Announcement

Collapse
No announcement yet.

Oppsett i 05 Mondeo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Oppsett i 05 Mondeo

    Hei og hopp!

    Jeg vurderer å oppgradere lydanlegget i min 2005 Mondeo stv.
    Planen er å bytte spiller, montere en liten 2-kanaler, dempe dørene og oppgradere fronthøyttalerne.
    Har sett litt på Pioneer AVH-2400BT og Sony XAV-63 som hovedenhet i kombinasjon med en Blaupunkt THA-275. Dørene skal dempes med Silent Coat Extra og et sett med Rockford Fosgate T1682 skal monteres.

    Hva mener guruene om dette oppsettet? Har dere noen andre anbefalinger til oppsett? Håper på mange gode svar! Planen er å oppgradere for ca. 5000kr.
    Dynabel | Alpine

  • #2
    Oppdaget nettopp at de nevnte komponentene kommer på drøye 7000kr. Øker dermed budsjettet til 8000kr
    Dynabel | Alpine

    Comment


    • #3
      Ingen som har noe å komme med her? Har sett litt på Kenwood DDX-4028BT i det siste. Hvordan er denne i forhold til konkurrentene?
      Dynabel | Alpine

      Comment


      • #4
        sjekk tråden min? har samme bil selv

        disel bensin?
        // Team HLS - Hard Loud Sounds! \\
        //94182727 - www.facebook.com/HLSbilstereo - Rune_kvaal @ live.no\\
        Mvh
        Rune Kvaal

        Comment


        • #5
          ville valgt pioneer spilleren selv, mn vær forsiktig med å dempe dørene (der orginale lyddempinga er) blir fort vått inne i bilen viss det ikke er tett der (erfaring)

          og ville valgt noe annet enn RF til frontsett/cox (har ikke sjekket hvilken du har skrevet)

          skull de vær noen spm, bare si ifra.
          du kan jo evnt ta deg en tur te stjørdal så kanj du no få sjå på biln min
          Last edited by HLS; 06-10-2012, 20:58.
          // Team HLS - Hard Loud Sounds! \\
          //94182727 - www.facebook.com/HLSbilstereo - Rune_kvaal @ live.no\\
          Mvh
          Rune Kvaal

          Comment


          • #6
            Jeg har en diesel 130hk.

            Hvordan bør jeg da gjøre det i dørene? Høres ikke særlig kult ut med en våt bil... Vet du/dere av noen andre produsenter som lager gode 6x8 tommere? Hva bruker du i dørene forresten?

            En tur til Stjørdal skal jeg vurdere sterkt!

            Mvh Asle
            Dynabel | Alpine

            Comment


            • #7
              xtitanium?

              jeg dempet bare selve dørdekslet, siden vi bor i norge så er det å dempe dørene et ja/nei tema.
              da de regner litt..........

              bruker focus acoustics black 6.5" i framdørene og de orginale i bakdørene(bare midbass)
              det spiller helt ok men siden jeg bruker bare carputern enda så får jeg ikke rett deling i frekvensene.
              så mangler litt i bunn, men det forandrer seg når jeg får in cd-spillern til neste år

              blir mye bedre lyd i orginale høytalerne bare ved skifte av cd-spiller!
              // Team HLS - Hard Loud Sounds! \\
              //94182727 - www.facebook.com/HLSbilstereo - Rune_kvaal @ live.no\\
              Mvh
              Rune Kvaal

              Comment


              • #8
                Det er en 2005 Ford Mondeo 2,0 TDCI Sport.
                Hva har du brukt når du dempet døra? Er Focus Acoustik et komponentsett eller er det coax?
                Dynabel | Alpine

                Comment


                • #9
                  ok, etter litt googling så ser det ut som det er xtitanium du har? som er bedre orginal dempet?
                  min 1.8L bensin billigste utgaven er jo ikke dempet i de heletatt nesten heh..

