3 i samme slengen.
        Skal etterhvert inn med P99rs´en, og to prs-d800 til å drive mellomtoner og diskant foran. Har ikke funnet noe egnet sted til å plassere forsterkerne foran, hadde håpet å få plass under hanskerommet et sted, men det ser ut som de havner i bagasjerommet med påfølgende kabelstrekking framover..

        Har også planer om å montere et ekstra batteri bak, da jeg har to odyssey pc1500 stående. Har allerede modifisert "medisinskapet" som er på venstre side baki der, slik at et batteri passer inn. Så det blir helt skult når man har igjen lokket, ble ganske bra om jeg skal si det selv.

        Men..hvor tykk kabel må jeg egentlig ha mellom batteriene? Det ligger en kabel fra før fra batteri og bakover, som jeg ikke har målt, men den er vel rundt 30mm2 vil jeg tippe. Har sikret denne med en 200A sikring i hver ende, men er usikker på om kabelen er grov nok. Har googlet litt på dette, men svarene er høyst varierende. Noen sier man MÅ ha 53mm2, mens noen sier man kan dimensjonere denne ut ifra størrelsen på dynamoen, som hos meg er orginal, var det 110A tro?

        Jeg har en kveil med 53mm2 liggende, men det frister ikke så voldsomt å legge inn den hvis det ikke er helt nødvendig.
        Siden RF´en er 2x4 ohm, så er Dynabel´en koblet i 2 ohm, altså til rundt 1x1400w. Så kommer sikkert disse 2 Pioneer´ene i tillegg etterhvert, men de trekker ikke all verden.

        Så hva sier ekspertisen? Holder det med denne 30-ish-mm2-kabelen, eller må jeg brette opp ermene og legge inn den 53mm2´en jeg har liggende?

        Comment

        Working...
        X