Announcement

Collapse
No announcement yet.

iPad Mini i Audi TT 99-mod

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • iPad Mini i Audi TT 99-mod

    Hei!
    Jeg er på jakt etter et verksted/butikk som kan integrere en iPad Mini i dashbordet på en Audi TT fra 1999. Jeg bor i Bærum, men har ikke noe problem med å ta en lang kjøretur i sommer om det er det som skal til. Jeg har spurt noen forretninger, men det kommer på ca. 10-15000 NOK. Jeg er ute etter noe opp til ca 6000.

    Slik ser den ut originalt




    Dett er er min inpirasjon og ca slik jeg ønsker det






    Hentet fra denne nettsiden


    Er takknemmelig for alle svar og råd jeg kan få

  • #2
    Hvem er det du har forhørt deg med?

    Med tanke på hvor mye jobb som faktisk ligger bak akkurat den type montering så ser jeg ikke 10k som en upris.
    Problemet her er stort sett at folk ikke ser hvor mye tid og arbeid som faktisk ligger bak for at ting skal se bra ut og funke.

    Men hvis jeg var deg ville jeg hørt med Nautiluz Creation ~ Michael Peter. Han burde klare gjøre det for en vettug pris. Han holder til ved strømstad/nordby

    Hvis ikke så bør Autodesign ~ Joakim Skovlund gjøre en like bra jobb, autodesign holder til i Revetal som er i utkanten av tønsberg.

    Kan jeg spørre hvordan du har tenkt å få lyd til høytalerne fra ipaden? Du har sikkert en plan men greit å vite hva du har sett for deg
    Tor Martin Ølberg
    - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
    Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

    Comment


    • #3
      Takk for hjelpen! Jeg skal høre med de to

      Jeg har hørt med EikerAudio og de sa at det ble mellom 25 og 40 timer med en timespris på 450 kr (noe jeg syntes var litt mye), i tillegg kommer vel kostnadene for materialene som blir brukt.

      Men som du sier har jeg ikke peiling på hvor mye tid og arbeid som må til for å få dette til. Grunnen til at jeg er på jakt etter et prisanslag, er for å finne ut om dette er noe jeg skal gjennomføre eller ikke.

      Ser for meg at ipaden kobles via usb/lightning-kabel til en hovedenhet som ligger skjult bak ipaden (eller et annet sted om det er enklere), og resten av anlegget kobles som normalt. Slik som det er gjort i dette klippet

      Hvis det blir vankskelig/dyrt med hovedenhet så er det kanskje mulig å få det til med en slik
      Last edited by Pinna; 30-05-2013, 21:36.

      Comment


      • #4
        jeg hadde gådd i retning bluetooth-streaming hvis jeg skulle gjort det der 450,- er ikke så dyrt for å ha en handtverker i arbeid. annser det som en god pris
        FI SP4
        LIB
        Hagalien's projekt: http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=18182
        DD4LIFE

        Comment


        • #5
          Bluetooth streaming gir dårligere lydkvalitet om jeg ikke tar feil. Dessuten hadde det vært greit å ha den til lading mens den står i bilen.

          Jeg har fått et prisanslag på 10 000 SEK (8800 NOK) av en svensk bedrift, noe som ikke hadde vært alt for gærent, men det ser ut som det blir litt dyrere enn det jeg er villig til å bruke.

          Comment


          • #6
            Alternativet er å sette i gang selv er ikke noe rakettforskning å støpe selv, men det krever mye tolmodighet, spesielt om man ikke har erfaring fra før. Men det er mange fine prosjektråder om støping på forumet her. Mye tips å hente

            Comment


            • #7
              Tanken har slått meg, men jeg er helt grønn på sånne ting. Det hadde kanskje ikke vært så dumt å sette av tid til det i sommerferien (går på VG2). Da slipper jeg en stor utgift og blir en erfaring rikere

              Comment


              • #8
                Jeg vil absolutt anbefale deg å gjøre dette selv om du går på vgs. Hadde du vært en 48år gammel aksjemegler uten fritid som trengte en oppgradering i konas bil så hadde jeg forstått det.... Men de aller aller fleste folka her inn gjør ting sjøl. Og her vil du.finne inspirasjon og støtte.
                never enough!

                Comment

                Working...
                X