Announcement

Collapse
No announcement yet.

EMMA-regler

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #91
    Det var da som bare

    At sikring er lurt hvis forsterkeren ikke har egen er jo greit nok. Men om sikringen står inne i forsterkeren eller i en boks på kabelen rett før forsterkeren burde jo vært det samme så lenge totale lengden er under 40cm.

    Hehe. Men takk for svar!
    R-Design

    Comment


    • #92
      Du sikkrer kabelen, ikke utstyret.
      Runar E. Olsen ~ Moderator
      Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
      http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

      Comment


      • #93
        Det kan du si, men du har jo fremdeles "lov" til å ha 40cm usikret kabel i andre sammenhenger, så for meg er det ikke logisk!
        R-Design

        Comment


        • #94
          Er det forresten dette du tenker på, Joakim?

          4.2.1 punkt 2:
          Any power wire of the system connected to a positive battery post (including possible extra batteries) must be fused within 40 cm from the battery post (considering total wire length and/or length of metal bar). If the wire passes through any metal panel before the fuse, it must be properly protected with a grommet (not only tubing/sleeve!). There must be no risk for the cable to connect to metal before the fuse. This includes wiring for external charging systems / service connections etc. that are permanently installed.

          Isåfall vil jeg tro at lederen fra forsterkerterminal og inn i forsterker er godt nok sikret
          R-Design

          Comment


          • #95
            Du må sikre kabelen uansett, det må bare skje INNEN 40 cm.
            Mvh De som kjenner meg, kjenner meg. Hadde en gang en golf..
            Team [B]d[/B]yna[B]B[/B]el
            Prosjekttråden min: [url]http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=79[/url]
            -Computer engineering is not rocket science…it’s probably closer to voodoo.-

            Comment


            • #96
              Hvordan er reglene på uttak-bar hattehylle i ESPL exp? Må denne vere på for at det skal vere godkjent?

              Comment


              • #97
                har en golf 4. lurte på om d er noen restriksjoner på høyde på kassen '? skal ha baksete men kan e bygge ``vegg`` bak baksete ?
                http://www.youtube.com/user/lappis22
                Husk EN ting nå da dere ! Hvis du står i dritt til halsen, så ikke heng med hodet

                Comment


                • #98
                  tror jeg las i går at høytalerene kan ikke være høgre enn bakseta

                  Comment


                  • #99
                    Hvis jeg ikke husker helt feil så innen EMMA så kan ikke basskassen gå over baksetene, dette gjelder også hvis baksetene er tatt ut, da må du bevise med et bilde av kassen og baksetene i bilen at kassen er under baksetene.

                    Innen dbdrag så gjelder laveste vinduspunkt (i klassene uten vegg)
                    Tor Martin Ølberg
                    - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                    Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

                    Comment


                    • hmmmmmmmmmmmm =)
                      http://www.youtube.com/user/lappis22
                      Husk EN ting nå da dere ! Hvis du står i dritt til halsen, så ikke heng med hodet

                      Comment


                      • noe nytt på nye regler som kommer?

                        Comment


                        • spørsmål: hva er reglene? kan jeg ha en strømbryter på en forsterker som vises og ikke brukes under konkuranser? skal i såfal drive høytaler settene i bakdørene

                          Comment


                          • Du kan ha så mange forsterkere i bilen som du vil.
                            Du kommer i den klassen med det antallet kanaler i bruk i konkuranssen.
                            Runar E. Olsen ~ Moderator
                            Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
                            http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

                            Comment


                            • okay, da satser vi på dette

                              Comment


                              • Klassesettingspørsmål:
                                Aldri deltatt i SQ før så tenker Experienced. men her er et utdrag fra regelboka:

                                No modification of the dashboard to install speakers, e.g. creation of additional speaker locations,
                                reinforcing/damping the dashboard, etc. except installation to (unmodified) original places if
                                available (using a speaker-adapter-ring) is allowed.

                                Dette punktet gjelder både Experienced og Advanced klassene.
                                Vil dette bety at jeg som har bygd om dørtrekkene mine til 2x 6,5(se bilde) ikke kan delta i disse klassene?
                                Ekje noke vits med bass hviss resten av lyden er dass!

                                Comment

                                Working...
                                X