Announcement

Collapse
No announcement yet.

Anlegg i en VW Passat 97 modell

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Anlegg i en VW Passat 97 modell

    Heisann,

    har ingen peiling på hvilken nettside og hvilket merker som er bra. Hadde vært digg hvis noen kunne vist meg noen sider der de har billig anlegg til bil. Trenger alt som trengs til ett bra anlegg.

    Budsjettet ligger mellom 5 - 10 000,-
    Vet ikke hvor stort batteri det er i bilen men det er det originale.
    Lyden jeg ser etter er høyttalere som kan både spille litt rolig og høyt hvis dere forstår

    Beklager hvis jeg poster i feil seksjon.

    takker for svar!
    Last edited by Lillevanilje; 22-07-2013, 18:53.

  • #2
    www.autodesign.no

    www.judysbilstereo.no

    www.dynabel.no

    www.bilstereosenteret.no

    http://www.planethifi.no/shop/
    Math Problem: A smalltown girl boards a train leaving South Detroit at midnight. If she doesn't stop believing, how long is her Journey?

    Comment


    • #3
      Takker for svar
      Hvilken side anbefaler du mest? Hvilken side brukte du?

      Comment


      • #4
        Jeg har for det meste brukt dynabel og bilstereosenteret når jeg kjøper nytt fra fabrikk. Er ingen annen grunn til det enn at de har hatt det jeg skulle ha inne på lager der og da, og at de har hatt tilbud der og da.

        Det går også fint å kjøpe brukt bilstereo, særlig når man har stramt budsjett.
        Math Problem: A smalltown girl boards a train leaving South Detroit at midnight. If she doesn't stop believing, how long is her Journey?

        Comment


        • #5
          Hvilket merket er det du bruker i anlegget ditt?

          Comment


          • #6
            Merker har generelt lite å si. Er hvor komponentene monteres, og kassene som sitter bak høyttalerne som har mest å si. Så lenge det ikke er "kina-ræl" bør det ha potensiale til å gi god lyd. Bruker forøvrig Pioneer, Tang-Band, Vifa/Peerless, Scan-Speak, Mosconi og Digital Designs. Noe av det er "skitbillig", annet koster mer enn det er nødvendig å bruke for å få til lyd.

            Kan liksom ikke bli gæli' hvis man velger noe som åpenbart ikke er "ræl". Finn noe som ligger i din prisklasse.

            Dyre merker som JL, Rockford, DD, Kicker etc. vil jeg si det er lite poeng å vurdere når man har "budsjett-bygg".
            Math Problem: A smalltown girl boards a train leaving South Detroit at midnight. If she doesn't stop believing, how long is her Journey?

            Comment


            • #7
              Originally posted by Lillevanilje View Post
              Hvilket merket er det du bruker i anlegget ditt?
              Bruk litt tid på å lese noen tråder her på forumet. Kikk litt i prosjekttråder etter ideer som kan passe til ditt budsjett!
              Man kan lære veldig mye og få inspirasjon fra youtube.
              F.eks EXO: http://m.youtube.com/#/user/EXOcontr...2FEXOcontralto
              er jo utrolig morsom og unik, han har plenty entusiasme iallefall.

              Husk at du skal putte lyd i en Passat, dermed er sjansen for at noen har hatt det samme problemet som deg før er temmelig stor!
              never enough!

              Comment


              • #8
                Roger!
                Beklager dette, var bare litt ivrig så jeg tok ikke tiden med å se i tråder som allerede var postet Tenkte at jeg ville fått svar med en gang om hva jeg trengte osv

                Comment


                • #9
                  Får bilen idag, tenker å starte med noen nye høyttalere i dørene osv
                  Så får jeg kjøpe inn bass når jeg får råd :3
                  Gleder meg!!

                  Comment


                  • #10
                    Jau, lyd er moro. Når du monterer høyttalere i dørene så se til at de sitter som spiker. Hvis det høyttalerne sitter i vibrerer eller kan presses inn og ut trenger det antaglig litt demping.

                    f.eks med silent coat / stp / gladen dempe-sak.
                    Math Problem: A smalltown girl boards a train leaving South Detroit at midnight. If she doesn't stop believing, how long is her Journey?

                    Comment


                    • #11
                      Takker for tips Skal sjekke det når jeg bestiller
                      Skal en tur til Spania først før jeg bestiller Noen som vet om det er legit å kjøpe deler fra Spania? Skal til Malaga

                      Trenger først en ny hovedenhet, da jeg tenker at den må ha AUX/ USB. Hva er normalt å bruke? 1-2k eller rundt 3-4k?

                      Comment


                      • #12
                        Tipper at du blir meget fornøyd med en spiller til 1500-2000kr. Aner ikke om det er så veldig mye å spare på å handle fra Spania. Pass på å kjøpe et ordentlig merke som Pioneer, dyrere kenwood, alpine osv.

                        Legg ut hva du har tenkt å handle her før du kjøper om du er i tvil, så kan jo folk si om de synes det er et bra kjøp eller ikke!
                        never enough!

                        Comment


                        • #13
                          http://www.autodesign.no/spillere/1-...er-deh-x9500bt <--- Ser litt på denne Ser ut til å være ganske bra. Har dere noen innspill om det er verdt å kjøpe eller om jeg burde ha en annen?

                          Angående forsterker så vet jeg ikke helt forskjellen mellom monoblokkene og di forskjellige kanal forsterkerene. Tenker å kjøpe nytt frontsett, baksete kommer etterhvert, så 2x12" subber eller 1 god 15" sub. Skal kunne klare å spille høyt og bra. Vurderer også å ha ett lite prosjekt med å montere noen høyttalere bakerst i bilen. Linker og en kort forklaring her ville vært supert!
                          Takker for all hjelp så langt!

                          Comment


                          • #14
                            Jeg er ikke så fryktelig oppdatert på spillere, men den der er nok en fabelaktig god spiller til ditt bruk. Ser meget god ut! Den har flere linjeutganger med 4v som gir gode muligheter for utbygging.
                            Ang forsterkere så bruker mange en "monoblokk" subwoofer-forsterker til basshøyttalerne ja. Du kan f.eks ha 1-2stk to eller, 1stk firekanals til dørene. Denne er svært rimelig og god:
                            http://www.dynabel.no/Shop/Product/d...sterker/BF0804 .

                            Det beste er jo at du har en plan, og en klar ambisjon, da er det lettest å få hjelp og ta valg.

                            Personlig anbefaler jeg omtrent denne fremgangsmåte (prioritering):
                            1. Ny spiller
                            2. Oppgradere strømmen med "the big 3" (søk og lær!)
                            3. Nye høyttalere og demping i dørene FORAN I BILEN
                            4. Forsterker til disse høyttalerne
                            5. Subwoofer med forsterker
                            6. Eventuelle høyttalere bak, forbedring av strømmen, ekstra batteri, lyddemping av bilen etc

                            Let gjerne i kjøp/salg-delen av forumet for å gjøre et kupp på gode produkter til en billig penge.
                            never enough!

                            Comment


                            • #15
                              http://www.judysbilstereo.no/frontse...-audio-sql-165
                              http://www.judysbilstereo.no/demping...t-professional
                              3300kr ferdig levert
                              Ole Petter Holelien
                              Din komplette leverandør av bilstereo og monteringsmatriell
                              Judysbilstereo.no olepetter@judysbilstereo.no
                              Focal Helix Cadence Pioneer DD Dynabel Gladen GZ Installbay Silent Coat DLS M.M

                              Comment

                              Working...
                              X