Announcement

Collapse
No announcement yet.

Anlegg i Audi A4 2002 mod

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Anlegg i Audi A4 2002 mod

    hei, ser ut som jeg kommer til å kjøpe meg en audi a4 2002 mod om ikke lenge å lurte på noen ting. hvordan er det å trekke strøm gjennom brannmur osv på denne?

    hvordan er det å ta av dørtrekk og a stolpe plastikk på denne bilen?

    takker for alle eventuelle svar
    Audi A4 2002 Mod, Alpine, Harman kardon, JL audio og MB quart

    Stor takk til Rune Burås på Spaceworld Hønefoss for god hjelp og gode priser=)
    Spaceworld Hønefoss, eneste Spaceworld i Norge med bilstereo

  • #2
    Hvordan str er det som sitter orginalt i disse audiene egentlig?
    Audi A4 2002 Mod, Alpine, Harman kardon, JL audio og MB quart

    Stor takk til Rune Burås på Spaceworld Hønefoss for god hjelp og gode priser=)
    Spaceworld Hønefoss, eneste Spaceworld i Norge med bilstereo

    Comment


    • #3
      Det sitter et toveis sett med 6,5" bass i dørene originalt.
      Dørtrekkene sitter med fire-fem skruer bak pyntelista i overkant, to/en på midta under håndtaket og en stor i bånn. Så er det bare å røske det løs i bånn og jobbe deg oppover før du vipper de av i topp. Tro meg, dette har jeg gjort et par ganger

      Det å få inn kabling er heller nada problem, om du står framme og ser på batteriet er det to gummigjennomføringer til venstre for batteriet, om ikke de er brukt til noe ekstrautstyr i din bil da. Uansett er det ingen storjobb, du må nok ut med hanskerommet for å komme til på baksiden, men det sitter med 6 skruer, nada problem.

      Bare hyl om det er noe du lurer på, har på følelsen at jeg er den som har skrudd mest på 6N her inne

      Limo eller avant forresten?
      Roar Sørlie
      Tlf 90127075
      Strandgata 26; mitt andre hjem :P

      Comment


      • #4
        Stolpedekslene er litt jobb, siden de går hele veien bak til B-stolpene, men alt går. De sitter med en skru bak airbag-merket oppe ved B-stolpene. Jeg anbefaler deg å kjøpe deg Haynes-manualen på bilen, der står alt sånt beskrevet ganske greit
        Roar Sørlie
        Tlf 90127075
        Strandgata 26; mitt andre hjem :P

        Comment


        • #5
          ok tror nok det blri manual om jg ender med kjøp. fort en invistering om jeg klarer å gjøre annet feil i stedet

          Den bilen jeg ev kjøper ( blir kanskje litt til for eier av bil venter på ny) er sedan 1,9tdi quatro. har litt lyst på ny bil:P få bytta ut gamle mercha=) hehe
          Audi A4 2002 Mod, Alpine, Harman kardon, JL audio og MB quart

          Stor takk til Rune Burås på Spaceworld Hønefoss for god hjelp og gode priser=)
          Spaceworld Hønefoss, eneste Spaceworld i Norge med bilstereo

          Comment


          • #6
            Kan absolutt anebefale disse A4'ene. Kan få brukbart bra futt i framdørene med original montering, men jeg ble lei av oppsettet og holder på med ei 3veis løsning framme.
            Det er en del plast å holde styr på i kupeen, men ingenting av typen skrangleplast egentlig.
            Lykke til med bilkjøp
            Roar Sørlie
            Tlf 90127075
            Strandgata 26; mitt andre hjem :P

            Comment


            • #7
              I denne bilen er det litt tungvindt spør du meg, hehe..

              Ved batteriet sitter det 2-3 ledige gummipropper i torpedoveggen, vi velger den nederst til venstre om den er ledig.
              Her får du nok gjennom kabel opp til 50mm2 hvertfall.

              så har vi dyttet kabelen på skrått oppover i hullet for å komme over gummimatta som ligger der.

              Skru løs hele hanskerommet, er vel 5 bolter, når dette er løst så tar du det forsiktig ned til du ser kontakten helt i bakkant, koble fra denne og hele hanskerommet kan taes ut.

              Løsne plastdekslene på gulvet foran og bak på passasjersiden.
              løft opp teppet så langt du kan både foran og bak.

              Vi trekker kabelen først bak til ett hull under passasjersetet, er kontakter til airbag, setevarmer osv. der.
              så skyver vi setet litt frem, og så tar man en arm under teppet bak og mildt sagt dytter armen så laaaangt inn man kan til man kommer til en forhøyning. (Som man ser fra hullet under passasjersetet hvis man sitter foran og ser bakover)

              Signalkabel legger vi på førersiden, er det bare 1 skyver vi den under plastlisten, er det flere så kan de legges på passasjersiden, bare legg de litt unna strømkablene

