Announcement

Collapse
No announcement yet.

subb valg a3 2010 sb

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • subb valg a3 2010 sb

    skal heve golve i a3, og sette inn en 12/15 subb.
    har idag en alpine f6 og m12 som skal under golve, m12 en skal drive den nye subben med 1200w rms 4ohm.

    har idag en alpine type r 15, syns den trykker bra, men golve blir får høyt om jeg skal ha den nedi... grunnet alt skal være skjult. også synses jeg ikke det ble så pen lyd i min portede kasse..

    det nye elementet trenger ikke trykke fullt så bra, men liker å ha litt ektra å trykke på iblant
    har tidligere hatt
    b2audio ac12 (denne syns jeg trykket greit i 12, men den ble sprengt)
    hadde også 2x12 type r, disse tok får mye plass.. så de selgte jeg.

    så ønsker et element som trykker bra, dypt å høyt i liten kasse med pen lyd (slik alle vill ha)
    har vokst noe fra "fjortisdoken" som jeg har muligheten til å spille med 15type r'n...

    har ikke regnet ut noe liter jeg kommer til å få i reservehjulsbrønnen, men regner med en 25-30 ?

    den nye subben bør ikke bygge mer 20 cm fra underkant av element og ned.
    kassen blir lukket, og ønsker anbefalinger til element.
    her er noe jeg har løst å teste.

    -polkaudio sr12, (bør nok bli stor nok kasse til denne i reservehjulsbrønnen?)
    -JL Audio 12W6v2-D4?

    Prisklasse max 10000...


    ellers står det focal frontsett, men vurderer å bytte ut til JBL 660GTi, men har ikke hørt noen erfaringer om dette ?
    takker veldig får svaar og erfaringer

    edit, mye skrieleif.. stressa litt
    Last edited by young-b; 29-01-2013, 23:27.
    | Audi A3 Sb 09 | Pioneer Avh-4200dvd | B2audio Ac 12wc | Focal 165V30|

  • #2
    I prisklassen din ville jeg prøvd noe fra Morel (Ultimo), Digital Designs, Ground Zero, JL, JBL (GTI), DLS & RE etc.

    Uansett hva du velger i den prisklassen blir du fornøyd. Kommer litt ann på hvilke merkepreferanser du har, noen forguder Kicker og kjøper kun dèt, andre bryr seg ikke om merket prøver litt forskjellig (mest moro det da^^).
    Math Problem: A smalltown girl boards a train leaving South Detroit at midnight. If she doesn't stop believing, how long is her Journey?

    Comment


    • #3
      Originally posted by Jørgen View Post
      I prisklassen din ville jeg prøvd noe fra Morel (Ultimo), Digital Designs, Ground Zero, JL, JBL (GTI), DLS & RE etc.

      Uansett hva du velger i den prisklassen blir du fornøyd. Kommer litt ann på hvilke merkepreferanser du har, noen forguder Kicker og kjøper kun dèt, andre bryr seg ikke om merket prøver litt forskjellig (mest moro det da^^).
      Har ingen merkepreferanser... har pioneer spiller, alpine forsterkere, focal høytalere, såeee

      Min mening utifra forumet...
      Digital designs: store, tunge, som krever stor kasse, men gir mye lyd ?
      Re Audio sine toppserier er dessverre får dyp... trur disse også trenger stor kasse ?
      JBl's gti er også får dyp..
      JL er til vurdering.
      Ground zero har jeg også tittet på, men virker som de vill ha mye strøm, i toppseriene og er også lett får dype..
      Morel Ultimo virker innterissangt men hvor får jeg taki dette ?
      B2audio hn 12/15 hvor dyp er disse ?


      blir ikke å bytte ut alpine m12 og f6 pga den høye effektiviteten forhold til hva man gir inn å får ut...

      en kompis hadde 2x12db polk audio, ble overasket over trykket forhold til prisen i disse, derfor jeg har litt løst å prøve polk sin topp serie SR, men har ikke funnet noen tilbakemeldinger på denne...

      mulig jeg kunnet hevet gulvet litt får å få inn jbl gti, i og med at jeg har løst på Jbl gti 660 frontsett
      har heller ikke hørt noe tilbakemelding om disse ?

      foreløbige kandidater, utifra dybde på element, og liter
      JL Audio 12W6v2-D4 (ukjent optimal kasse, men trives i liten?)
      Polkaudio Sr12 (rundt 25L)
      Morel ultimo 12 (rundt 27L)
      Jbl Gti (ukjent optimal kasse)

      Kom gjerne med forslag
      | Audi A3 Sb 09 | Pioneer Avh-4200dvd | B2audio Ac 12wc | Focal 165V30|

      Comment


      • #4
        Originally posted by young-b View Post
        Min mening utifra forumet...
        Digital designs: store, tunge, som krever stor kasse, men gir mye lyd ?
        JL er til vurdering.
        Ground zero har jeg også tittet på, men virker som de vill ha mye strøm, i toppseriene og er også lett får dype..
        Morel Ultimo virker innterissangt men hvor får jeg taki dette ?
        B2audio hn 12/15 hvor dyp er disse ?
        Morel får du tak i på woofersetc.com

        Hvordan vet du at GZ trenger mye strøm?

        Er DD sine elementer noe særlig større enn "vanlig" da?
        Math Problem: A smalltown girl boards a train leaving South Detroit at midnight. If she doesn't stop believing, how long is her Journey?

        Comment


        • #5
          Polk SR er ikke noe dårlig valg det altså, spiller meget fint

          Comment


          • #6
            va med en slik? http://www.jlaudio.com/product/54216...8189.0.0/TW5v2

            Comment


            • #7
              Er en ny ubrukt Morel Ultimo sc 10" liggendes hvis det er av interesse?
              Spiller: Pioneer p6600DVD
              Frontsett: Seas Lotus Performance
              Sub:Morel Elate Sw10

              Comment


              • #8
                Originally posted by Jørgen View Post
                Morel får du tak i på woofersetc.com

                Hvordan vet du at GZ trenger mye strøm?

                Er DD sine elementer noe særlig større enn "vanlig" da?
                står at dette var min oppfatting utifra forumet, har bare sett elementene i svære kasser, og ingen som har lukket ?
                Gz har elementer som krever mye strøm, men de har sikkert noen som er lettdrevne også..

                har løst på 12 eller 15, trur 10 blir litt får lite, å jeg kommer bare til å kjøpe enda et element..

                og har ikke løst på noe slimsubb, har jo 20 cm nedeover, så ser ingen grunn til å ha det
                | Audi A3 Sb 09 | Pioneer Avh-4200dvd | B2audio Ac 12wc | Focal 165V30|

                Comment


                • #9
                  ser ut som valget faller på polk, har egentlig ønsket dette elementet før jeg bygde mitt første anlegg
                  lønner det seg å bestille subber fra utlande noenplass ?
                  ser de fleste tar mye i frakt
                  | Audi A3 Sb 09 | Pioneer Avh-4200dvd | B2audio Ac 12wc | Focal 165V30|

                  Comment

                  Working...
                  X