Announcement

Collapse
No announcement yet.

Peugeot Partner 2013 - Hvilken kabelovergang til ny spiller?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Peugeot Partner 2013 - Hvilken kabelovergang til ny spiller?

    Hei

    Jeg ønsker å bytte spiller i bilen min så jeg kjøpte denne på jula:
    https://www.jula.no/catalog/bil-og-g...il-bil-008182/

    Ser ikke ut til at dette var plug and play så søker derfor råd av eksperter her inne.

    Noen som kan gi råd om hva slags overgang/er jeg må kjøpe for å få dette til å virke?

    mvh
    Thore

  • #2
    Hvilken årsmodell er dette?
    Jan Ove Berg
    www.elutstyr.no

    Importør og forhandler av: Aeroport - Atrend - Bbox - Cartizan - Connect - ESB - Fi Audio - Incartec - Morel - Speedsignal - Surge - Phonocar - Vibrofiltr - Zapco

    Comment


    • #3
      2013

      Comment


      • #4
        Hvis du vil beholde bilcomputeren og radiofunksjonene på rattet/rattstammen så blir det en av disse:
        https://www.elutstyr.no/biltilpasset...merkevare=1097

        Du slipper da også å legge opp ny kurs for tenningsstrøm, noe som er digitalt styrt med den originale radioen. Disse er 100% plug & play.

        Hvis du ønsker en rimelig løsning og kan legge opp tenningsstrøm selv så blir det denne:
        https://www.elutstyr.no/connect-c6534i-phdu.html

        Da vil ikke knappene på rattet som har med radioen å gjøre fungere, og du vil heller ikke få tilgang til bilens original bilcomputer/klokke etc.
        Jan Ove Berg
        www.elutstyr.no

        Importør og forhandler av: Aeroport - Atrend - Bbox - Cartizan - Connect - ESB - Fi Audio - Incartec - Morel - Speedsignal - Surge - Phonocar - Vibrofiltr - Zapco

        Comment


        • #5
          Utmerket svar! Takker og bukker.


          Ble også tipset om denne, vil den funke?

          Finnes det en versjon uten bilcomputeren og radiofunksjonene på rattet/rattstammen ?
          Spilleren jeg har kjøpt er litt spesiell da fokuset er på smarttelefonen som kobles til. Så jeg skifter sang osv manuelt på skjermen til telefonen. Trenger ikke funksjonen på rattstammen.
          Ikke bilcomputeren heller. (tror jeg...)

          Last edited by mrwinther; 27-09-2019, 19:02.

          Comment


          • #6
            Ja, dette er akkurat den samme som jeg linket til: https://www.elutstyr.no/connect-c6534i-phdu.html. Bare at den vi selger også har FM antenneovergang integrert/inkludert og at vi sender med gratis frakt hvis du skal bestille på nett.

            Du må da koble den røde kabelen på sigarettenneruttak (bak) inne i konsollen eller legge den til en annen kurs i bilen som har 12V tenningskurs. Det går også an å kombinere den med denne som vi ofte bruker: https://www.elutstyr.no/connect-c103...older-ato.html

            Isåfall skjøter du bare den røde kabelen og putter sikrngskontakten i skringsboksen hvor du finner en kurs kobler på tenningsstrøm og ikke permanent strøm.

            Hvis bilen har ryggesensorer OG disse går igjennom original radio så må du bestille den dyrere versjonen som står støtter ryggesensorer (https://www.elutstyr.no/speedsignal-b-3474741.html), hvis ikke vil ikke ryggesensorene fungere på den nye radioen. Det mest vanlige i disse bilene er at ryggesensoren er koblet uavhengig av radioen og hvis ryggesensorens varsellyder kommer fra et annet sted i bilen enn bilens høyttalere fremme og/eller den fungerer etter du har tatt ut radioen trengs ikke dette å tas hensyn til, og du kan benytte en av de andre løsningene.

            Merk at selv om du har kjøpt en radio fra et merke som ikke støttes av P&P-adapterne for rattkontroll, så vil disse adapterne fortsatt flytte over bilcomputerstyringen fra den originale radioen til knappene på rattet, så de kan benyttes uavhengig av dette.

