Announcement

Collapse
No announcement yet.

Komponent-sett for Opel Vectra A - 1995

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Komponent-sett for Opel Vectra A - 1995

    Heisann, lei av ubrukelig lyd i orginalhøyttalerene og tenkte å investere i et komponentsett. Har lest meg frem til at det er 6.5" i dørene, men er det noen som vet hva dybden er? Er også interessert i anbefalinger for komponent-sett, maks pris er rundt 2000,-. Ingen forsterker og spilleren er Pioneer DEH-X6600DAB.

    Er fersk på installasjon av lyd i bil, vil dere heller anbefale å gå for coaxial i stedet for komponent?

  • #2
    Ah, Opel Vectra A.... Drømmen min da jeg var atten, var å spare opp nok peger til å kjøpe meg en Vectra 2000... Altså ikke årsmodellen, men modellen som het dette Ingen sportsbil eller noe slikt i drømmene mine, bare en gammel Opel

    Jeg vil ikke anbefale deg til å kjøpe det ene eller det andre, men om du lurer på monteringsdybde, ville jeg begynt med å åpne dørsiden å måle. Ikke fordi jeg er vanskelig mot deg, men fordi dette gir deg en sjanse til å se hvor vanskelig/lett det der å fjerne denne. Dessuten gir det deg mulighet til å bestille mye klips om du ødelegger noen av disse En feil jeg gjorde da jeg åpnet min første dørside, ah to be young again.

    La oss gå videre. Komponentsett. Det finnes flere gode komponentsett til denne prisen, men om du bare klarer å spare deg opp 1000 til 1500kr til vil du kunne få noe som er svært godt.

    Akkurat nå har jeg sansen for DLS, men Hertz, Focal og JL Audio har alle komponentsett til rundt 2000kr. Dette er høytalere jeg kunne tenkt meg å ha i bilen, men om du ikke out in the sticks som det jeg gjør, så ville jeg dratt rundt å høre på så mange høytalere som mulig. Lytt å finn ut den lyden du liker.
    [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
    Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

    Comment


    • #3
      Takk for svar!
      Hadde en Toyota Corolla før denne, men låg mer under bilen enn jeg satt bak rattet. Vectraen har hatt årlig service siden den ble bygd, 20 år gammel og ikkje ein rustflekk.

      Når det gjelder høyttalere så nærmer jeg meg 30 år og er ikke ute etter "dunk dunk" høg lyd. Hører mest på hip hop.

      Skal ta å fjerne dørpanelet i morgen når jeg har fri fra jobb og se hva jeg har å jobbe med. Er det noe problem å feste delefilteret direkte til døren? Med tanke på støt fra åpning og lukking av døren etc.

      Comment


      • #4
        Focal 165a1 er et godt valg. Eller gladen rs165 spesielt gladen settet imponerte med til prisen
        Men ville kjørt en liten 2 kanaler på front sett uansett. Er som natt og dag fra spilleren
        En kan få tak i mye bra brukt også


        Mvh kim

        Comment


        • #5
          Focal 165a1 var ganske rimlig, fant ingen webshops som selger Gladen... er rimlig fersk på audio, hva mener du med to-kanaler på front?

          Comment


          • #6
            Brukt er et svært godt råd, da kan du plutselig sitte med et Alpine SPX komponentsett, noe som er svært bra
            [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
            Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

            Comment


            • #7
              Originally posted by amunds View Post
              Focal 165a1 var ganske rimlig, fant ingen webshops som selger Gladen... er rimlig fersk på audio, hva mener du med to-kanaler på front?
              Dynabel.no selger vel gladen

              Comment


              • #8
                Originally posted by amunds View Post
                Focal 165a1 var ganske rimlig, fant ingen webshops som selger Gladen... er rimlig fersk på audio, hva mener du med to-kanaler på front?
                Det han mener er at du kjøper deg en 2 kanals forsterker som driver høytalerne i du kjøper.

                Om dette er noe du tror du vil like, eller ønsker å holde på med i fremtiden ville jeg også gjort dette. Om dette er bare for å få litt bedre i bilen så ville jeg droppet dette. Dessuten, er planen å skaffe seg subwoofer eller noe slikt senere er det bare å kjøre på

                Bestill høytalere, spiller, forsterker etc hver for seg, etter at du har spart opp penger. Jeg skal ikke si et vondt ord om pakke avtaler, men om du bruker tiden kan du finne mye fint på bruktmarkede til en fin pris, for ikke å snakke om at du får spart deg til et bedre budsjett når du gjør dette.
                [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
                Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

                Comment


                • #9
                  Kjenner eg blir litt nervøs når jeg leser om å trekke kabel fra batteriet, gjennom brannmuren og inn i kabinen for å drifte en forsterker. Føler det blir for avansert. Fant disse: http://www.dynabel.no/Shop/Product/G...entsett/AS4502, noen som har erfaring med sånne som skal kunne brukes med vanlig spiller uten ekstern forsterker? Noen som vet navnet på adapter for å koble høyttalere til orginalledningene i bilen?

                  Comment


                  • #10
                    iso adapter du tenker på? dele filteret kan du bare gjemme inne i døra, da kobler du pluss og minus inn på delefilteret og bare bytter ut høyttalerene m line er helt greit det også


                    mvh kim

                    Comment


                    • #11
                      Om du ikke skal ha forsterkere i fremtiden har vel Focal en innstegsserie, som er laget for å drives av spillere tror jeg
                      [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
                      Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

                      Comment

                      Working...
                      X