Announcement

Collapse
No announcement yet.

Justering av ny basskasse og forsterker

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Justering av ny basskasse og forsterker

    Hei. jeg har nettop fått en DD audio LE-m12d basskasse og en ground zero gzia 1.600hpx-ii forsterker. spilleren er en pioneer Mvhx580dab (om jeg ikke husker helt feil) 3 rca utganger osv.
    bass og forsterker er kjøpt hos tv boden. jeg har stilt inn gain sånn som de anbefalte (ikke høyere enn 40%) og stilt lpf litt opp og ned, på spilleren står alt i 0 eller av, syntes det er veeeldig lite bass sånn som det står nå. med bassremote på fullt til og med. (tvboden sa jeg bare skulle koble ut den) noen som har noen tips eller en guide til hva jeg kan gjøre?
    vet at basseren spiller veldig bra og forsterkeren skal være bra nok

  • #2
    Ta bilde av innstillingene på forsterkeren, gjerne nullstill radioen/spilleren for å være helt sikker på at det ikke er noe som er stilt på som du ikke vet hva er. Sjekk også at signalkabelen til subforsterkeren er koblet i "subwoofer" på radioen. Hvis bassremoten står på fullt så er det det samme som at gain står på fullt. Ser ingen hensikt i bassremote på et anlegg som er riktig innstillt. Du kan uansett stille subvolum på radioen.
    Jan Ove Berg
    www.elutstyr.no

    Importør og forhandler av: Aeroport - Atrend - Bbox - Cartizan - Connect - ESB - Fi Audio - Incartec - Morel - Speedsignal - Surge - Phonocar - Vibrofiltr - Zapco

    Comment


    • #3
      dette er ca de innstillingene jeg har nå. lpf kan være litt annerledes. signalkabel er koblet riktig. spiller er nullstilt. når jeg skrur opp så høyt det går før høyttalerne ikke vil mer så hører jeg at det er bass fra kassa men langt i fra nok. (har ikke byttet høyttalere enda)

      Comment


      • #4
        Ser riktig ut alt dette. Hvis bassremote/gain står på fullt og det ikke er noe bass, så er det noe som er galt. Prøv å koble en telefon eller mp3-spiller etc direkte på forsterkeren?
        Jan Ove Berg
        www.elutstyr.no

        Importør og forhandler av: Aeroport - Atrend - Bbox - Cartizan - Connect - ESB - Fi Audio - Incartec - Morel - Speedsignal - Surge - Phonocar - Vibrofiltr - Zapco

        Comment


        • #5
          Det er bass. Men ikke nok, orginale høyttallerene i bilen spiller nesten like mye bass. Vis jeg skrur opp subwoofer level på spilleren så blir det bedre, men ville tro det skulle vært enda bedre. Bassremote kobla jeg ut så dette er uten den. Nei har ikke prøvd å koble rett på forsterker. Kan evt prøve det i morgen om jeg finner en kabel

          Comment


          • #6
            Hvordan gikk dette?
            Jan Ove Berg
            www.elutstyr.no

            Importør og forhandler av: Aeroport - Atrend - Bbox - Cartizan - Connect - ESB - Fi Audio - Incartec - Morel - Speedsignal - Surge - Phonocar - Vibrofiltr - Zapco

            Comment

            Working...
            X