Announcement

Collapse
No announcement yet.

Passat med enkel stereo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Passat med enkel stereo

    Har en passat (2007) som jeg skal bytte frontsett og montere en sub i.
    Skal ha en Eartquake sws 12 og en Cadence F300-2 til å drive denne.
    Planen er å beholde originalspilleren, både for å holde prosjektet billig og at det er multifunksjonsratt i bilen. Men denne spilleren har jo ingen linjeutganger. Hva gjør jeg?
    Og til frontsettet, her har jeg et Infinity 652.9i Disse er vist nok i 2ohm. Planen er å drive disse med spilleren. Men her bør jeg kanskje satse på en forsterker istedefor? Da må det isåfall bli en som er fysisk liten.

    Subben og forsterker skal ned i reservehjulsbrønnen. Vil ikke ha noe synlig.

    Hva tror ekspertisen om dette?

  • #2
    http://www.bilstereosenteret.no/products/hilo

    for å få ut rca signal fra orginale ledningsnettet

    kjøp en sånn
    http://www.bilstereosenteret.no/products/pbr300x4
    (lite og ok effekt , men du sier at det er 2 ohms? da må jeg finne en annen en..=)

    så kobler du opp både fram/bak høytalerne på!
    Last edited by HLS; 08-06-2013, 16:05.
    // Team HLS - Hard Loud Sounds! \\
    //94182727 - www.facebook.com/HLSbilstereo - Rune_kvaal @ live.no\\
    Mvh
    Rune Kvaal

    Comment


    • #3
      Vil spilleren fortsatt drive høyttalerne om jeg benytter en slik Focal HiLo sak?
      at det er bare noe man setter mellom kontaktstykket ?

      Og den forsterkeren hadde jo en helt rå størrelse

      Comment


      • #4
        Ser at forsterkeren også kan få signal fra høyttalerne.
        Står i bruksanvisningen at man skal koble vekk bakhøyttalerne og motere disse ledningene til forsterkeren.
        Men kan man bare "linke" seg videre fra bakhøyttalerne og til forsterkeren ?
        Hadde jo vært greit med lyd bak også.
        Kommer neppe til å montere forsterker til høyttalerne i dørene med det første.

        Er noen år siden jeg har holdt på med bilstereo, og har kun benyttet spillere med rca utganger tidligere.

        Comment


        • #5
          Mener du at cadence forsterkeren har høynivåinnganger? I så fall så kan du bruke signal fra bakhøyttalerene dine ja, og du trenger ikke koble fra bakhøyttalerene for å gjøre dette... Du kan også fint koble de infinity høyttalerene til spilleren selv om de er 2 ohm, men i følge produsenten så er elementene 2ohm men med kablene så blir motstanden 4ohm... Når det er sagt så ville det blitt ganske mye bedre med et komponentsett isteden for de høyttalerene

          Comment


          • #6
            Kanskje pakke de høyttalerne bak etter hvert da. Og heller kjøpe et komponentsett foran da?
            Men er de infinity høyttalerne bra greier ? Bedre enn det originale?

            Comment


            • #7
              det meste er bedre enn det orginale!
              // Team HLS - Hard Loud Sounds! \\
              //94182727 - www.facebook.com/HLSbilstereo - Rune_kvaal @ live.no\\
              Mvh
              Rune Kvaal

              Comment


              • #8
                Ja, er kanskje det.
                Og jeg er nok i en annen klasse enn mesteparten her inne både når det kommer til hva jeg blir fornøyd med og hvor mye/lite penger jeg vil bruke
                Er stort sett ute etter å kunne skru på litt for å nyte et par sanger til og fra jobb

                Comment


                • #9
                  vi alle her inne er forskjellige!
                  noen vill ha BASS, andre vill ha lydkvalitet.. og andre midt i mellom!

                  og vi har alle forskjellige intresser!

                  om du ikke vil bruke så mye penger , så er jo det opp til deg! hehe . vi kan jo bare guide deg/svare deg mot det du vill ha
                  har selv bilstereo til 40t ++ pga intresse!
                  // Team HLS - Hard Loud Sounds! \\
                  //94182727 - www.facebook.com/HLSbilstereo - Rune_kvaal @ live.no\\
                  Mvh
                  Rune Kvaal

                  Comment


                  • #10
                    Skjønner det Har vært der før.
                    Grunnen til valget av sub og forsterker er at jeg har liggende fra før Så tenkte å bare pakke det inn istede for å bare la det ligge.

                    Comment


                    • #11
                      greit å bruke det man har! er som oftest billigere

                      men da kan du bruke den Hi/Low (den jeg linket til..) bare å koble seg inn på høyttaler kablene bak.
                      eller viss det er sånn på forsterkern din så koble deg på der .. så får du brukt sub/forsterkern
                      // Team HLS - Hard Loud Sounds! \\
                      //94182727 - www.facebook.com/HLSbilstereo - Rune_kvaal @ live.no\\
                      Mvh
                      Rune Kvaal

                      Comment


                      • #12
                        Supert, takker for hjelp

                        Comment


                        • #13
                          Ser ut til at det kanskje blir dette fronsettet istede http://www.planethifi.no/shop/produc...tegration.html
                          Også putte infinitysettet i bakdørene og kanskje en ny spiller også

                          Comment


                          • #14
                            Ser ut til at det kanskje blir dette frontsettet istedefor http://www.planethifi.no/shop/produc...tegration.html
                            Så sette infinity settet i bakdørene.. og kanskje en ny spiller også

                            Comment

                            Working...
                            X