Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ny stereo i E46

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ny stereo i E46

    Hei.

    Har en Bmw e46 med det originale HK stereo som drives av en forsterker (org i veggen i bagasjerom). Spilleren er original.

    Tenkte å kjøpe til en subkasse og forsterker. Cadence XBP 122 og en Jbl 700W. Elementet har 300WRMS, men får da 350WRMS, er dette ok?

    Kan jeg koble meg på bakhøyttaleren med en slik http://www.bilradiospes.no/m/shop/?p...5&katid=78&id= og koble denne på forsterkeren?

    Da vil signalet gå fra spiller > HK forsterker > HK høyttaler >> KOBLING >> JBL forsteker > SUB
    BMW E46 - 320i 1999
    Ground Zero GZIC 525X, Ground Zero GZIC 6503X, Infinity Kappa 475A, 2xRockford P3D412, 1 Farad Rockford & Rockford T2000.1 /// Pioneer DEH-6400BT & 80 AGM

  • #2
    Originally posted by Fredrik View Post
    Hei.

    Har en Bmw e46 med det originale HK stereo som drives av en forsterker (org i veggen i bagasjerom). Spilleren er original.

    Tenkte å kjøpe til en subkasse og forsterker. Cadence XBP 122 og en Jbl 700W. Elementet har 300WRMS, men får da 350WRMS, er dette ok?

    Kan jeg koble meg på bakhøyttaleren med en slik http://www.bilradiospes.no/m/shop/?p...5&katid=78&id= og koble denne på forsterkeren?

    Da vil signalet gå fra spiller > HK forsterker > HK høyttaler >> KOBLING >> JBL forsteker > SUB
    At forsterkeren kan gi 50 watt mer enn elementet tåler går fint.
    du stiller jo gain sånn at forsterkeren ikke gir for mye futt til et element som ikke tåler så masse
    mail
    skype
    pm

    Comment


    • #3
      du kan også bruke den adapteren.

      Comment


      • #4
        Var ikke forsterker der alikevell. HK drives av spiller. Tror jeg bytter spiller, og bruker RCA kabler til forsterkeren til subben. Hva bør jeg gjøre med HK?
        BMW E46 - 320i 1999
        Ground Zero GZIC 525X, Ground Zero GZIC 6503X, Infinity Kappa 475A, 2xRockford P3D412, 1 Farad Rockford & Rockford T2000.1 /// Pioneer DEH-6400BT & 80 AGM

        Comment


        • #5
          Om du ikke har kjøpt forsterker enda ville jeg kjøpt en 5 kanaler og drevet alt med den eller en 4 kanaler til dørene, og den tenkte forsterkeren til bass. Alternativt kan du drive de av ny spiller.

          Comment


          • #6
            Tenker jeg kjøper en 1-DIN av litt god kvalitet, 2-3000 kr. Og kjører dørene (10 høyttalere) med denne inntil videre, og setter opp bass og forsterker nå. Og så litt senere en 4-kanaler til dører. Vil jeg trenge flere batterier og slikt på to forsterkere? En 700w, og en 100x4 4 kanal?
            BMW E46 - 320i 1999
            Ground Zero GZIC 525X, Ground Zero GZIC 6503X, Infinity Kappa 475A, 2xRockford P3D412, 1 Farad Rockford & Rockford T2000.1 /// Pioneer DEH-6400BT & 80 AGM

            Comment


            • #7
              Originally posted by Fredrik View Post
              Tenker jeg kjøper en 1-DIN av litt god kvalitet, 2-3000 kr. Og kjører dørene (10 høyttalere) med denne inntil videre, og setter opp bass og forsterker nå. Og så litt senere en 4-kanaler til dører. Vil jeg trenge flere batterier og slikt på to forsterkere? En 700w, og en 100x4 4 kanal?
              trenger nok ikke noen ekstra batterier til dette nei

              Jeg personlig ville mye heller kjøpt en god firekanaler og kjørt front høytalerene på to av dem og brokoblet de to siste til en sub.


              får ikke så mye lyd ut av de 22 watt'ene som de fleste spillere gir syns nå jeg

              hvor mye har du tenkt å bruke på forsterker(e)?
              Last edited by Lopas1; 11-08-2012, 20:13.
              mail
              skype
              pm

              Comment


              • #8
                Tenkte egentlig å bruke noen tusen på spiller, og noen tusen på sub og forsterker. 1500 på forsterker, da jbl 7001 selges for dette på ebay
                BMW E46 - 320i 1999
                Ground Zero GZIC 525X, Ground Zero GZIC 6503X, Infinity Kappa 475A, 2xRockford P3D412, 1 Farad Rockford & Rockford T2000.1 /// Pioneer DEH-6400BT & 80 AGM

                Comment

                Working...
                X