Announcement

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 2002

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Audi A4 2002

    Heisann
    Jeg er ganske dårlig til å finne utstyr osv til bilen min, og aner ikke hvordan anlegg jeg bør installere i bilen.
    Jeg kjører en Audi A4 2002 1.8 Turbo Quattro Stasjonsvogn og tenker å få nytt anlegg.
    Jeg har en "radio" eller stereo eller hva man kaller det som ser slik ut, som jeg har moddet en AUX inngang på:


    I dørene har jeg Bose anlegg, som har vært i bilen siden den ble kjøpt.
    Jeg trenger hjelp med å oppgradere anlegget mitt til ett fett anlegg som har bra lyd. Har dere noen tips?
    Å oppgradere forsterkeren gjør jeg gjerne hvis det trengs!

    Takker for svar!

  • #2
    1. bytt spiller , så du får bedre justeringsmuligheter , kan faktisk være at du får Bedre lyd i det orginale anlegget også
    2. frontsett (viss du ikke blir fornøyd med lyden ved å bytte cd-spiller)
    3. forsterker
    4. kjøp deg sub

    og merker osv... er så mye å velge mellom pioneer/alpine cd spiller (pioneer det enkleste å bruke etter mine forsøk)
    // Team HLS - Hard Loud Sounds! \\
    //94182727 - www.facebook.com/HLSbilstereo - Rune_kvaal @ live.no\\
    Mvh
    Rune Kvaal

    Comment


    • #3
      Originally posted by HLS View Post
      1. bytt spiller , så du får bedre justeringsmuligheter , kan faktisk være at du får Bedre lyd i det orginale anlegget også
      2. frontsett (viss du ikke blir fornøyd med lyden ved å bytte cd-spiller)
      3. forsterker
      4. kjøp deg sub

      og merker osv... er så mye å velge mellom pioneer/alpine cd spiller (pioneer det enkleste å bruke etter mine forsøk)
      Trengern hjelp til å finne et anlegg også. Jeg aner ikke hvilke anlegg som er bra ute på markedet, eller hvem forsterker jeg bør ha osv

      Comment


      • #4
        Hvis noen hadde giddi å satt opp et komplett sett på en måte

        Comment


        • #5
          Hva med å fortelle om budsjettet ditt og om du vektlegger god lyd eller bare masse bråk?
          Mvh Tony
          - The only road to take is perfection itself

          Comment


          • #6
            Er usikker på budsjett, aner ikke hvor mye sånt koster. Men jeg legger hvertfall vekt på god lyd med en god bass, ikke sånn mega bass man ser i de grommeste rånerbilene

            Comment


            • #7
              I bilen nå er det en Bose 335 019 Amp 3015 B6 AVANT,PROD
              Vet ikke hvor bra den er eller noe, eller om jeg må oppgradere den. Legger til noen bilder hvis det hjelper

              Nåværende forsterker:




              Dør Foran:



              Dør Bak:

              Comment


              • #8
                Det Tony sier er viktig med hensyn til anbefalinger. Det er vanskelig å anbefale noe uten å vite hva du har tenkt deg.
                men begynn du med en god spiller så har du muligheten til å bygge på etter hvert. det er en pioneer 80prs til salgs på forumet hvis det er noe som passer deg. ellers så ligger en spiller fra 3000 og oppover til 10 000.
                Når det gjelder frontsett så foretrekker jeg komponent sett som er 2 eller 3 veis (2 veis er enklere)
                da ligger prisene fra ca 2000 til 5000. Du trenger også en forsterker til å drive frontsettet. minimum 2 kanals forsterker. koster fra ca 2000 + oppover. ønsker du en 4 kanals forsterker for å kjøre separate kanaler for mellom tonen og diskant eller eventuelt til bakdørene dine så koster disse noe mer.

                for sub så anbefaler jeg deg en monoblokk. størrelsen kommer an på hvor mye bass du ønsker (personlig så foretrekker jeg 15" subber istedenfor 12 p.g.a. at de spiller renere og er mere effektive en 12". men p.g.a. plass ... les familiebil så går jeg for 12")
                kan dessverre ikke gi anbefaling på subb (sliter med det selv.... har aldri hatt noe annet en JL Audio men kommer til og prøve noe nytt denne gangen)

                et forslag er å gå på noen av nettstedene til de bilstereo forhandlerne som er her på forumet se på priser og hva du liker.

