Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW e90, lyden blir borte under høyt volum!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • BMW e90, lyden blir borte under høyt volum!

    Når jeg spiller høyt i bilen, skrur lyden å subben seg av i et par sekunder. å kommer tilbake, å sånn er det helt til jeg skrur litt ned. Det jeg synes er rart er at jeg har ikke rørt noe av originale høytalerne, ingen forsterker på de eller noe. Bare strøm til monoblocka å subbene. Lurer på hvordan all lyden da blir borte? Lagde en tråd litt tiligere, om det ville hjelpe me et til batteri. men lurer på om noen vet med sikkerhet om det er at det trekker for mye strøm?

    Takk.

  • #2
    Enkel svar på det, mål spenninga inn på blokka når du spiller høyt.
    Har du da spenningsfall så vet du svaret

    Comment


    • #3
      Tror du dette batteriet vil bli godt nok?
      http://bilstereosenteret.no/products/pc925

      Comment


      • #4
        Det tør ikke jeg svare på, da jeg ikke har så mye kunnskap
        med forskjellige batterier.
        Selv skal jeg handle Biltema sitt 80a AGM batteri.

        Usikker på forskjellen selv da prisen er omtrentlig lik?!

        Fikk du sjekket spenningsfall ved blokka?

        Comment


        • #5
          Har skjekka det tiligere, men vet at jeg har mye fall i spenninga men ska ta å skjekke det senere så jeg kan gi eksakte tall hmm, jeg kan ikke mye om batterier, så må vell se om jeg finner noen som kan svare på det. kanskje det er like greit å kjøpe fra biltema da?

          Comment


          • #6
            Har funnet ut at bilen har en form for beskyttelse når volten blir for lav, så derfor skrur alt seg av i noen sekunder. Er det noen andre måter å fikse dette på en å bytte batteri? eller må jeg bare fortsette å se etter batteri? kondensator har jeg lest meg frem til at det er bare juks. tips?

            Comment


            • #7
              Originally posted by etzz View Post
              Har funnet ut at bilen har en form for beskyttelse når volten blir for lav, så derfor skrur alt seg av i noen sekunder. Er det noen andre måter å fikse dette på en å bytte batteri? eller må jeg bare fortsette å se etter batteri? kondensator har jeg lest meg frem til at det er bare juks. tips?
              Har du målt volten mens du spiller høyt..?

              Det du kan prøve, er og legge opp større pluss og minus kabler fra dynamoen og til batteriet
              Litt info: http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=214

              Vet ikke hvordan det er og gjøre dette på nyere biler, da jeg har kun har erfaring og gjort det på litt gamlere biler(år 2000 og under)..

              Comment


              • #8
                Originally posted by etzz View Post
                Har funnet ut at bilen har en form for beskyttelse når volten blir for lav, så derfor skrur alt seg av i noen sekunder. Er det noen andre måter å fikse dette på en å bytte batteri? eller må jeg bare fortsette å se etter batteri? kondensator har jeg lest meg frem til at det er bare juks. tips?
                Gjør som lyd sier . Ellers finner du svar på alle de spørsmålene du har stilt ved å søke og lese tråder på forumet. Eller se litt på youtube. Det er butikk i Tromsø som visstnok selger odessey batterier. Husk at bilens orginale elektriske anlegg aldri er dimensjonert for å klare å levere nok strøm til monoblokker og subwoofere som skal gi litt effekt. Batteri vil hjelpe ja. I tillegg må kabling oppgraderes (The big three).

                Hvor kraftig forsterker har du montert?
                never enough!

                Comment


                • #9
                  Kickstart selger batteriet vet jeg ja. Var ikke så lysten på å strekke kabler til dynamoen da jeg har batterier bake.. Har lest flere plasser at på de nye bmwn ska det være greie kabler til dynamo.

                  Jeg har montert en Earthquake Mini-D 2500 som jeg har koblet i 1 ohm å da 2000wrms.

                  Comment


                  • #10
                    har målt ja, detter ned til 11volt ish.

                    Comment


                    • #11
                      Større/bedre batteri kan hjelpe, da det vil ta lengre tid før spenningen synker til det samme nivået.
                      Men så lenge ikke du får tilført mere strøm enn du bruker, så vil jo spenningen synke...
                      Det vil bare ta lengre tid før det kutter ut.. :P
                      Min facebokside: Custom Car Audio

                      Comment

                      Working...
                      X