Announcement

Collapse
No announcement yet.

får ingen bassgjengivelse

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • får ingen bassgjengivelse

    jeg har en volvo 850 som jeg har montert to 6,5" i bakdørene på. disse har jeg koblet på en ekstra forsterker på 200w. elementene slår ganske greit men bassen kommer ikke inn i bilen i det hele tatt! du kan se elementene slår og jobber men du får bare diskant og litt mellomtone inn i bilen og bassen bare forsvinner... elementene sitter i den originale plastrammen som sitter nederst på døra. ca 20cm brei og 60 cm lang. er ingen demping i døren men dette skal ikke ha noe å si på bassen fra elementet? er ikke helt tett rundt elementet. er et par småhull til deksler osv. lurer på om plastdekslet det sitter i ikke er stivt nok? takker for alle svar

  • #2
    Velkommen til forumet!

    Høres ut som de kan spille i motfase. Prøv å bytte om pluss og minus på den ene siden du.
    Ellers tar du opp en rekke tiltak som definitivt VIL hjelpe på bassen, stivere og dødere monteringsring, demp dørene. Og for guds skyld tett rundt elementet. Det løser du fint med å bytte ut plastmonteringen med noe tre, f.eks mdf. Så lager du opp hull soom passer bedre rundt elementet. Lykke til.

    Her er en simpel metode som jeg har brukt.


    never enough!

    Comment


    • #3
      det var ganske smart ja! takker! fikk noen ideer om hvordan dette skal monteres nå

      Comment

      Working...
      X