Announcement

Collapse
No announcement yet.

Plassering av 3-veis frontsett i E39

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Plassering av 3-veis frontsett i E39

    Har gått til innkjøp av 3veis Audison Thesis, og har en bmw e39 touring å putte det i
    Har tenkt ut litt forskjellige plasseringer av elementene, og har kommet frem til en mulig løsning:
    Noe likt dette: med mellomtoner og diskanter felt ned i dashbord, og midbass i dørene

    Har veldig lite erfaring med støping av a-stolper o.l så da må dette settes bort isåfall, men inbiller meg at bilen har airbag i a-stolpene..

  • #2
    Nå vet ikke jeg hva som er originalt i en sånn bil, men den installasjonen ser ut som litt av en jobb.
    Ser ut som dashbordet er tatt ut for å lage hull til høyttalerne.
    Men det er sikkert en installasjon som gir god lyd.

    Comment


    • #3
      Det er vel 3" mellomtoner i det settet, likt som i dette Focal settet som er brukt her?

      Noe i stil med dette går det jo ann å få laget i a-stolpene. Sikkert like greit å sette det bort til noen som kan det når man først skal installere et frontsett i 20 tusen kroners klassen







      [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

      Comment


      • #4
        Får man et kurrant lydbilde med elemenene spillende mot hverandre da?
        Å slippe høyttalerne ned i dashen virker som en kurrant sak, da det er egentlig kun en hullsag som trengs.. :S

        Comment


        • #5
          Trengs litt mer enn en hullsag skal det bli pent.. I tillegg ville jeg tatt ut dashbordet før jeg sagde mtp ledninger osv
          Citroen ZX 2.0 16v

          Comment


          • #6
            Originally posted by keem View Post
            Får man et kurrant lydbilde med elemenene spillende mot hverandre da?
            Tufte ble norgesmester og europamester med en lignende løsning, om det hjelper noe...
            VW Polo, 2010, 1.6 TDI OEM-style
            DLS Dynamat Varta Stinger Dynabel
            http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=17785

            Comment


            • #7
              Originally posted by keem View Post
              Får man et kurrant lydbilde med elemenene spillende mot hverandre da?
              Å slippe høyttalerne ned i dashen virker som en kurrant sak, da det er egentlig kun en hullsag som trengs.. :S
              Lykke til med å få plass til en hull sag når ruta er der

              Comment


              • #8
                da må jeg vel ut med dashbordet. men liker tanken ang a-stolpe, men det kommer til å bygge mye

                Comment


                • #9
                  Sett det bort til gutta på planethifi :-) Skal du først være kar og ha et gromt frontsett så bør du være villig til å betale for forsterkere, spiller og det som trengs for at høytalerne skal gjengi det de skal gjengi
                  Tor Martin Ølberg
                  - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                  Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

                  Comment


                  • #10
                    har en audison vrx6 direct som skal drive det. med en jl 12w7 og hd750 som støtter opp fra bunnen

                    Comment


                    • #11
                      Dette blir nok en meget hyggelig lydopplevelse når alt er på stell.
                      Grattis med fete høytalere
                      Ta ut dashbordet og gjør det skikkelig med engang
                      1 stk Rockford Fosgate T15KW - 2 stk Alpine PDX-4.150 - 2 stk Earthquake Holees 15 - 2 par Alpine SPX-17PRO - Pioneer DEX P99RS - 4 stk 350A Excessive Amperage - 12 stk Ritar RA12-200D

                      Comment

                      Working...
                      X