              Comment


              • #8
                Det var slurvemetoden.
                Kast heller ut alt av seter, fjern midtkonsollen og lemp ut dørkmatta. Da kommer du til de originale kabelføringene så du får gjort det skikkelig når du først er igang. Signalkabler kan du gå via kardangtunellen med, der ligger det kabelgater klare med plass til 2-3 par signalkabler.
                Det blir som sagt en del plast å fjerne, men med godt system har du gjort unna dette på et par kvelder.
                Blir du ikke ferdig setter du bare inn stolene igjen og kjører uten dørk til du blir ferdig. Som sagt; dette har du igjen for senere
                Roar Sørlie
                Tlf 90127075
                Strandgata 26; mitt andre hjem :P

                Comment


                • #9
                  takker for svar får se hvordan jeg gjør det men kommer kun til og ha 1 bil og er avhengig av denne så med å ta ut seter eller ikke ser vi litt på , skjult skal det hvertfall bli husker du om reservehjulsbrønnen er rundt på disse bilene? ( har opplevd at de er firkantede)

                  spm2: under baksetene, er det noe plass til å legge fx et lite batteri der?

                  Lest gjennom tråden til R3mark nå og ser ut som jeg ikke har så mye annet valg enn å ta ut setene om jeg skal ha 3 signal strøm og annet tjafs bakover
                  Last edited by Fryd1lund; 01-02-2009, 17:39.
                  Audi A4 2002 Mod, Alpine, Harman kardon, JL audio og MB quart

                  Stor takk til Rune Burås på Spaceworld Hønefoss for god hjelp og gode priser=)
                  Spaceworld Hønefoss, eneste Spaceworld i Norge med bilstereo

                  Comment


                  • #10
                    Reservehjulbrønnen er rund. Se prosjekttråden min så ser du det meste av bilen, nedribba også
                    Er dessverre ikke plass til noe batteri under bakseter, men det er plass til mye rart i sidene av bagasjerommet
                    Roar Sørlie
                    Tlf 90127075
                    Strandgata 26; mitt andre hjem :P

                    Comment


                    • #11
                      har sett og ser jeg har jobb forran meg
                      Audi A4 2002 Mod, Alpine, Harman kardon, JL audio og MB quart

                      Stor takk til Rune Burås på Spaceworld Hønefoss for god hjelp og gode priser=)
                      Spaceworld Hønefoss, eneste Spaceworld i Norge med bilstereo

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by r3mark View Post
                        Det var slurvemetoden.
                        Kast heller ut alt av seter, fjern midtkonsollen og lemp ut dørkmatta. Da kommer du til de originale kabelføringene så du får gjort det skikkelig når du først er igang. Signalkabler kan du gå via kardangtunellen med, der ligger det kabelgater klare med plass til 2-3 par signalkabler.
                        Det blir som sagt en del plast å fjerne, men med godt system har du gjort unna dette på et par kvelder.
                        Blir du ikke ferdig setter du bare inn stolene igjen og kjører uten dørk til du blir ferdig. Som sagt; dette har du igjen for senere
                        Slurvemetoden?
                        Kablene ligger trygt festet, skjult under teppet, og kunder gidder å betale for det, fordi det er gjort på 1,5 time.

                        Metoden du beskriver har vi liten erfaring med siden ingen kunder gidder å betale prisen det koster å gjøre det.

                        Comment


                        • #13
                          til dB comp, du sa om du skal trekke 1 signalkabel går det bra, hvordan kommer det da til å gå med 3-4?
                          Audi A4 2002 Mod, Alpine, Harman kardon, JL audio og MB quart

                          Stor takk til Rune Burås på Spaceworld Hønefoss for god hjelp og gode priser=)
                          Spaceworld Hønefoss, eneste Spaceworld i Norge med bilstereo

                          Comment


                          • #14
                            Om du legger strømmen på høyre side trenger du faktisk bare ut med stolen og listene langs dørene for å brette opp dørkmatta såpass at du kommer til kabelføringa under skikkelig. Skal du gjøre det enkelt får du sikkert dratt tre signalkabler gjennom midtkonsollen uten å fjerne den også.
                            Da plukker du bare av dekslet rundt girspaken, et lite deksel under håndbrekket, samt tar ut askebegeret bak. Største utfordringa vil nok være å få plass under matta over kardangtunnellen ved baksetet, men det går vel.
                            Fordelen med å få ut hele dørken er jo at da får man samtidig også kommet til og dempa hele greia i samme slengen
                            Roar Sørlie
                            Tlf 90127075
                            Strandgata 26; mitt andre hjem :P

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Fryd1lund View Post
                              til dB comp, du sa om du skal trekke 1 signalkabel går det bra, hvordan kommer det da til å gå med 3-4?
                              Om du tar deg tiden til det så ville jeg gjort som r3mark sier, ta ut stolene, men det holder nok å ta ut passasjerstolen, slik at du får løftet teppet skikkelig opp.
                              Da kan du nok legge signalkablene mot midten av bilen, og strømkablene ytterst.

                              Bare husk å koble fra batteriet før du gjør dette, noen biler har en tendens til å kjøre feilmelding til hjernen i bilen hvis du kobler fra airbagger og slikt uten at strømmen er tatt først.

                              Baksetet er jo en enkel sak å få ut, er jo bare ta tak i den fremre setekanten ca 20-25 cm inn fra kanten som ligger mot døra og rykke til oppover.

                              Comment

                              Working...
                              X