Announcement

Collapse
No announcement yet.

EMMA-regler

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #76
    Nåja, premiering er ikke så viktig for min del. Eneste grunnen jeg ville deltatt for er å vite hva jeg kan forbedre, hva som er bra osv.
    Tor Martin Ølberg
    - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
    Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

    Comment


    • #77
      Bra innstilling Da er det bare å hive seg på så mange konker du kan!
      Mvh Tony
      - The only road to take is perfection itself

      Comment


      • #78
        Så experienced er den laveste klassen man kan melde seg på med andre ord?
        Hvor godt må man kjenne til regelverket når man deltar?
        Jeg leste igjennom reglene for SQ som ble linket til og skjønner ikke alt..
        Jeg ser terminlista ikke er fullt oppdatert, vil det blir noe på Gardermoen i år også?
        For det er vel slik at man bare kan bli med på de konkurransene man vil selv?
        VW Corrado - Prosjekt bil
        Mitsubushi Lancer - Bruksbil
        It´s hard to imagine; Picture me rolli´n !
        I´m BANKRUPT - A G60 owner

        Comment


        • #79
          1. Experienced er den laveste kategorien innen EMMA ja.

          2. Man MÅ ikke ha veldig god kjennskap til reglene i første omgang. Jo mer du kan, desto bedre er det selvfølgelig - men ikke noe must for å bli med!

          3. Terminlista har jeg ikke sett på enda engang, men det burde jeg kanskje Ja man velger selv hva man blir med på, men for å delta på NM må man ha vært med på to stykker og kommet blandt topp 10 i den klassen - Noe som ikke er et problem her i Norge
          Mvh Tony
          - The only road to take is perfection itself

          Comment


          • #80
            Originally posted by Oekern View Post
            Så experienced er den laveste klassen man kan melde seg på med andre ord?
            Hvor godt må man kjenne til regelverket når man deltar?
            Jeg leste igjennom reglene for SQ som ble linket til og skjønner ikke alt..
            Jeg ser terminlista ikke er fullt oppdatert, vil det blir noe på Gardermoen i år også?
            For det er vel slik at man bare kan bli med på de konkurransene man vil selv?
            Om ikke man kjenner reglene på første konk, så får man god informasjon om hva man kan forbedre og også gode svar på det man lurer på i regelboka!
            Jeg liker når det kommer folk som spør og diskuterer! Interesserte folk er moro! Ingen kan alt med en gang og regelboka kan være litt vrien å sette seg inn i sånn med en gang. Folk tenker ofte for vanskelig. Regelboka har regler for alle klasser, så om man ser på matrixen for klassen man skal i, så kan man sortere ut de reglene som ikke gjelder for "sin" klasse..
            [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
            [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
            [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

            Comment


            • #81
              Okei, flott Tony! Blir nok ikke noe NM på meg, men det frister veldig og bli med på en EMMA runde til sommeren : )

              @ Joakim:
              Jeg forstår. Jeg kommer til og delta i SQ om det blir en EMMA deltagelse på meg.
              Leste derretter i regelboka, men enkelte ting var litt invikla.
              Så lurer jeg på en ting til. Etter regelboka og antall låter på CD´n som skal brukes virker det for meg at dommerne bruker veldig langt tid på og dømme en bil?
              VW Corrado - Prosjekt bil
              Mitsubushi Lancer - Bruksbil
              It´s hard to imagine; Picture me rolli´n !
              I´m BANKRUPT - A G60 owner

              Comment


              • #82
                Originally posted by Oekern View Post
                Okei, flott Tony! Blir nok ikke noe NM på meg, men det frister veldig og bli med på en EMMA runde til sommeren : )

                @ Joakim:
                Jeg forstår. Jeg kommer til og delta i SQ om det blir en EMMA deltagelse på meg.
                Leste derretter i regelboka, men enkelte ting var litt invikla.
                Så lurer jeg på en ting til. Etter regelboka og antall låter på CD´n som skal brukes virker det for meg at dommerne bruker veldig langt tid på og dømme en bil?
                Reglene er ikke så veldig innviklede egentlig.. Bare man får litt info om hvordan man skal tolke dem, så er mye gjort.. Noe konkret du lurer på?

