Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mercedes c200 w202 2000 modell

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Mercedes c200 w202 2000 modell

    Tenker å ha 2x Hertz hx 300 i bagasjerommet siden jeg har fått det anbefalt, og bruke bandpass kasse iogmed at bagasjerommet er så tett. Noen som har noe erfaring med dette? Utregning, råd, hva som helst egentlig? Ny på dette :P

  • #2
    Båndpasskasse blir gull her
    Mvh
    Glenn

    Comment


    • #3
      Som Glenn sier her er Båndpass tingen i denne bilen
      Pioneer DEX-P99RS - Gladen SQL 165 Dual - Mosconi Gladen Zero 3 - SPL Dynamics SPL-460D - SPL Dynamics D-10S

      Comment


      • #4
        Som nevnt her allerede så går du for båndpass, det blir konge i mercen

        Comment


        • #5
          Helt klart båndpasskasse
          Pioneer - McIntosh - Brax - StP - XS Power - LIB

          Comment


          • #6
            Båndpasskasse
            1 stk Rockford Fosgate T15KW - 2 stk Alpine PDX-4.150 - 2 stk Earthquake Holees 15 - 2 par Alpine SPX-17PRO - Pioneer DEX P99RS - 4 stk 350A Excessive Amperage - 12 stk Ritar RA12-200D

            Comment


            • #7
              hvordan regner man ut ei bra bandpasskasse?? noen som har en formel eller en tommelfinger-regel eller noe som sier om hvor stor den lukkede deler skal være i forhold til den portede delen? hvordan å unngå blåselyder? hvor stor port man trenger osv
              vil gjerne bli klokere på båndpass-kasser
              FI SP4
              LIB
              Hagalien's projekt: http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=18182
              DD4LIFE

              Comment


              • #8
                Bygningsplanen

                Fått hjelp til å sette opp nå, Skal bruke 25 mm MDF plate og målene ble:
                Utvendig: 85x55x38
                Gulv og topp plate: 85x55 (2 stk)
                Bak og frontplate: 85x33 (2 stk)
                Innvendige plater:50x33 (4 stk)
                2 av disse på hver sin ende, og 2 14 cm ut ifra de på endene målt innvendig.
                Volum stort rom blir altså: 77,55 liter (- det ifra subbene som stikker ut her)
                Volum små rom blir altså: 23,1 Liter (Her står det en 4 toms bassport på hver side, 37 cm lange)

                Skal bruke Tec7 som lim, bore med 2mm bor, og skru med syrefaste terasseskruer (4,2x42mm)

                Skal også bruke 4 bolter, 8 kabelsko og 4 muttere til høytalerledningene, for å slippe trykk! =)

                Noe å si på dette? =)

                Alt av råd o.l er supert! ;P
                Last edited by Gran94; 03-02-2013, 18:46. Reason: Glemte å skrive på noe

                Comment


                • #9
                  Var litt vanskelig og se for seg den kassa, kunne du fått tegnet opp noe?

                  Om jeg forstår rett blir det en 6. ordens bandpass?

                  Jeg ville definitivt brukt trelim over Tec7
                  Bolter funker bra som terminaler

                  Edit: Må du bygge den innvendig i bagasjen?
                  Last edited by zxsonnyxz; 03-02-2013, 20:04.

                  Comment


                  • #10
                    Tror jeg kan få dyttet den inn Hvorfor trelim over tec7? (Tec 7 har god heft på mdf? (27 kg/cm2) Det er jo rimelig bra? Og det er jo mer bevegelig enn trelim? Skal se om jeg kan tegne det opp =)

                    Comment


                    • #11
                      Bevegelighet er ikke noe jeg vil ha i skjøter, når slike kasser burde være så solid som mulig.

                      Om denne bilen er lik de litt nyere kan du få problemer. Jeg bygde en kasse på 80l (mener jeg det var) til en Benz i fjord, og den måtte presses inn selv om alt av gulvmatter osv. var borte. Veldig uheldig form der bak.

                      Comment


                      • #12
                        Kassa sett ovenifra =)

                        Bildet av kassa sett ovenfra, hullene nede er 4 toms bassrør som skal i topplata, og bunnplata er uten noe hull.
                        Attached Files

                        Comment


                        • #13
                          Sorry :P

                          Du har nok rett i det med trelim, fikk bekreftelse på det ;P Tec7 til fuging overalt da dreimot, så skal brukes det også xD
                          Last edited by Gran94; 04-02-2013, 00:00. Reason: Fikk dobbeltsjekket det!

                          Comment


                          • #14
                            Da forstår jeg, 4. ordens.

                            Interessant at portene er i de små romma, de fleste BP kassene jeg har sett har vert motsatt.

                            Comment


                            • #15
                              Går vell fint det? =) Fått hjelp av Øivind Sandvik, så bør jo fungere bra ;P

                              Comment

                              Working...
                              X