Announcement

Collapse
No announcement yet.

Audi A6 c5 avant høytalere i dørene

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Audi A6 c5 avant høytalere i dørene

    Hei, jeg har a6 c5 avant som jeg har byttet ut frontene med Jbl GTO609C (6,5" komponentsett). Dette har jeg montert der orginal høytalerene var. Altså i dørtrekka. Jeg har dempet dørene med to lag silent coat samt det skumgreine til silent coat. Dette hjalp med tanke på lyden på høytalerne. Jeg har parret høytalerne med 2 kanals forsterker fra Gladen 2x250watt rms 4ohm ab forsterker. Jeg opplever ikke lyden særlig god i det lavere registeret. Det virker som bassen forplanter seg i dørtrekket. Er det noen har har noen idéer til hva jeg kan gjøre siden hele døra bak trekket er fullstendig åpen. Kanskje skru fast en mdf plate slik at jeg klarer å lukke døra mest mulig slik at denne virker som en kasse?

  • #2
    Mine tips
    1. Monter høytalerne i blekket og ikke dørtrekket, slik at elementet sitter stift og godt.
    2. Demp innerblekket også. Hvis denne delen av døra ikke er helt død vil vibrasjoner kunne forplante seg videre til plasten som lager skrangling. Blir ikke dette godt nok så kan man legge sånn myk dempematte innenfor dørtrekket i tilegg.
    3. Still inn delefilteret riktig. Du sier ikke noe om det, derfor jeg nevner det. Jeg ville delt ved rundt 60-80hz, avhengi av hvor bra elementenr takler lave frekvenser.

    Når det gjelder å tette disse hullene så ser jeg endel som bare legger dempematter over. MDF plater er vel enda bedre vil jeg tro. Har bare et plastdeksel som satt der orginalt i min bil, men fornøyd med hvordan mine midbasser spiller. Har ikke prøvd med åpne hull. Men spiller mye bedre enn i tidligere biler jeg har hatt som har hatt åpne dører selv om jeg hadde 3x dyrere elementer da som "alle" snakket varmt om her på forumet ihvertfall.
    Last edited by Ezysound; 14-08-2015, 07:50.

    Comment


    • #3
      Takk for at du tok deg tid til å svare! :-)

      1) Det er ingen blekk jeg kan feste høytalerene I, de må festes rett I dørtrekket.

      2) Har dempet innerblekket og dette hjalp, må dempe dørtrekka siden det skrangler I plasten der.

      3) Delefilteret har jeg ikke tuklet noe med, tror ikke jeg kan endre noe på delefilteret til komponentsettet med mindre jeg ikke må skru av dekslet, kan dele på forsterkeren da sikkert.

      her ser du utfordringen min:

      Comment


      • #4
        Nå har ikke jeg vært av med dørtrekket på A6 C5 før, men skulle tro det er som de fleste bilene, ei innerplate. Du mangler hele stykket i døra di ser jeg..Ville funnet hele platen før du starter montering av frontsettet.
        VW/Audi ende-tusi-ast!

        Comment


        • #5
          Tror ikke det er noe som mangler, har demontert dørtrekket på en a6 c5 og en s6 c5 samt to a4 b5 og de bilene har sett slik ut når en tar av dørtrekket.

          Så tror det rett og slett ikke er noe innerplate i de bilene.

          Comment

          Working...
          X