Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ingen AUX i bilen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ingen AUX i bilen

    Hei forum!

    Har akkurat kjøpt meg ny bil, og denne hadde naturligvis ikke AUX-uttak.
    Siden jeg kjører spotify over mobil og har brukt AUX til å få dette over til lyd i bilen, så måtte jeg finne på noe. Kjøpte derfor et adapter som man via blåtann kobler telefonen til adapteret, som igjen sender det videre via FM til en kanal jeg selv velger.
    Konseptet er kjempeflott, siden jeg bare fyrer opp bilen og telefonen automatisk kobler seg til adapteret og det bare er å sette igang me spotify.

    Problemene kommer i form av at jeg hører ulyd sammen med musikken. Ulyden ligner på lyden som gamle modemer lagde "i gamle dager". Vet ikke om dette er dataoverføringen som manifesterer seg eller om det rett å slett er samme problemet som med å ha telefonen nære høyttalere ved inkommende anrop.
    Løste dette ved å skru opp volumet på adapteren og senket volumet i bilen. Da kunne jeg ikke høre ulydene, men da fikk jeg et nytt problem med spraking på "s"ene og "t"ene hvis det var forståelig
    Prøvde også å flytte telefonen rundt i bilen ettersom jeg også mistenkte at muligens signalene forstyrret radio-overføringa, uten hell.

    Adapteret mitt er fra Cube, artikkelnr FMBT 12. Er muligens noe drit siden det bare kostet 399, så lurer på om det kunne vært lurt å investere i noe bedre som evt kunne levert varene.
    Eller om det er noe enkle grep jeg kan gjøre for å få det til å fungere bedre.

    Har leita en god del på nettet, og finner stort sett bare adaptere som kobler telefonen til AUX, som går inn i et adapter som igjen sender over FM.
    Så kort oppsummert er jeg ute etter et adapter som tar imot via blåtann og sender via FM.
    Noen som har noen knakende gode forslag?

    (Beklager på forhånd hvis denne tråden havnet på feil seksjon!)

  • #2
    hvilken bil/spiller er det snakk om?

    Comment


    • #3
      2005 bmw 525 dat

      Comment


      • #4
        om du kontakter Pål v bilstereosenteret kan nok han svare på om det finnes kabel adapter til aktuell bil. er det buisness spiller?

        Comment


        • #5
          Det finnes, men det må wires inn. tar litt tid, men om du gjør det skikkelig så ser det originalt ut.
          Ligger en video på youtube om hvordan det gjøres på iDrive1 iallefall og iDrive 2 kom vel ikke før i 06 mener jeg.
          Celestion_Jbl_Pioneer_Orion_Phoenix Gold_Tang Band_Stinger

          Comment

          Working...
          X