            Pioneer SPH-10BT og ALLE andre Pioneer-radioer støttes av rattkontroll-adapterne jeg har linket til. Du kan dermed velge "Pioneer" under listen for lead-kabel under kjøpsprosessen og knappene på rattet vil da i tillegg til å bevare bilcomputer (og muligens ryggesensorer) gjøre at man kan skifte sang eller radio-kanal enkelt fra rattet mens man kjører.

            Bilcomputeren på disse bilene viser vel drivstofforbruk, klokke, dato etc. Alt som har med dette displayet forsvinner om du monterer de enkleste overgangene uten elektronikk.

            Click image for larger version

Name:	peugeot-partner-2013.jpg
Views:	129
Size:	112.9 KB
ID:	390147
            Jan Ove Berg
            www.elutstyr.no

            Importør og forhandler av: Aeroport - Atrend - Bbox - Cartizan - Connect - ESB - Fi Audio - Incartec - Morel - Speedsignal - Surge - Phonocar - Vibrofiltr - Zapco

            Comment


            • #7
              "Du må da koble den røde kabelen på sigarettenneruttak (bak) inne i konsollen"
              Er det mulig for en "newbie" å krype inn bak konsollen? Hvordan får jeg tilgang til hvor jeg skal plugge den til?
              Slutter sigarettennerutaket da å fungere?


              Bilen har ryggekamera hvor bildet vises i speilet i bilen. Men ikke noen varsellyder som jeg har hørt noengang...
              Jeg bruker bare visuell måling.

              Tusen takk for hjelpen så langt.


              Comment


              • #8
                Originally posted by mrwinther View Post
                "Du må da koble den røde kabelen på sigarettenneruttak (bak) inne i konsollen"
                Er det mulig for en "newbie" å krype inn bak konsollen? Hvordan får jeg tilgang til hvor jeg skal plugge den til?
                Slutter sigarettennerutaket da å fungere?


                Bilen har ryggekamera hvor bildet vises i speilet i bilen. Men ikke noen varsellyder som jeg har hørt noengang...
                Jeg bruker bare visuell måling.

                Tusen takk for hjelpen så langt.

                Sigarettutaket slutter ikke å fungere. Du skal bare skjøte deg på kabelen. Det er en fordel å har jobbet litt med interiør, men det skal ikke være noe problem å komme til der, du må løsne interør helt til du kommer til. Sjekk først at sigarettuttaket faktisk er koblet til tenningsstrøm, og ikke gir strøm konstant.
                Jan Ove Berg
                www.elutstyr.no

                Importør og forhandler av: Aeroport - Atrend - Bbox - Cartizan - Connect - ESB - Fi Audio - Incartec - Morel - Speedsignal - Surge - Phonocar - Vibrofiltr - Zapco

                Comment


                • #9
                  Sjekket nå, ingen strøm uten tenning. Da må jeg finne en guide på nett som viser meg hvordan jeg løsner interiøret så jeg får tilgang.
                  Eller knote det til selv. (Sikkert ikke anbefalt...)

                  Ser på bildet.
                  Den store svarte pluggen kobles til stor svart plugg fra bilen?
                  Den lille svarte pluggen kobles til hvor? til ny stereo? Så jeg bruker ikke kabelen som fulgte med spilleren?
                  Rød plugg til sigarettenneruttaket bak.
                  Grønn (lengst til høyre) kobles til hvit plugg fra bilen?

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by mrwinther View Post
                    Sjekket nå, ingen strøm uten tenning. Da må jeg finne en guide på nett som viser meg hvordan jeg løsner interiøret så jeg får tilgang.
                    Eller knote det til selv. (Sikkert ikke anbefalt...)

                    Ser på bildet.
                    Den store svarte pluggen kobles til stor svart plugg fra bilen?
                    Den lille svarte pluggen kobles til hvor? til ny stereo? Så jeg bruker ikke kabelen som fulgte med spilleren?
                    Rød plugg til sigarettenneruttaket bak.
                    Grønn (lengst til høyre) kobles til hvit plugg fra bilen?
                    Kablene går bare en plass og resten er selvforklarende når du har handlet kabelen.
                    Jan Ove Berg
                    www.elutstyr.no

                    Importør og forhandler av: Aeroport - Atrend - Bbox - Cartizan - Connect - ESB - Fi Audio - Incartec - Morel - Speedsignal - Surge - Phonocar - Vibrofiltr - Zapco

                    Comment


                    • #11
                      Ok, da er det bestilt.
                      God helg og tusen takk for hjelpen.

                      Comment

                      Working...
                      X