Announcement

Collapse
No announcement yet.

frontsett primera P11

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • frontsett primera P11

    Hei skal ha meg ett frontsett i primeran.
    Tror det er plass til 6.5 der?
    Maks budsjett på 3000 har en forsterker på 4 ganger 80 watt fra før og spiller.
    Har sett på Gladen SQL 165 da jeg vil ha noe som spiller litt høyt med trykk. Skal ikke ha noe sub i bagasjen.
    Men krever dette frontsettet en større forsterker?
    Er det eventuellt andre frontsett som passer mitt behov?
    Og hvordan er det med monteringen i primera?

  • #2
    Hvor høyt det spiller kommer ann på hvordan det monteres og hvor sterk forsterker du har.

    Gladen er sikkert bra det, ca. alt du finner til 3k er bra sett.
    Math Problem: A smalltown girl boards a train leaving South Detroit at midnight. If she doesn't stop believing, how long is her Journey?

    Comment


    • #3
      Jeg kan ikke så mye om det her.
      Jeg tenkte jeg skulle plassere det i de orginale hulla i bilen jeg. Og forsterkeren er en forsterker fra thoshovd på 4 ganger 80 watt mener jeg og huske. som nevnt ovenfor.

      Comment


      • #4
        Er plass til 6,5" får akkurat plass bak de originale dekslene hvis du lager en overgang av mdf i stedet for den originale av plast.
        Spiller: Pioneer p6600DVD
        Frontsett: Seas Lotus Performance
        Sub:Morel Elate Sw10

        Comment


        • #5
          det er vel mest sansyneligvis a/d/s? eller er det alpine?


          mvh kim

          Comment


          • #6
            ok.. bra at det er plass til det. takk.
            Hvor gjør dere av delefilteret hen? inne i døra?

            Ja det er en sånn ads forsterkermed 4 utganger pluss en til sub. Er denne ubrukelig?
            Jeg skal ikke ha no high end anlegg.
            Kom gjerne med andre forslag som er litt rimligere som folk har god erfaring med. (frontsett altså?

            Comment


            • #7
              Mine delefiltre er i bagasjen sammen med forsterkerne. Men er fint plass O både dører og i dash
              Spiller: Pioneer p6600DVD
              Frontsett: Seas Lotus Performance
              Sub:Morel Elate Sw10

              Comment


              • #8
                Originally posted by trutta View Post
                ok.. bra at det er plass til det. takk.
                Hvor gjør dere av delefilteret hen? inne i døra?

                Ja det er en sånn ads forsterkermed 4 utganger pluss en til sub. Er denne ubrukelig?
                Jeg skal ikke ha no high end anlegg.
                Kom gjerne med andre forslag som er litt rimligere som folk har god erfaring med. (frontsett altså?
                Kan godt bruke A/D/S, det meste av frontsett fra Focal, Ground Zero, Gladen, Alpine, Polk, etc er bra saker. Du blir nok fornøyd skal du se. Er vel litt overdrevet at folk sier du MÅ HA "xx"-merke for å bli fornøyd.

                Selv har jeg Scan Speak og er kjempefornøyd. Er også fornøyd med de fleste andre frontsett jeg har hørt i andres biler.

                Torshov har jo frontsett til 750kr, duger det og.
                Math Problem: A smalltown girl boards a train leaving South Detroit at midnight. If she doesn't stop believing, how long is her Journey?

                Comment


                • #9
                  baggasjen er vel kanskje best.. men da blir det jo voldsomt med ledninger og strekke.. he he

                  Comment


                  • #10
                    ok... Men forsterker på 80 watt er det nok? til ett litt kraftig frontsett?
                    Og hvordan skal kabler føres opp, sånn med hva som kan ligge sammen og ikke.
                    Har hatt rimlige bilhøytaler før, synes ikke det er rare greier.. vil kunne spille litt høyt med litt trykk... så noe over 2 lapper som er bra.

                    Comment


                    • #11
                      jeg ville personelig skiftet forsterker da jeg har hatt ads en gang i tiden og ikke vert fornøyd. Men for all del du kan jo prøve med den a/d/s forsterkeren din først. Er du ikke fornøyd er det jo ikke verre og kjøpe en ny forsterker, Er ikke vits i å kjøpe nytt hvis en ikke har prøvd det en har først.hehe Jørgen jobber tydeligvis på torshov har jeg skjønt hehe

                      mvh kim

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by trutta View Post
                        ok... Men forsterker på 80 watt er det nok? til ett litt kraftig frontsett?
                        Og hvordan skal kabler føres opp, sånn med hva som kan ligge sammen og ikke.
                        Har hatt rimlige bilhøytaler før, synes ikke det er rare greier.. vil kunne spille litt høyt med litt trykk... så noe over 2 lapper som er bra.
                        80W burde være nok, når du spiller musikk i "prate-volum", vet du hvor mange watt du bruker da? 6-7W kanskje.

                        Du må ha et par ledninger per høyttaler. Helst skal vel ikke høyttalerkabler og signalkabler ligge sammen med strømkabler. Dette kan gå bra fordet.. kommer ann på strømtrekket og skjerming av kabler.

                        Når det kommer til lyden fra høyttalere har monteringen og kassen mye mer å si enn elementet i seg selv. At du har hatt rimelige høyttalere før som ikke låter bra tar jeg derfor med en stor klype salt

                        Trykk får du kun hvis høyttaleren har en egnet kasse bak seg. F.eks kan man "gjøre om" døren til en kasse ved å tette den / dempe.

                        Frontsett til 2000kr burde være bra saker.

                        kimarfo: nei, jobber ikke på torshov.
                        Math Problem: A smalltown girl boards a train leaving South Detroit at midnight. If she doesn't stop believing, how long is her Journey?

                        Comment


                        • #13
                          Kommer nok til å prøve den forsterkeren først. Ville det hjelpe og koble sammen 2 og to utganger så en fikk dobbel effekt? Hvordan gjør en isåfall dette?
                          Ja jeg får prøve og tette dørene da. Gjøres dette med asfaltplater? Og bare tetter hele døra så godt det lar seg gjøre?
                          FOCAL PS165 Performance er det ett sett som spiller høyt eller bare pent?

                          Comment


                          • #14
                            Da har jeg bestillt focal PS165 pluss en masse demping.
                            Det har jeg ikke prøvd før så får satse på at det gjør susen.
                            Bør gjøre det til den prisen.. he he.

                            Comment


                            • #15
                              Focal blir du sikkert fornøyd med og demping gjør susen.

                              Hvis forsterkeren tillater brokobling kan man koble sammen to og to kanaler. Det står ofte "bridge" på de to kanalene som kan "jobbe sammen".
                              Math Problem: A smalltown girl boards a train leaving South Detroit at midnight. If she doesn't stop believing, how long is her Journey?

                              Comment

                              Working...
                              X