                Når jeg nevner disse prisene så må du ikke ta de for gitt siden jeg bare vurderer hva jeg personlig mener er bra for meg.
                The facts expressed here belong to everybody, the opinions to me. The distinction is yours to draw...

                Comment


                • #9
                  Originally posted by hberg View Post
                  Det Tony sier er viktig med hensyn til anbefalinger. Det er vanskelig å anbefale noe uten å vite hva du har tenkt deg.
                  men begynn du med en god spiller så har du muligheten til å bygge på etter hvert. det er en pioneer 80prs til salgs på forumet hvis det er noe som passer deg. ellers så ligger en spiller fra 3000 og oppover til 10 000.
                  Når det gjelder frontsett så foretrekker jeg komponent sett som er 2 eller 3 veis (2 veis er enklere)
                  da ligger prisene fra ca 2000 til 5000. Du trenger også en forsterker til å drive frontsettet. minimum 2 kanals forsterker. koster fra ca 2000 + oppover. ønsker du en 4 kanals forsterker for å kjøre separate kanaler for mellom tonen og diskant eller eventuelt til bakdørene dine så koster disse noe mer.

                  for sub så anbefaler jeg deg en monoblokk. størrelsen kommer an på hvor mye bass du ønsker (personlig så foretrekker jeg 15" subber istedenfor 12 p.g.a. at de spiller renere og er mere effektive en 12". men p.g.a. plass ... les familiebil så går jeg for 12")
                  kan dessverre ikke gi anbefaling på subb (sliter med det selv.... har aldri hatt noe annet en JL Audio men kommer til og prøve noe nytt denne gangen)

                  et forslag er å gå på noen av nettstedene til de bilstereo forhandlerne som er her på forumet se på priser og hva du liker.

                  Når jeg nevner disse prisene så må du ikke ta de for gitt siden jeg bare vurderer hva jeg personlig mener er bra for meg.
                  Hvordan kan du si at 1 stk 15 spillet renere og er mere effektiv enn 1 stk 12? Nå er vi vel litt på myter her. Er mange faktorer som spiller inn. Men f eks å ha 1 stk 15 istedenfor 2 stk 12 kan jeg være enig i. Men hvor pent det spiller. Kommer jo helt an på kasse, forsterker og ikke minst strøm. Men uansett. Ville tatt en tlf eller sendt en Mail til Judys Bilstereo. Der er det kjempe bra service og bra kunnskap. Alltid morro å handle fra han

                  Mvh Kim

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by kimafro View Post
                    Hvordan kan du si at 1 stk 15 spillet renere og er mere effektiv enn 1 stk 12
                    Sjekk følsomheten på 12" og 15" i samme serie. Rent teoretisk spiller de også renere; mindre membranareale betyr større slaglengde for samme lydtrykk, og større slaglengde medfører økt forvrengning.

                    Comment


                    • #11
                      Jeg er en tilhenger av å kjøpe litt av gangen, da får du mer for pengene.

                      Se etter en spiller først, gjerne den pioneeren som noen nevnte, eller en Alpine med de samme instillingene.

                      Når du har spiller, så kan vi se etter et komponentsett
                      [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
                      Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Defus View Post
                        Jeg er en tilhenger av å kjøpe litt av gangen, da får du mer for pengene.

                        Se etter en spiller først, gjerne den pioneeren som noen nevnte, eller en Alpine med de samme instillingene.

                        Når du har spiller, så kan vi se etter et komponentsett
                        jeg følger akkurat det rådet nå... subbene blir kjøpt til helgen, skal derretter kjøpe dempematter og strømkabler
                        The facts expressed here belong to everybody, the opinions to me. The distinction is yours to draw...

                        Comment


                        • #13
                          Skulle ønske noen ga meg det rådet når jeg startet har hatt mye rask og raske løsninger...
                          [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
                          Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

                          Comment

                          Working...
                          X