Announcement

Collapse
No announcement yet.

Basskasser - spørsmål, utregning og lignende

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Skriver et innlegg her jeg Så får se hvem som svarer.. Tok å kjørte LIB 1551-D2 element i WinIsd. Lydibilen.no anbefalte 70l kasse med 6"port på 43cm..

    Så det jeg har tatt utgangspunkt i på WinIsd Kan noen se på grafene her å forklare meg om dette vil låte bra?

    Kan skrive inn det som står i Plot window først:

    Box: 70l
    tuning: 38hz

    vents

    nb. 1
    diameter: 0,152m
    length: 0,417m (skulle hatt 43 her, men får ikke stilt på det selv.. Men hvis WinIsd mener 42cm så stemmer vel det? )

    plot

    2400w

    distance: 5m


    Så til Grafene:

    Gain:


    Group delay:


    phase plot:


    SPL:



    På spl grafen så topper grafen seg på 44,24hz og da viser den 110,56db.


    Så noen som kan se på dette om det kommer til å spille bra i den kassen? evt. andre kasse forslag hvis dere har?

    Bilen er en Passat 35i pre-facelift stv. Så får nok trykk inni der tror jeg :P

    Comment


    • - Kasse på ca 280 - 285 Liter..

      - 2 Stk 6" porter på 30 cm hver..

      Noen som kan regne ut sånn ca hva tuninga er ?

      Morten

      Comment


      • 28-29hz kommer jeg fram til
        FI SP4
        LIB
        Hagalien's projekt: http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=18182
        DD4LIFE

        Comment


        • Originally posted by Hagalien View Post
          28-29hz kommer jeg fram til

          Whaaat ?

          Det syns jeg virka veldig lavt..

          Anlegget spiller ikke noe kjempedypt faktisk(subsonic står vel på litt da)..

          Syns det trykker sykt mye mer på høyere toner.

          Men TUSEN takk for svaret

          Comment


          • er ikke sikker på at det stemmer da. må tas med forbehold :P
            FI SP4
            LIB
            Hagalien's projekt: http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=18182
            DD4LIFE

            Comment


            • Fikk rundt 31hz på 282l ca
              Adrian Edel

              Mercedes Benz w202 c220
              Audison|Hertz|Focal

              Comment


              • Takk for svaret gutter

                Syns dette er veldig rart, skal se om jeg får testa med noen sinus toner, og se sånn ca hva hele systemet Peaker

                Comment


                • men bilen din har vell også en tone den peaker på. kan være derfor det ikke gir heilt mening vet ikke..
                  FI SP4
                  LIB
                  Hagalien's projekt: http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=18182
                  DD4LIFE

                  Comment


                  • Jeg har bygget en lukket kasse som ble 110 liter netto.

                    Lurer på om noen kunne gi tips om hvilket element som vil være egnet i kasse på den størrelsen, om man er ute etter kjellerbass.
                    Elementet kan ikke være større enn 15" pga. jeg ikke kunne bygge høyere enn seteryggen.
                    Er mest interessert i GZ, Morel, DD o.l.

                    Tenkte meg forsterker på 1000W eller mer, hvis det skulle være interessant å vite.
                    Math Problem: A smalltown girl boards a train leaving South Detroit at midnight. If she doesn't stop believing, how long is her Journey?

                    Comment


                    • Originally posted by Jørgen View Post
                      Jeg har bygget en lukket kasse som ble 110 liter netto.

                      Lurer på om noen kunne gi tips om hvilket element som vil være egnet i kasse på den størrelsen, om man er ute etter kjellerbass.
                      Elementet kan ikke være større enn 15" pga. jeg ikke kunne bygge høyere enn seteryggen.
                      Er mest interessert i GZ, Morel, DD o.l.

                      Tenkte meg forsterker på 1000W eller mer, hvis det skulle være interessant å vite.

                      Tror ikke du finner element som egner seg i så stor lukket kasse.
                      Hadde vært enklere om du hadde valgt element først, så bygget kassen

                      Hvor mye har du tenkt og bruke på element og forsterker?

                      Mvh. Kent

                      Comment


                      • Originally posted by djkenny View Post
                        Tror ikke du finner element som egner seg i så stor lukket kasse.
                        Hadde vært enklere om du hadde valgt element først, så bygget kassen

                        Hvor mye har du tenkt og bruke på element og forsterker?

                        Mvh. Kent
                        Jeg bygger etter plassen jeg kan bruke.

                        Hvordan begrunner du at det ikke finnes elementer som egner seg i 100L kasse? Har sett flere som har kasser med 250 - 300L per kammer.
                        Math Problem: A smalltown girl boards a train leaving South Detroit at midnight. If she doesn't stop believing, how long is her Journey?

                        Comment


                        • Originally posted by Jørgen View Post
                          Jeg bygger etter plassen jeg kan bruke.

                          Hvordan begrunner du at det ikke finnes elementer som egner seg i 100L kasse? Har sett flere som har kasser med 250 - 300L per kammer.
                          Jeg har aldri sett noen hatt så stor lukket kasse, derfor skrev jeg at jeg TROR ikke du finner et element
                          som egner seg i så stor lukket kasse. Kan selfølgelig være at jeg tar feil her.

                          Det beste er vell og lage kasse etter elementets spesifikasjoner.


                          Mvh. Kent

                          Comment


                          • HEIHEI!
                            Noen som vet hvor mange liter 2 12" rockford fosgate power hx2 skal ha?
                            Og hvor stor porten skal være og hvor mange?

                            Comment


                            • Trenger hjelp til størrelse på en porta kasse til DD 2512b! tuning rundt 30hz!
                              Ford Focus
                              B2 Audio CC15
                              B2 Audio Mono v4

                              Comment


                              • aaanyone ?
                                Ford Focus
                                B2 Audio CC15
                                B2 Audio Mono v4

                                Comment

                                Working...
                                X