Announcement

Collapse
No announcement yet.

Sub+forsterker til e39 sedan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Elementene mot front og en L port kasse eller hva enn de heter
    Jeg har ikke nedfellbart sete nei, rett i en stålvegg
    Lånte en kasse med 2xLIB1212 i lukket kasse og det ristet ganske så godt for å si det sånn

    Comment


    • #17
      Slisseport ja.
      Lib1212. X2 + lib 1200.1 er ikke så galen pris på.
      Var du fornøyd med det så er vel det den billigste løsninga med litt trøkk i.

      Comment


      • #18
        Et par tips mtp. dimming i lys o.s.v: The Big Three har MYE for seg... Kan og være greit å ha samme jordingspunkt på alt av utstyr, f.eks å bruke batteriets minuspol.. Ja, man må selvfølgelig trekke minuskabel bakover til forsterker(e) også, naturligvis
        2005 Ford Focus Titanium - Alpine IVA-W505R - Alpine Imprint PXA-H100 - MTX T8652 foran med aktiv deling - MTX T610S-22 subwoofer x2 - MTX TH904 4x150w rms forsterker - MTX TH1500D 1x1500w rms forsterker - 2 stk Alpine 5,8" LCD-skjermer i nakkestøtter - Stinger kabling -

        Comment


        • #19
          Dette er e39 sedan, samme som min. Batt på disse ligger bak.
          Grei kabling orginalt i di. Kan jo jorde ekstra, men hjalp ingenting for meg hvertfall.
          Det som jeg tror heller vil hjelpe her er 140a dyn(fra 525tds feks) + bedre batteri.
          Det er det jeg har planer om etter anbefalinger.

          Edit: kan jo selvsagt legge opp ny + fra dynamo og bak til batt i tillegg, det gjøres her når dynamo skiftes
          Last edited by Mrtical; 20-08-2013, 05:39.

          Comment


          • #20
            Et det ikke 50mm2 på disse orginalt? Fra forran til bak? Blir jo kun som en lade kabel rett meg hvis jeg tar feil. Og er det 80-140 amp dynamo så holder det med 1 stk 50mm2

            Mvh kim

            Comment


            • #21
              Har ikke peiling på hvor stor dynamoen er men lurer på om min begynner å bli litt slitt. Anlegget jeg har i nå klarer den ikke holde gående på tomgang, forsterkeren går i protect pågrunn av spenningsfallet...
              Mye slit med å få på en større dynamo eller passer den rett på?

              Comment


              • #22
                Jo tror også det er 50, men ikke heeelt 100%.
                Vet 525tds har det, ville vært rart om 520 ikke hadde.
                Uansett 80a dyn i 2litern.

                Etter det jeg har forstått så skal vel diesel utgaven passe.
                Last edited by Mrtical; 21-08-2013, 05:09.

                Comment


                • #23
                  Er det 80A dynamo som står i 523 også?

                  Comment


                  • #24
                    Det tør jeg ikke svare på. 523 du har? (Hvis det var kabelen du sikta til)
                    Dynamoen i 523 er vel samme som 520'n.

                    Edit : link til erstatnings dynamo 140a http://www.skruvat.no/Dynamo-P22194.aspx
                    Last edited by Mrtical; 21-08-2013, 05:15.

                    Comment

                    Working...
                    X