Announcement

Collapse
No announcement yet.

Forslag til vegg i Golf 3..!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Forslag til vegg i Golf 3..!

    Hei god dag

    Min volkswagen golf 3 går ikke igjennom Eu kontroll, men syns det blir litt dumt og vrake den..

    Så tenker kanskje for morro skyld og bygge en vegg i den, og se hvordan det fungerer

    Planen er og ikke bruke aaalt for mye penger på dette..

    Subber: 2 stk 18" http://lydibilen.no/subwoofer-18/lib...-fra-lib-p-117

    Monoblokk: Dc Audio 3.5K og laste subbene ned i 0.5 ohm.

    Strøm: Ny 120A dynamo, og 3 stk stinger batteri.

    Tenker kanskje sette på prøveskilt hvis jeg skal fks på treff, vil det være noe problem ?


    Har forstått det sånn at når man skal bygge vegg så blir det helt annen størrelse på kasse osv, så lurer på om noen har noe forslag ?

    Mvh Morten
    Last edited by lyd; 20-05-2012, 15:00.

  • #2
    Min personlige mening: Det prosjektet du beskriver blir å bygge et stereoanlegg med en bil utenpå, istedetfor å ta en bil og bygge stereo i den. Synes mye av poenget forsvinner da. På den annen side er det sikkert mye god læring i et sånt bygg, så lykke til hva enn du velger!

    Og om du ikke har sett denne fyren og hans youtube-kanaler kan det kanskje være underholdende om ikke inspirerende!
    http://m.youtube.com/results?q=exocontralto
    never enough!

    Comment


    • #3
      Hør med Øivind Sandvik!!!
      JBL GTI 145,8db

      Comment


      • #4
        send en pm til hifonics her på forumet. håper du går for den løsninga de.du må legge ut bilder underveis. hehe. tenker det kommer til å trykke greit mellom hjerne barken jeg hvis alt blir riktig.


        mvh kim

        Comment


        • #5
          Hva legger du i aaalt for mye penger?

          Bygge vegg går det en god del MDF/Spon/Kryssfiner (alt etter hva du bruker). Og det blir fort par lapper der.

          Snakk med Werner Harstad. Han bygget en grom vegg i sin Golf.
          Runar E. Olsen ~ Moderator
          Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
          http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

          Comment


          • #6
            Bassfreak: hehe ja, det blir vel mildt sagt stereoanlegg på hjul, er jo litt derfor jeg gjør det morro og prøve noe nytt, og kjedelig og bare vrake bilen og få 2000kr igjen Bilen har jo masse ambisjoner !!
            Har sett alt av videoer fra han der, og han er gal !

            Hilmar82:
            Har hørt med han det går med kasse på 600liter, men det blir MEGATRANGT:\
            så det spørs om jeg heller får gå for 2 stk 15" og bygge kasse på 400Liter

            Klimafro: Yes, var han jeg hørte med først, og han har peiling på slikt!
            Har 2 valg: 2 stk 18" og 600liter kasse = TRANGT! ELLER 2 stk 15" og 400 liter kasse, som blir greit
            Har en prosjekt-tråd vettu som blir oppdatert

            Genexxa: Vel... har jo det meste av utstyret liggende klart, mangler bare subbene
            bygging og montering vil foregå hos en venn (HLS her på forumet), og han har vel det meste av verktøy og mdf til jobben
            Ulempen er at han bor 5 - 6 mil unna meg + 3 bommer hver vei.. så dette blir er prosjekt som vil ta litt tid, men jeg SKAL få gjennonført det
            Last edited by lyd; 21-05-2012, 15:41.

            Comment


            • #7
              600l? Jeg skal ha 450l til 2xDD9518 i en golf IV.
              Ole Petter Holelien
              Din komplette leverandør av bilstereo og monteringsmatriell
              Judysbilstereo.no olepetter@judysbilstereo.no
              Focal Helix Cadence Pioneer DD Dynabel Gladen GZ Installbay Silent Coat DLS M.M

              Comment


              • #8
                Originally posted by Judys Bilstereo View Post
                600l? Jeg skal ha 450l til 2xDD9518 i en golf IV.
                Hei

                Jeg har NULL erfaring med vegg, så jeg spurte Jonas Tautra, og han sa 600Liter kasse og port på 800-1000cm2.

                Skal du bygge i vegg du også ?

                Comment


                • #9
                  Blir nok gøy prosjekt. Men skjønner ikke hvordan du klarer å få 600l nettovolum i en golf altså!.?
                  never enough!

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by bass-freek View Post
                    Blir nok gøy prosjekt. Men skjønner ikke hvordan du klarer å få 600l nettovolum i en golf altså!.?
                    Ska demontere anlegget som står i bilen i helga, og ta ut baksetene og ta mål

                    Tror jeg heller får gå for 400 Liter og 2 stk 15"...

                    Får høre på de som har erfaring

                    Håper det blir greit resultat uansett..

                    Comment


                    • #11
                      Gjør det, er spent på hvor stort du kan bygge i den. Driver og tester min kasse på rett over 400l i bilen min nå, det er pretty big. Har et par DD2515 til salgs om det kan være aktuelt
                      never enough!

                      Comment

                      Working...
                      X