Announcement

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B7 Dørhøyttalere

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Audi A4 B7 Dørhøyttalere

    Hei!

    Nå er det kun en fungerende høyttaler igjen i dørene på audien her, så da er det på tide å bytte dem ut kjenner jeg.

    Det er en del år siden jeg sist leflet med bilstereo, og ser at det nå selges veldig mye av disse 2-veis komponentsettene med delefilter.
    Når jeg demonterte høyttalerne i døra framme her så registrerer jeg at det er to kabler som plugges inn i 6,5" høyttaleren.
    Etter litt youtubelusking fant jeg ut at den ene kommer fra boksen som sitter i døra, den andre går videre til tweeteren.

    På baksiden av støpselet som de to pluggene klikkes inn i, ser det ut som at de bare blir lasket sammen. Det er ikke sikkert det er sånn, men i så tilfelle, hvor er delefilteret?
    og om jeg setter inn ett komponentsett med delefilter, kan jeg bare bruke de kablene som kommer fra denne boksen i døra som tilførsel, og den andre ut til tweeteren uten noe mer hokus pokus enn det?

  • #2
    Tror du må ta noen bilder her. Det pleier bare å være en enkel motstand på disktanen, og være ufiltrert på mellomtonen. Så ikke noe originalt delefilter sådan.

    Det er vanlig på VW at kablene først går til bassen og så videre opp til diskanten, men det er fortsatt bare en pluss og en minus. Det er bare at de er lasket.
    Jan Ove Berg
    www.elutstyr.no

    Importør og forhandler av: Aeroport - Atrend - Bbox - Cartizan - Connect - ESB - Fi Audio - Incartec - Morel - Speedsignal - Surge - Phonocar - Vibrofiltr - Zapco

    Comment

    Working...
    X