Announcement

Collapse
No announcement yet.

Høyttalere?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Høyttalere?

    Heisann!

    Har en 1982 Toyota corolla stv jeg planlegger et lite budsjettanlegg i, da det ikke fins noen form for lyd i bilen pr. dags dato.

    Har bestillt:
    Pioneer deh-8400bt
    2 x dynabel bf1502
    Magnat power force 8x12"

    Planen var å bygge to porta kasser på 62liter tuna til 30hz og bruke en brokobla amp til hvert element.

    Nå ringte dem akkurat fra strømmen-bilradio og beklaget seg med at dem var utsolgt for magnat høyttalerne jeg hadde bestilt.

    Som dere sikkert skjønner er det snakk om et helt enkelt budsjettbygg der jeg vil ha mest mulig "bang for buck".
    Hadde ikke planer om noen sub, da jeg innbiller meg at det ville bli greit med trykk fra magnatene i porta kasse mata med 480wrms pr stk.

    Er det da noen som vet hvor jeg kan få tak i like eller lignende høyttalere? Er også åpen for andre forslag, men har et visst budsjett og forholde meg innenfor da dette er en bil jeg i utgangspunktet svært sjelden bruker

  • #2
    Hva med et greit frontsett?
    Og kjøre det på den ene dynabel forsterkeren og evnt. en liten sub som brokobles på den andre forsterkeren.

    Comment


    • #3
      Originally posted by zxsonnyxz View Post
      Hva med et greit frontsett?
      Og kjøre det på den ene dynabel forsterkeren og evnt. en liten sub som brokobles på den andre forsterkeren.
      Dette vil nok bli en mye bedre opplevelse.
      ?

      Comment


      • #4
        Hadde tenkt å gjøre det enklest mulig, og hvis jeg skal ha frontsett på plass må jeg bygge om dørtrekkene (30år gammel bil).

        Anlegget skal brukes til "fest" så SQ er vel ikke akkurat 1.pri

        Magnatene kosta 1500,- og siden dette blir billige greier så kjøper jeg ikke komponenter som koster en arm og en fot.
        Fant noen JBL 6x9 på tilbud til ljudia, kanskje det hadde blitt bra trykk i anlegget med 4 slik i en kasse. evt et par jbl t696?
        http://www.ljudia.no/Product/Product.aspx?id=368432

        Skal innrømme at jeg har vært innom tanken på frontsett og sub selv om jeg så for meg et veldig enkelt oppsett, mtp bygging og pris.

        Kan vel nevne at jeg har 2stk 8" RE subber liggende og støve i tilfelle noen mener disse subbene og et greit frontsett kan være et bedre alternativ fremfor 2 eller flere 6x9" høyttalere..


        Takk for svar sålangt

        Comment


        • #5
          Vurderte å kjøpe DD CS6.5 frontsett, men pga budsjett ble det til at jeg bestillte et sett med jbl 6x9 fra ljudia, det spiller kanskje høyere og kraftigere enn DD sitt sett også

          Får se om jeg får montert 6x9 i dørtrekkene foran, enten ved å bygge kasse eller støype glassfiber. Hvis det blir vanskelig mtp plass foran, blir dem montert bak.

          Putter også inn de 2 RE subbene jeg har i bassreflexkasser, men om noen kan komme med kassestørrelse og portstørrelse beregnet til disse subbene er det flott. Har nemlig ikke noen papirer på dem.

          Hvor store kasser til 6x9 er hensiktsmessig? Hadde vært gøy med bassreflex der også, men usikker på Størrelsen på kasse og evt port..

          Comment

          Working...
          X