Announcement

Collapse
No announcement yet.

Carisma 1,8 125hk 1999 Høytalerhjelp

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Carisma 1,8 125hk 1999 Høytalerhjelp

    Hei, jeg har en Carisma 1,8l 1999 modell som jeg skal sette inn nytt anlegg i, men jeg aner ikke hva jeg trenger til dette.

    Jeg vet jeg må ha nye høytalere forran, spiller, forsterker og en subwoofer.

    Kan noen her sette opp en liste med det jeg trenger? skal ikke bruke mye penger på dette, helst under 3k! Det trenger ikke vere noen toppmodeller eller siste skrik av noe som helst.

    takk på forrhånd

  • #2
    3k for spiller, høytaler, sub og forsterker? Samt du sikkert trenger kabler og sikkringsutstyr.. Hehe, Lykke til ^^, Ikke forvent for mye til den prisen :P

    Comment


    • #3
      Det beste er vel og høre med en forhandler som sikkert kan få til en pakkepris

      Bilstereosenteret fks..

      Ellers kan man spare mye på kjøpe brukt

      Comment


      • #4
        Takk for svar, jeg kan eventutelt legge på noe mer penger, men hvor mye må jeg opp i for å få eit brukbart anlegg da?

        Comment


        • #5
          Spørs hva du definerer som brukbart.

          Du trenger:
          Frontsett - Minst 1000kr
          Subwoofer - Minst 1200kr
          Forsterker - Minst 1500 for en monoblokk
          (Tallene er basert på de billigste produktene bilradiospesialisten leverer)

          Også kommer jo kabler, sikringsbokser, kabelsko, batteri/evt kondensator, materialer til kassen osv i tillegg.

          Kan jo hende du finner noe brukbart på finn.
          Last edited by JayFax; 29-05-2014, 23:43.

          Comment


          • #6
            Bilstereo pakke her til ikke så allt for langt over budsjett, men må jo regne med noen kroner i kabel også... Sikkert mulighet for å få det som måtte passe i dørene istede for 6x9"

            Comment


            • #7
              Hadde det vært meg som skulle ha bygd ett anlegg i en bil, så hadde jeg begynt med en god spiller. Selv har jeg alltid likt Pioneer og Alpine, men da helst noe med mulighet for aktiv deling av lyd.

              Når jeg hadde klart å spare meg opp litt penger etter dette, hadde jeg kjøpt meg et godt komponentsett å ha fremme. Jeg gidder ikke gi anbefaling av frontsett, men om du bruker 3000 kr til 3500 kr burde du bli fornøyd med kvalitet, men jeg anbfaler deg å lytte til mange forskjellige høytalere før du bestemmer deg.

              Når du får penger igjen etter dette kjøper du deg forsterker, så sparer du på nytt til subwoofer og forsterker til denne. På denne måten får du noe bra som du kan ta med deg til neste bil, og ungår de mange tabbene som jeg har gjort i løpet av årene
              [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
              Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

              Comment

              Working...
              X