Announcement

Collapse
No announcement yet.

Anlegg til Passat 99 modell, stasjonsvogn

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Anlegg til Passat 99 modell, stasjonsvogn

    Hei folkens.

    Har ikke så mye peiling på anlegg men har kikka litt.

    Er ute etter trøkk og kan bruke maks 10.000kr, så jeg lurte på om dette hadde funka bra

    http://lydibilen.no/index.php?main_p...roducts_id=122

    http://lydibilen.no/index.php?main_p...roducts_id=142

    http://lydibilen.no/index.php?main_p...products_id=47

    Tar gjerne imot forslag som kan være bedre og billigere

    Takk!

  • #2
    Hei du!
    I trådens tittel skrivet du anlegg. De komponentene her er jo bare bass, så regner med du har en plan for resten av systemet?
    LIB gir svært mye for penga, men det finnes mye annet bra der ute - spesielt brukt.. Elementet er bra, du kan klare deg med en mindre forsterker på det rundt 1-2000w rms er nok. Husk å sette av penger i budsjettet til strøm og kabler!
    never enough!

    Comment


    • #3
      Husk at jo mere effekt jo mere strøm trenger du. Ikke et dumt valg ang forsterker og element. Ville heller gått for en 15" istedefor 12 når du først er i gang . Bare husk at det går et par tusen til ledninger og koblings utstyr


      mvh kim

      Comment


      • #4
        Ser du valgte d1 element.
        Er det snakk om 1 eller 2 12"?
        Ved valg av ett element ville jeg gått for d2 og 15" istede for 12
        Da kan du laste den i 1 ohm, og kan da feks bruke lib sin 1200.1 blokk som leverer 1200 i 1 ohm.
        Og du sparer cash der, å har litt ekstra til resten av "anlegget"

        Å som også nevnt,strøm og kabler er viktig.

        Comment


        • #5
          Om du kjenner noen som kan lage glassfiberkasse eller en mangekantet kasse er det massevis med plass i reservehjulsbrønnen
          [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
          Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

          Comment


          • #6
            Skal ha 1 element. Høres fornuftig ut å gå for D2 da ja, og en litt rimeligere forsterker
            Hvor stor kasse burde jeg ha til det 15" elementet da?

            Comment


            • #7
              Satt en kraftig 15" i en 170-liters kasse i en kliss lik Passat. Med element opp og bort bakover spilte dette sjukt !
              Ville gått for rundt 140 liters kasse med en ganske stor port om jeg var deg
              Subaru Forester: | Pioneer | 2x DD 9918 - DD Vo M8 - DD Vo B1 |
              | Gladen 75c6 - DD m4a |
              | 5 x Odyssey PC2150 | EA 250a alt | 154.2 I ruta , 149.9 I setet |

              Comment


              • #8
                vist du kan vente litt så kommer 18" til slags i novemerr eller desember. etter det han sa til meg når jeg sporte om lib 1881d1.
                å da har du nåkk trøk vil jeg tru
                MVH Mats S. Erdal

                Comment


                • #9
                  Skjerpings folkens, dette er ikke så veldig gode råd. Merk hva kimafro sa her tidligere!!
                  Trådstarter sier han har budsjett på 10.000kr. Vi må forutsette (i mangel på informasjon) at han ikke har kjøpt inn noe til lydanlegget hittil, derfor trenger han trolig et komplett system.
                  Bilen hans er 99modell, det er ingenting som taler for at den har oppgradert dynamo, kraftig (eller flere) batterier. På grunnlag av det kan vi si at han trolig bør gjøre noen investringer i strøm for å kunne utnytte en 18" og 3,5kw.
                  Lib forsterkeren koster 6000kr (ny) og 1881 (D2, hvilket er den han burde kjøpe) koster 2900kr, sum 8900kr.
                  Dersom han kjøper dette til nypris har han altså igjen 1100kr, noe som skal holde til batteri, strømkabler, koblingsmateriell, dempemateriell, byggemateriell. Det er helt umulig å få til.
                  I tillegg trenger han kanskje frontsett, forsterker til dette og spiller i verste fall.

                  Mitt råd, slik jeg tolker trådstarter, er å gå for en rimelig men godt element, tolv eller femten tommer. Med en fortrinnsvis brukt monoblokk rundt 1,5-2kw, dette kan spille grisebra med ei god kasse og krever mindre oppgradering av strøm som blir kostbart.

                  Men for all del Loff21; gjør akkurat som du vil, du kan bruke 90prosent av budsjettet ditt på basselement og forsterker, men det er ikke garantert at det gir deg veldig god lyd i bilen . Det er en dyr hobby, så skaff deg oversikt og hva du ønsker og trenger før du begynner å handle!
                  never enough!

                  Comment


                  • #10
                    Var litt det jeg mente Johann, 15" gir ofte mere bang for buck enn 12", gå for 15" og 1200watt monoblokka, bestill i samme slengen en god slump 53mm2 kabel +to sikringsholdere( bakover og the Big 3) så prøver du deg på å bygge kasse selv, koster ikke mere enn 500kr såfremt du har tilgang på ei grei sag og en skrumaskin og som Johann sier , gi oss gjerne info på hva annet du har/mangler som f.eks spiller men det viktigste rådet, lib3500.1D er ikke bare en dyr investering, men å få denne til å gi opp imot oppgitt effekt er grisedyrt(ref:budsjett)
                    Subaru Forester: | Pioneer | 2x DD 9918 - DD Vo M8 - DD Vo B1 |
                    | Gladen 75c6 - DD m4a |
                    | 5 x Odyssey PC2150 | EA 250a alt | 154.2 I ruta , 149.9 I setet |

                    Comment


                    • #11
                      Hadde jeg vært trådstarter med 10000kr ville jeg kjøpt spiller komponentsett og forsterker til det i første omgang.

                      Trådstarter: vil du begynne med sub og forsterker? Eller vil du ofre bass en stund?

                      Mener å huske det var lett å få mellomtonene til å spille lavt i Passat med litt demping
                      [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
                      Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

                      Comment


                      • #12
                        Var vel ingen som råda om å sprenge budskjett på bass vel Johann?
                        Skrev hvertfall velg D2 for å så velge 1200.1 for å spare til resten av anlegget

                        Comment


                        • #13
                          Spare på spiller, forsterker, og komponentsett?
                          [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
                          Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

                          Comment


                          • #14
                            Spare til forsterker,kompsett og spiller.
                            Regner egentlig med trådstarter har spiller i bilen,

                            Med en 15"d2 eller 12"d2 + 1200.1 = 5500,- ish.
                            For å handle alt på ett sted så muligens LiB sitt 6,5" sett til 900,- =6400ish
                            2ch også fra lydibilen til 890,- = 7290ish
                            Så 8 meter 53mm = 800,- 8090ish

                            Så sikring og holder (husker ikke pris)

                            Det var slik jeg tenkte. Eller, forslag hvertfall.

                            Comment

                            Working...
                            X