Announcement

Collapse
No announcement yet.

EMMA-regler

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Dashbord og dørtrekk er vell ikke akkurat det samme :P

    Så du kan delta i de klassene.
    Runar E. Olsen ~ Moderator
    Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
    http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

    Comment


    • "e.g. creation of additional speaker locations,
      reinforcing/damping the dashboard, etc."

      var akkuratt det der jeg syns var litt utydlig, kunne bety at det ikke var lov å lage egne høytalerplasseringer noenplass.
      Men da satser eg på at det går fint
      Ekje noke vits med bass hviss resten av lyden er dass!

      Comment


      • Rett og slett ikke lovt og ha høytalere på dashen, utenom orginale plasseringer. Har du ikke noe orginalt, kan du ikke plassere noe der heller uten og gå opp i klassen.

        Hvertfall slik jeg forstår og tyder reglen.
        Runar E. Olsen ~ Moderator
        Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
        http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

        Comment


        • Får man poengtrekk hviss sikringer er dokumentert men ikke fysik tilgjengelig under konkuransen?
          Ekje noke vits med bass hviss resten av lyden er dass!

          Comment


          • Originally posted by jonnyen View Post
            Får man poengtrekk hviss sikringer er dokumentert men ikke fysik tilgjengelig under konkuransen?
            Nei.
            Bare ha bilder og dokumentasjon, så er det ok.
            [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
            [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
            [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

            Comment


            • hvis man har en 4kanaler som er brokoblet... hvor mange kanaler regnes det som da? 4 eller 2?
              Øyvind Kalbækken

              Alpine F#1, Mosconi, Scan-Speak Revelator, Soundstream XXX-15, Supra, Connection, Northstar.

              Comment


              • Originally posted by Øyvind View Post
                hvis man har en 4kanaler som er brokoblet... hvor mange kanaler regnes det som da? 4 eller 2?
                2...

                Man regner antallet kabelpar som går ut til høyttalerne...
                [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
                [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
                [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

                Comment


                • Nytt tillegg til regelboken!

                  http://www.emmanet.com/download/12/Addendum2012.pdf

                  Gjelder fra i dag.


                  Edit: Den viktigste saken å få med seg her er kanskje mest for ESPL'ere anng. sikringsstørrelse!
                  Punkt 4.2 løser nok en utfordring for mange at man nå kan kjøre med høyere avsikring, om man holder seg innenfor 2.5m kabellengde...
                  Last edited by Joakim; 08-08-2012, 14:56.
                  [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
                  [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
                  [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

                  Comment


                  • Betyr dette at jeg ikke kan delta med mine dashbord pods?


                    Skjønnte heller ikke reglen med max 2.5 meter fra batteri til forsterkere, antageligvis har jeg missforstått, ellers gjelder vel dette ganske mange.

                    Comment


                    • Du kan fint delta, men kun i master og opp

                      Slik har det vært fra før av også i 2012 reglene, forskjellen i vedlegget her er vel at du kan bytte griller nå?
                      Last edited by Haakon O; 08-08-2012, 18:31.
                      [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

                      Comment


                      • Slik jeg forstår reglene så kan jeg nå kjøre 400A på alle bf7501 forsterkerne og feks 200A på mellomtone forsterkerne pga legden er mindre enn 2.5meter?
                        Tor Martin Ølberg
                        - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                        Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

                        Comment


                        • Originally posted by Tor Ølberg View Post
                          Slik jeg forstår reglene så kan jeg nå kjøre 400A på alle bf7501 forsterkerne og feks 200A på mellomtone forsterkerne pga legden er mindre enn 2.5meter?
                          Den totale lengden på kabel (inkl. strømskinner eller holdere osv.) fra batteri til forsterker under 2.5m ja... Da kan du kjøre 400A på en 50mm2 kabel, slik jeg tolker regelen.
                          [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
                          [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
                          [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

                          Comment


                          • Originally posted by Haakon O View Post
                            Du kan fint delta, men kun i master og opp

                            Slik har det vært fra før av også i 2012 reglene, forskjellen i vedlegget her er vel at du kan bytte griller nå?
                            Forstår jeg det riktig at man kan delta i advanced dersom man bygger helt nytt dashbord, men ikke dersom man lager noen enkle pods som står oppa?

                            Comment


                            • du kan ikke endre på dashbordet noe som helst i adv.
                              VW Golf 4
                              Alpine F#1 status| Mosconi | Digital Designs
                              Simen Sormbråten

                              Comment


                              • For en som ikke er oppdatert på regler, hvordan er det med strømkabler som er ~20-30cm lange. Kreves det fortsatt sikring på de?

                                Slik som dette:

                                (jada, de er stablet 'feil vei' nå)
                                Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
                                [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
                                Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

                                Comment

                                Working...
                                X