                Tar ca. 10-20min å dømme en bil.
                [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
                [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
                [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

                Comment


                • #83
                  Riktig.
                  Jeg har sendt PM til Tony om at han kan legge meg til emma-msn lista.
                  Kan være litt greiere og ta sånne spørsmål der istedet, slipper vi og blande inn alt jeg lurer på i denne tråden ?
                  VW Corrado - Prosjekt bil
                  Mitsubushi Lancer - Bruksbil
                  It´s hard to imagine; Picture me rolli´n !
                  I´m BANKRUPT - A G60 owner

                  Comment


                  • #84
                    Originally posted by Oekern View Post
                    Riktig.
                    Jeg har sendt PM til Tony om at han kan legge meg til emma-msn lista.
                    Kan være litt greiere og ta sånne spørsmål der istedet, slipper vi og blande inn alt jeg lurer på i denne tråden ?
                    Synd det er mest snakk om Haakon sitt fete bokhylle utstyr og ting som hører hjemme på matprat.no :P
                    sigpicFocal Dual Monitor - Focal UtopiaBE - Alpine DVA-9965 - PXA H701custom edition
                    IceAudio - Bilringen AS - inakustik

                    Comment


                    • #85
                      Originally posted by Erik André View Post
                      Synd det er mest snakk om Haakon sitt fete bokhylle utstyr og ting som hører hjemme på matprat.no :P
                      Kanskje likegreit at jeg ikke fikk sammkjørt emma-msn gruppa på adium programmet mitt da
                      VW Corrado - Prosjekt bil
                      Mitsubushi Lancer - Bruksbil
                      It´s hard to imagine; Picture me rolli´n !
                      I´m BANKRUPT - A G60 owner

                      Comment


                      • #86
                        Der sier du noe...
                        Jeg er visstnok også med i denne EMMA-MSN-gruppa.. Men Adiumen min har ikke ordna det selv, og jeg har glemt det.. lol
                        [SIZE="1"][COLOR="Red"]Mvh Thomas "Sirkus" Ekeli[/COLOR][/SIZE]

                        Comment


                        • #87
                          Originally posted by thomasekeli View Post
                          Der sier du noe...
                          Jeg er visstnok også med i denne EMMA-MSN-gruppa.. Men Adiumen min har ikke ordna det selv, og jeg har glemt det.. lol
                          Jeg prøvde og finne en løsning på det uten hell.
                          Er vel mangel på plug-in e.l sikkert
                          VW Corrado - Prosjekt bil
                          Mitsubushi Lancer - Bruksbil
                          It´s hard to imagine; Picture me rolli´n !
                          I´m BANKRUPT - A G60 owner

                          Comment


                          • #88
                            Takk gud for mangel på plug-in
                            [SIZE="1"][COLOR="Red"]Mvh Thomas "Sirkus" Ekeli[/COLOR][/SIZE]

                            Comment


                            • #89
                              Kan jeg bare spørre om en ting. Mulig det er spurt om før eller beskrevet i reglene, men jeg fant det ikke etter en rask titt på nett.

                              Hvis det er under 40cm fra batteri til forsterker. Trenger kabelen da sikring, gitt a) forsterkeren har innebygd sikring, b)forsterkeren har ingen innebygd sikring?
                              R-Design

                              Comment


                              • #90
                                Originally posted by Buoyen View Post
                                Kan jeg bare spørre om en ting. Mulig det er spurt om før eller beskrevet i reglene, men jeg fant det ikke etter en rask titt på nett.

                                Hvis det er under 40cm fra batteri til forsterker. Trenger kabelen da sikring, gitt a) forsterkeren har innebygd sikring, b)forsterkeren har ingen innebygd sikring?
                                Svar til begge alternativer: ja

                                Kabel skal sikres innen 40cm eller før den går gjennom metal panel. Står omtrent sånn i regelboka.
                                [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
                                [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
                                [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

                                Comment

                                Working...
                                X