Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tips til høyttalere i Astro Van.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tips til høyttalere i Astro Van.

    Hei,

    Hadde egentlig tenkt å bygge et heller stort anlegg i en Audi 90, men har nå fått lyst til å bygge litt i "sommerbilen"- en -95 Astro Van.

    Har det meste liggende, Pioneer p99rs, DD3518+BF7501, Odyssey batterier, kabler, sikringer osv..

    Men jeg mangler et godt frontsett. Har tenkt å bruke Pioneer TS-M650 pro + TS-B400 i Audien, men dette blir vanskelig å få inn i Astroen. Magnetene er altfor store til å passe ned i dashen, og jeg må lage pods til diskantene. I tillegg frister det ikke å sitte hele sommeren å justere eq, for så å plukke dette ut igjen til vinteren.
    Har et sett Orion HCCA62 som jeg er meget godt fornøyd med, men selv om de er 6,5" utvendig, så er monteringsdiameteren større enn normalt. Måtte frese mye for å få disse nedi en standard 6,5 mdf-ring.
    Så disse passer ikke helt de heller. I Astroen er patenten slik at man skruer elementet fast i en metallramme, som igjen skrues fast i dashen (oppå). Går selvfølgelig an å gjøre dette på en annen måte, men tror det blir vanskelig uten å ta ut ruta. Og det blir for omfattende.

    Så jeg trenger tips til gode høyttalere, gjerne løse komponenter, som kan henge med DD3518´en. Tror ikke jeg vil gå for rene pro-audio elementer her, siden de ofte trenger endel eq. Bør ha et sett høytalere som kan fungere greitt i et enklere oppsett også, til vinteren skal mye av dette ut igjen.

    Glemte å si at har jeg tenkt å bruke to Pioneer PRS-D800 til å drive mellomtoner/diskanter.
    Last edited by Ricecooker; 01-04-2013, 23:58. Reason: Glemte noe.

  • #2
    Har selv en Astro og jeg bruker følgende i den:
    SPL Dynamics D-10S - SPL Dynamics SPL-460D - Gladen SQL 165 Dual - Mosconi GLADEN ZERO 3 - Pioneer DEX-P99RS
    Dette spiller noe alldeles grønnjævlig rått og pent.
    Jeg kjøpte ferdigpaneler/dørsider på ebay som passer rett i astroen med plass til 2 stk 6.5 i hver dør og diskanten i a stolpen. Gladen settet passet rett i

    Husker ikke hva den butikken jeg handlet de fra heter lengre da det er lenge siden jeg handlet de. Ligger ikke i historikken på ebay profilen eller på paypal profilen lengre heller desverre.
    Google is your friend
    Pioneer DEX-P99RS - Gladen SQL 165 Dual - Mosconi Gladen Zero 3 - SPL Dynamics SPL-460D - SPL Dynamics D-10S

    Comment


    • #3
      Heisann,
      Ferdigpaneler har jeg ikke tenkt på gitt, har googlet etter mye til denne Astroen, men nå må jeg google litt mer igjen

      Hvilken årsmodell har du da?
      Last edited by Ricecooker; 02-04-2013, 23:23.

      Comment


      • #4
        Har plasticstylet og senket i hjel 94 mod med ikke godkjent 350 V8 motor i
        Heldigvis er de litt slappe her oppe i nord når det kommer til motorombygninger. (de har vel ikke peiling)
        Pioneer DEX-P99RS - Gladen SQL 165 Dual - Mosconi Gladen Zero 3 - SPL Dynamics SPL-460D - SPL Dynamics D-10S

        Comment


        • #5
          Kult med V8 Her får det greie seg med 4,3-litern, men etter litt modifikasjoner, (el.vifte, stage2 chip, sportsluftfilter kit, 3"eksos osv) så sparker den rimelig godt ifra. Er jo 200hk orginalt i denne, så nå tror jeg det nærmer seg en 240-250hk.
          10 ganger morsommere en caravelle-og til halve prisen

          Har du gjort noe lyddemping forresten?

          Comment


          • #6
            Morro med V8'er, men den er jaggu ta meg tørst. Bruker ca 3.5 liter på mila.
            4,3 literen er en veldig god og riktig motor i denne bilen og med det du har gjort med den går den bra også
            Og ja, caravelle er fryktlig kjedelig i forhold

            Det jeg har brukt av lyddemping er 5 bulkpakker med STP Silver Bulk Solution og 8 pakker med STP 04 SPLEN.
            Dette hjalp virkelig godt.
            Pioneer DEX-P99RS - Gladen SQL 165 Dual - Mosconi Gladen Zero 3 - SPL Dynamics SPL-460D - SPL Dynamics D-10S

            Comment


            • #7
              Synes ikke forbruket er så ille, har ikke målt på en stund men tipper det er 1,2-1,3 på blandet kjøring. Og såpass synes jeg den bør få..!
              Har to bulkpakker stp silver liggende jeg også, hvor synes du jeg bør bruke disse?

              Comment


              • #8
                1,2 - 1.3 er ikke galt. Såpass må denne godbilen ha

                Her er store flater så hele bilen må dempes. Tak, gulv, dører, bakluke, torpedovegg og sidene. Men du kan jo starte med følgende. Dørene, bakluke, tak og bakre del av gulv. Da er du jo godt på vei
                Pioneer DEX-P99RS - Gladen SQL 165 Dual - Mosconi Gladen Zero 3 - SPL Dynamics SPL-460D - SPL Dynamics D-10S

                Comment


                • #9
                  Det skal jeg gjøre, kommer jo et lite stykke med 8m2.
                  Takk for tipsene så langt !

                  Comment

                  Working...
                  X