Announcement

Collapse
No announcement yet.

Trenger råd og hjelp angående kobling av anlegg i Ford Fiesta mk2.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Trenger råd og hjelp angående kobling av anlegg i Ford Fiesta mk2.

    Trenger råd og tips angående kobling av anlegg i Ford Fiesta mk2
    er sånn smått igang med og koble opp anlegget mitt, det som skal monteres er:
    2 x Pioneer te-w3002d4 (3500w 1000rms) bass
    6 x Alpine spg-69c3 (350w) 6x9
    Et frontsett: Pioneer TS-A130Ci (190w)
    Alpine pdx m12 (1266w v/4 ohm) forsterker te bass
    Digital Hifonics kondensator 2farad

    Litt usikker på hvordan forsterker jeg skal ha te 6x9 og frontsettet? noen som har noen tips?

    Har også tredd en 35 kvadrats strøm kabel og jord er det nok? trenger jeg ekstra batteri?

    Dynamoen i bilen er 55amp er det for lite og må byttes? eller holder det?

    Takker for tips og hjelp

  • #2
    Hadde vel vært greit å legge opp 50mm2 kabel hvis du skal ha flere forsterkere. Hvis du skal ha 6x9 i hatthylla og bass i bagasjen bør du ha kasse rundt 6x9 Høytalerene. Hvis ikke kan i værste fall bassen ødlegge de.
    Forsterker til til frontsett kommer ann på hva du har av budsjett det
    Ole Petter Holelien
    Din komplette leverandør av bilstereo og monteringsmatriell
    Judysbilstereo.no olepetter@judysbilstereo.no
    Focal Helix Cadence Pioneer DD Dynabel Gladen GZ Installbay Silent Coat DLS M.M

    Comment


    • #3
      Da bytter jeg til 50mm2 kabel skal se om jeg får laget en kasse til 6x9 men er ikke store plassen i den lille Fiestan :P
      Når det kommer til budsjett så har jeg egentlig ikke noe, men gidder ikke koste på det alt får mye... noe som har en helt grei kvalitet og ikke er altfor dyrt er jo bra :P

      Comment


      • #4
        Hva med denne f.eks http://www.judysbilstereo.no/forster...dynabel-bf0804 Men hvorfor skal du ha alle de 6x9 høytalerene? Lyden skal du jo ha foran
        Ole Petter Holelien
        Din komplette leverandør av bilstereo og monteringsmatriell
        Judysbilstereo.no olepetter@judysbilstereo.no
        Focal Helix Cadence Pioneer DD Dynabel Gladen GZ Installbay Silent Coat DLS M.M

        Comment


        • #5
          Originally posted by Judys Bilstereo View Post
          Hva med denne f.eks http://www.judysbilstereo.no/forster...dynabel-bf0804 Men hvorfor skal du ha alle de 6x9 høytalerene? Lyden skal du jo ha foran
          Den så ikke dum ut de 6x9 er bare noe jeg har liggans, så tenkte det var like greit og få brukt de?

          Men hva tror du om dynamoen og extra batteri? er dette nødvendig? sorry for mye masing men er ganske ny i dette

          Comment


          • #6
            Batteri er ihvertfall viktig, og "the big 3"
            Om du allerede har kondensator så er det bare å koble på, gjør sjeldent skade men noe særlig mer effekt enn at lys ikke blinker så mye tja..
            Dropp 6X9 planene siden det bare tuller til lydbildet, om du absolutt SKAL ha de så bør det bygges kasser under de så de ikke filleristet av subbene.....

            Comment


            • #7
              Da er det jo greit da tror jeg har en idè om hvordan jeg skal gjøre det nå men bare så en ting er klart så ikke jeg ødelegger ting og tang..
              + kabelen skal gå fra batteriet forran til + på batteriet bak. Så inn på + på kondensator og inn på forsterkeren.
              Minus på kondensator, ekstra batteriet og og forsterkerene kan jordes på samme sted ?

              Comment

              Working...
              X