Announcement

Collapse
No announcement yet.

Høyttalere overgang til VW Passat 2002 (ISO)?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Høyttalere overgang til VW Passat 2002 (ISO)?

    Hei..

    På jakt etter en overgang som passer i til den originale høyttaler kontakten til VW Passat 2002 - 1900TDI stasjonvogn.. (original 6x høytt)

    Årsaken til er at originale 2-DIN spiller i bilen skal byttes ut med ny 2-DIN modell f.eks Pioneer , Alpine osv..

    Ønsker DA ikke å klippe vekk kontaktene her, men bruke overgang som passer rett til høyt. kontakten som har ISO kontakt som vil passe til nye 2-DIN spiller..


    Mulig å få tak i dette??


    Spilleren i bilen er en "RADIO Control System" enn hva den het (tror jeg)..

    Modell med stor skjerm!

  • #2
    Sitter det ikke helt vanlige Isokontakter i denne? Var vel i 2003 dem kom med endre typer, så du må ha adaptere. eller tar jeg feil her?

    Comment


    • #3
      ER dessverre ikke min bil , søsteren til en kamerat.

      Hun har hatt "problem" med å finne riktig kontakt slik jeg har forstått.

      Sitter ferdig kontaker som ISO type på original ledningsnettet til strøm og høyttalerene. ISO kontakt for strøm delen er vel enkelt å skaffe, men kanskje verre med den andre kontakten (er hun type) som er for høytt. i bilen.

      Slik jeg så det , så var kontakten bak på originale spilleren slik type flate pinner..

      Sånn jeg ser det , så skal vi ha en han kontakt med flate pinner her med evt vanlig ISO kontakt i andre enden.

      Comment


      • #4
        http://bilstereosenteret.no/index.php?cPath=1_6_130_336

        http://www.elutstyr.no/index.php?cPa...6g602lg3v26475

        Noe i denne linken som ser ut å passe?

        Comment


        • #5
          Hm.. kanskje, så den før la ut på forumet..

          Leveres den med 12 pinner eller flere?

          6x høyttaler = 12 pinner hvis jeg ikke tar feil?

          Comment


          • #6
            Skal stemme bra dette. Men ser ut som om dte er en sein 2002 modell hun da har.. men er bare å ringe til dem så vet dem ha du skal ha, dem sitter på lister på hva som passer denne bilen.

            Comment


            • #7
              Høyttalere koblingen?

              Eieren hadde fått tak i noe ISO greier og prøvd seg fram, men ikke noe framgang.

              Fått sett litt mere på dette. Spilleren hun skal monteres inn er en Pioneer AVH-1400DVD og skal kobles med originale ISO kontakter hele veien.
              Spilleren som satt i bilen er en VW RADIO NAVIGTION SYSTEM MFD (BLAUPUNKT)!



              I følge skjema som sitter på spilleren her , er i følge den kontakten rød-ring høyttalerne! Men det er jo ikke koblet noe ting til denne kontakten når en ser alle kontaktene osv i bilen.
              Var kun 3 stk div kontakten.
              *Store sorte på venstre side toppen! (selve navi delen?)
              *3x div farger : GUL / GRØNN / BLÅ sitter i kontakten gull-ring!
              *Kontakten som skal der det er blå-ring, strømmen!









              Det vi ønsker å finne ut, hvilken er faktisk høyttalere-kontakten?

              Ut i fra har forstått , så er det kun 2 par høyttalere i bilen.

              *Fram-dørene diskant + mellomtone (koblet opp sammen med filter regner jeg med)
              *Bak-dørene

              Altså regnestykket blir da 8 stk ledning ut.

              Tenkte å sette på slike skjøteklemmer og koble sammen vis en ISO-plugg (fra nye spilleren) som har ledninger i andre enden for å slippe kødde mere med disse mini-ISO plugget (3x fargen kontakten).

              Men sitter de høyttalere-ledninger bland kontakten med de tre fargene plugget??

              Håper på fornuftig svar..

              Comment


              • #8
                Hvis ikke vanlig iso høyttaler plugg er der så må det jo være en forsterker plassert bak i bilen. Bare og koble signal på de forskjellige pinnene i gul kontakt og høre når og hvor det kommer lyd(feks fra en ipod og en avklippet signalkabel) Ja etter at du har fått slått den på med remotestrøm, selvfølgelig(grønn pin nr 10?).

                Kikk her om du finner ut noe:
                http://elsaweb.spaghetticoder.org/na...8/354/91/1764/
                Last edited by IsakAlexander; 17-07-2012, 09:27.
                Dex-p99r, velocity vr450/2100, boston 6.43, 6.4, 8.4

                Comment


                • #9
                  Til opplysning så ble dette fiasko opplegg!

                  *Koblet opp originale strømkontakten til ISO kontakten til nye spilleren.

                  *Gule plugg - LINE OUT AMP (mini ISO) ble koblet opp til en overgang/adapter med 2 par RCA kabel som igjen koblet til nye spilleren.

                  Den gule ledning på adapteren ble koblet til blå/hvit: remote på nye spilleren som i følge eieren hadde fått beskje om betjenten hos Torshov!

                  *Grønn plugg (mini ISO), remote control hadde pinne nr 11, koblet til remote kabelen til nye spilleren.

                  INGEN TING SKJEDDE!

                  Hele originale systemet funker som bare det, men når en skal koble opp nye spilleren får man ikke dette til! Alt skulle nå være riktig.. SÅ nu forstår jeg litt lite hva som kan være galt!

                  Ente med å gi opp hele opplegget og blir anskaffet en ekstra forsterker til oppsettet. Koble opp 4 kanal til framdørene og bakdørene, mens 2kanal eller mono-blokk til bassen!

                  Legger opp 3 par RCA signalkabler, strømkabler , kobler høyttalerkablene rett ved originale kontakten til originale forsterkeren i bilen og bruker originale høyttalere kabler systemet i bilen som går til dørene!

                  Dette var for å slippe å vente på en bestilling av evt fler-leder høyttalerkabel (spare ekstra jobb) og kunne evt brukt forsterkeren fra nye spilleren. Siden de lokale lyd/bilde butikker ikke har slike type høyt. kabel!

                  Comment


                  • #10
                    Ser jo ut som det er 2stk vanlige ISO der, regner med det er der vanlig strøm og høyttalerledninger ligger.
                    Resten av pluggene er vel kanskje noe canbus og rattstyring opplegg?

                    Kikk litt her og seom noe ser ut til å passe: http://transmedia.mystore.no/index.php/cPath/193_542

                    Comment


                    • #11
                      Har sjekket , men hjelper lite.

                      Comment


                      • #12
                        Send en mail til Stian på transmedia og spør da, han har veldig god kontroll på sånt.

                        Comment

                        Working...
                        X