Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dynamo/spenningsregulator til BMW?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Dynamo/spenningsregulator til BMW?

    Noen som vet hvor man kan få tak i ferdig tilpasset dynamo på 200A+ til m50 motor i e34?
    Og hvor man kan kjøpe 15V børster(spenningsregulator) til original dynamo?

    Mechman har kun universale som må sveises om.
    Mvh Julian Sommer
    Sommer Lyd og Foto (trykk her), lik og del

  • #2
    hør med excessive amperage på face . lager nok dynamo til deg!
    // Team HLS - Hard Loud Sounds! \\
    //94182727 - www.facebook.com/HLSbilstereo - Rune_kvaal @ live.no\\
    Mvh
    Rune Kvaal

    Comment


    • #3
      Du får gi tilbakemelding på pris etc. når du evntuelt skaffer deg ny dynamo. Vurderer også til bimmern min se
      ?

      Comment


      • #4
        Spenningsregulator på 15V får du kjøpt hos bilxtra eller Torshov. Koster en drøy hundrings mener jeg.
        Mvh Tony
        - The only road to take is perfection itself

        Comment


        • #5
          Takk for kjappe svar! :-) Tony, hvor mye effekt vil jeg kunne kjøre med 15V regulator på en 140A dynamo?
          Er jo fint med e34 at man får 140A original, så kan evt prøve å få tak i en slik :-)

          Har 1100w rms på frontsett og 4kw rms på subwoofer. Dette er altså effekten det er justert til å levere med sinustoner.
          Og tro meg, jeg har på full guffe alt for mye. Har ett North Star nsb90, og skal få tak i et til.
          Mvh Julian Sommer
          Sommer Lyd og Foto (trykk her), lik og del

          Comment


          • #6
            Ohms lov er jo så simpel gang spenning med ampere så får du effekten.

            Tviler på du utnytter ampene til det fulle også...
            Mvh Tony
            - The only road to take is perfection itself

            Comment


            • #7
              På mye musikk (hardstyle osv) blir nok ampene utnytta til grensa til klipping. Men har masse spennningstap, så har mye å hente.

              Tror ikke du helt forstod spørsmålet mitt, eller er det jeg som ikke skjønner hvordan jeg skal regne ut? Hvor stor dynamo og batteribank vil jeg trenge til min effekt? Konkurrerer også i dbdrag, og dersom det blir samme klasse i neste år har jeg kun lov til å ha ett batteri. Ergo må dynamoen gjøre meste jobben. Men MÅ jeg ha et batteri til så må jeg bare det. Beste er vel at jeg oppgraderer begge deler, vært fint å kunne spille litt uten bilen i gang også.
              Mvh Julian Sommer
              Sommer Lyd og Foto (trykk her), lik og del

              Comment


              • #8
                Vell, uansett om du tror så gjelder fortsatt som tony nevnte visse grunnregler i elektrisk produksjon.
                om du sier du har en 140a dynamo. som da kansje ved full fres gir deg 100-110 ampere med tap fra motor og annet elektrisk utstyr i bilen. så ser du at du kan teoretisk prdousere 100A*13,6V=1360W kansje til og med 100A*15V=1500W med en
                perfekt dynamo. Om du så også trekker fra effektivitets tap i forsterkeren så blir tallet enda mindre pent.

                Så da kan du jo regne på det selv hvor stor dynamo du måtte trenge for og levere effekten du vill ha. 5100Wrms/13,6V=?

                Dette er jo helt rene dynamo leveranser, så hva batteriene dine kan levere alene har jeg helt ekskludert.

                Comment


                • #9
                  Litt utenfor de nederste innleggene her, men har selv kjøpt Dynamo fra excessive amperage.. Denne har levert det de lover, tilsvarende det som forsterker har trekt(målt med clampmeter). Fikk min for 4-4500 inkl frakt, moms og ekstern spenningsregulator da justeres volt på et hjul Osv meget fornøyd selv !!
                  Subaru Forester: | Pioneer | 2x DD 9918 - DD Vo M8 - DD Vo B1 |
                  | Gladen 75c6 - DD m4a |
                  | 5 x Odyssey PC2150 | EA 250a alt | 154.2 I ruta , 149.9 I setet |

                  Comment


                  • #10
                    Takk mrimstad, da var det jeg som ikke forstod hva Tony mente :-) Med effekttap medregnet så har jeg et strømtrekk på 425A. Men så mye effekt går det jo nesten aldri på musikk,og batteriet er jo også der. Da tror jeg at jeg prøver å få en 300A dynamo til em vettug pris. Så har jeg alltid bra spenning og fullt batteri, selvom jeg oppgraderer batteribanken. Takk for svar, og takk for tilbakemelding på Excessive amperage av deg, Rexonix :-) Sender dem en melding.
                    Mvh Julian Sommer
                    Sommer Lyd og Foto (trykk her), lik og del

                    Comment


                    • #11
                      Ved musikk er batteri som regel nok til og levere strøm ved transient topper, men siden du har hele 4kw på subb steget så regnet jeg med du spiller rene sinus frekvenser ved db drag o.l og da kan nok fres fra en dynamo hjelpe deg litt ekstra. i tillegg hvis dette er en bil du bruker dagligdags så er det kjekt og kunne starte bilen etter og ha tatt en kjekkas tur med gutta

                      Comment


                      • #12
                        Slik det er nå kan jeg spille meg omtrent helt strømtom mens jeg kjører. Så større dynamo må jeg ihvertfall ha. Ved sinustone på dbdrag er jeg nede på 13,2V med bilen i gang. 13,6 ved 2000rpm som er max tillatt. Skulle jo ligget på 14,4 de 3sek det tar å sette en score, og helst hele tiden ellers. Derfor jeg kom på å spørre hvor stor dynamo jeg burde ha, så jeg ihvertfall ikke kjøper for liten. Men prøve å få tak i en 300A da
                        Mvh Julian Sommer
                        Sommer Lyd og Foto (trykk her), lik og del

                        Comment

                        Working...
                        X