Announcement

Collapse
No announcement yet.

Frontrute ødelagt av bass

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Frontrute ødelagt av bass

    Hei. Frontruta har mista festet sitt, øverst på midten virker det som. Det syns ikke, og det lekker heller ikke inn vann. Så sånn sett er det ikke et problem, men har mistet mye av basstrykket pga det. Når kassa gir fra seg en bestemt (lav) frekvens, så både hører jeg og kjenner at ruta beveger seg en del, kun øverst virker det som.

    Det har gått bra i flere måneder, men plutselig nå så skjedde det. Så det jeg lurer på er om det lønner seg å bruke en type fugemasse, å legge et lag øverst inatt ruta. Regner med det er best å legge på et lag innvendig, eller?

    Akryl, silikon, Sika, Tec7 etc..?

    Er det noen med lignende erfaringer på dette

    (Edit: Elastisk og tykk er vel en fordel at den er.. ?)
    Last edited by Marius_; 15-03-2019, 18:41.

  • #2
    Finnes sikkert mange interessante innspill her.

    Men du skal jo ikke bytte ruta, bare feste den. Nå skriver du ikke hvilken bil dette er. Er jo forskjell på nyere og gamle biler. Men jeg foreslår å oppsøke et verksted som har riktig lim til jobben. Regner med de må løsne den helt, rengjøre den for så å lime opp igjen hele ruta.

    Gjorde det samme på min A4 1995 modell en gang, og synes ikke å huske det var så dyrt. Men det er en del år siden nå.
    Jan Ove Berg
    www.elutstyr.no

    Importør og forhandler av: Aeroport - Atrend - Bbox - Cartizan - Connect - ESB - Fi Audio - Incartec - Morel - Speedsignal - Surge - Phonocar - Vibrofiltr - Zapco

    Comment


    • #3
      Dette er en A6 05 mod.

      Jeg jobber mye med å legge på fugemasse så har tenkt å gjøre dette selv.

      Det er klart at det beste hadde vært å bytte hele ruta. for så og legge på fugemasse til slutt.

      Men kommer til å legge på et lag med fugemasse først for å prøve det. Har bare ikke funnet ut hvilken som er best egna til det enda

      Men skal og høre hvor mye, dem som driver med det, tar for å kun feste ruta. Om det er mulig
      Last edited by Marius_; 18-03-2019, 13:04.

      Comment

      Working...
      X