Announcement

Collapse
No announcement yet.

bygge stereo i BMW e36 stasjonsvogn

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • bygge stereo i BMW e36 stasjonsvogn

    Heisann! Jeg har akkurat fått tilbake førerkortet, og har også fått meg ny bil igjen Bilen er en BMW e36 318 tds, og ble brukt som arbeidsbil av min far tidligere
    Jeg har akkurat montert ny CD-spiller, og skal avgårde for å handle sub, forsterker og kabler imorgen tidlig..
    Det jeg lurer litt på, er om det er noen her på dette forumet som har lagt kabler i e36 før, som kanskje kan forklare meg hvor det er greiest å trekke kablene

  • #2
    Heisann. 318 har batt fremme den vel?
    Selv har jeg den uvanen av å trekke signalkabler på førerside, og strøm på passasjersiden.
    Husker ikke helt i farta hvordan torpedoveggen var med hull osv i farta.

    Comment


    • #3
      Originally posted by Mrtical View Post
      Heisann. 318 har batt fremme den vel?
      Selv har jeg den uvanen av å trekke signalkabler på førerside, og strøm på passasjersiden.
      Husker ikke helt i farta hvordan torpedoveggen var med hull osv i farta.
      Stemmer finnes det noen kabelgater som følger gulvet hele veien bak? Må jeg ut med seter for å komme skikkelig til?

      Comment


      • #4
        Jeg la under lista nå var det bare 4awg kabel jeg la i den, og det gikk greit

        Comment


        • #5
          Var ute og kikket litt på det nå nettopp.. Trang med torpedoveggen ja!
          Jeg har handlet 50mm2, så blir spennende å se hvordan det går

          Comment


          • #6
            Det ordnet seg
            Noen som kan forklare hvordan jeg feilsøker når jeg skal finne ut hva der er som tapper batteriet når bilen ikke er i bruk?

            Sent from my GT-S7710 using Tapatalk 2

            Comment


            • #7
              Knall bare husk å legg signalkabler på motsatt side :P

              Hm, njæ, slet du med det før du koblet anlegg?
              Er det evnt noe ekstra utstyr som er satt på i ettertid?

              Comment


              • #8
                Jess

                hatt problemer helt siden vi kjøpte bilen..

                Sent from my GT-S7710 using Tapatalk 2

                Comment


                • #9
                  Ah, er det noe ettermonterte greier på bilen?
                  Evnt feilsøk må vel gjøres på verksted. Hvis man ikke har utstyr selv.

                  Men om det er ettermontert utstyr på bilen så kan det være noe som står på?!
                  Eller rett å slett att batteriet er utslitt. Sjekka volt når bilen er avslått?

                  Skal en del strømtrekk til for å tappe batt over natta.
                  Har import bil selv, å glemte lysa en kveld, var fortsatt strøm dagen etter

                  Comment


                  • #10
                    Det eneste jeg kan komme på som er ettermontert, er motorvarmer.. men den er vel ikke tilkoblet det elektriske i bilen?

                    Om den står en dag eller to går som regel fint, batteriet er helt nytt

                    Sent from my GT-S7710 using Tapatalk 2

                    Comment


                    • #11
                      Er ikke noe stress å feilsøke lett egentlig, du trenger ett multimeter, denne setter du på strøm/amper måling, høyest mulig, sa kobler du av minus eller pluss kabelen på batteriet, og kobler multimeteret i SERIE med batteriet, å så kan du nappe sikringer til du ser at strømtrekket synker, da har du funnet kretsen hvor synderen er, og så kan du leite mere derifra

                      Comment


                      • #12
                        Det var godt du skrev, gjorde faktisk det selv på fruens bil i fjor, da uten noe spess kobling annet enn multimeter rett på batt.
                        Så det kan du teste da får du hvertfall en pekepinn på hvor det kommer fra

                        Comment


                        • #13
                          Da vet jeg hvertfall hva jeg skal gjøre i helgen! takk for bra svar

                          Sent from my GT-S7710 using Tapatalk 2

                          Comment


                          • #14
                            En liten tilleggsinfo, nå vet ikke jeg hvordan din bil er men det er en del av dagens biler som har en del styreenheter som "våkner" når man åpner førerdøren, og setter på spenning, jeg veit ikke om dørbryteren sitter i selve låsekassetten på din bil eller om det er en egen bryter som sitter ett sted i døråpningen som i gamledager, stimuler lukket dør ved å "lukke igjen døren" ved å slå over haken i låsekassetten med en skrutrekker eller dertil passende redskap eller tape over dørbryteren slik at denne føler at døren er lukket. uansett vent litt med å feilsøke til strømmen har stabilisert seg og styreenheter eventuelt har gått i dvale igjen, dette kan ta alt i fra 1 minutt til 30 minutter (noen ganger lengre også) men dette utgør ikke så stort strømtrekk som den synderen du har bare sånn lite tips slik at du ikke blir lurt

                            Comment

                            Working...
                            X