                  SILENT COAT - BULK i dørpanelene og taket , det høres forskjellen i taket :P
                  SILENT COAT EXTRA - BULK i gulvet

                  det er komponentsett, 6.5" +1" diskant.

                  men du har tenkt å bare ha cox?

                  er vell bare RF som har 6x8 (viss man ikke bestiller fra utlandet)
                  Den du har sett på (Rockford Fosgate T1682 ) http://bilstereosenteret.no/product_...roducts_id=820
                  den har jo større flate/membran enn en 6.5" cox(men mer å velge mellom 6.5") , så kan jo være en liksågrei måte å bruke 6x8.
                  Last edited by HLS; 07-10-2012, 18:21.
                  // Team HLS - Hard Loud Sounds! \\
                  //94182727 - www.facebook.com/HLSbilstereo - Rune_kvaal @ live.no\\
                  Mvh
                  Rune Kvaal

                  Comment


                  • #10
                    Mulig at dette er en bil som er dempet noe fra fabrikk, men dette merker jeg veldig lite til. Mener nesten at Vectraen jeg hadde tidligere var stillere enn Mondeoen.. Ingen som har bilder/film av hvordan man monterer dempematter i en Mondeo mk3?

                    Har et sett med Gladen Audio X-ION 165 PLUSS liggende som jeg eventuelt kan montere. Hvordan har du gjort det med diskanten? Grunnen til at jeg ville ha 6x8, var at jeg ønsket å gjøre det så enkelt som mulig i tillegg til at jeg ville holde det så "originalt" som mulig..
                    Dynabel | Alpine

                    Comment


                    • #11
                      ja det er ikke de stilleste bilene, mn syns kjøre comforten er veldig god! og perfekt på vinterføre!


                      jeg har tatt bort speiljusteringa (kan jo justere for hånd) og kjøpt speilhusdeksel fra england.




                      bilde av dempinga i min bil.

                      sjekk denne linken
                      http://www.talkaudio.co.uk/ipb/index...nstall-thread/
                      // Team HLS - Hard Loud Sounds! \\
                      //94182727 - www.facebook.com/HLSbilstereo - Rune_kvaal @ live.no\\
                      Mvh
                      Rune Kvaal

                      Comment


                      • #12
                        Supert! Hvordan fikk du av stoffet som er trekt over hjulbuen og ellers i bagasjerommet? Du har ikke flere bilder av prosjektet? Hvordan tok du taket?
                        Dynabel | Alpine

                        Comment


                        • #13
                          har ikke fler bilder en de som ligger på prosjekttråden min
                          http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=14763

                          skal man ned med taket så må man ta av all plastikke på a-b-c og D stolpene
                          ta av håndtakene og solskjermen.
                          da løsner taktrekket.

                          for å komme til hjulbuene så må man ta av det svarte plastikken som er under rutene bak. så får du trekt av stoffet.

                          er bare å demontere det meste av plastikk for å komme til
                          Last edited by HLS; 07-10-2012, 20:14.
                          // Team HLS - Hard Loud Sounds! \\
                          //94182727 - www.facebook.com/HLSbilstereo - Rune_kvaal @ live.no\\
                          Mvh
                          Rune Kvaal

                          Comment


                          • #14
                            Hei igjen!

                            Da har jeg plutselig bestilt meg en Alpine IVE-530BT og gleder meg som et lite barn til at den omsider ankommer byen pr. post. Satte inn en 2-DINS monteringsramme i helga, så da er alt klart for spilleren. Har sett på mange forskjellige eksempler ift. demping av dører og vil nok gå for en løsning som "laft2k" gikk for. Da gjenstår det egentlig bare å velge noen gode høyttalere. Den opprinnelige planen var at jeg skulle sette inn et par 6x8, men vurderer sterkt å sette inn et par gode 6,5 coaxialer. Ettersom at jeg gikk for en Alpine-spiller, så vurderer jeg å montere opp en ALPINE KTP-445 for å få mest mulig ut av systemet. Har sett litt på Infinity Reference 6532i og Focal 165 CVX.

                            Hvilke høyttalere anbefaler dere? Vil helst holde meg innenfor 1500kr/sett.

                            Håper på gode innspill!

                            Mvh Asle
                            Dynabel | Alpine

                            Comment

                            Working...
                            X