Announcement

Collapse
No announcement yet.

GZUB 1000 eller pioneer TSWH500A under setet i XC90?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • GZUB 1000 eller pioneer TSWH500A under setet i XC90?

    Jeg trenger litt mer trøkk i en gammel xc90 med premium sound (MOST). Ønsker derfor en aktiv sub til å ha under passasjersetet som drives med høynivå (jeg har ikke linjesignaler).

    Følgende ser ut til å kunne gjøre jobben:
    Ground zero gzub 1000
    Focal ibus20
    Pioneer TS-WH500A
    (+ en hel del andre)

    Det er vanskelig for meg å komme meg ut til butikker for å se på og ikke minst få hørt på disse. Er det noen som har noen erfaring eller kan sammenligne disse? Jeg er ikke så interessert i generelle betrakninger rundt merker eller påstander om at noen er "best" uten at man faktisk har sammenlignet lyden i virkeligheten.

    De to første er i overkant store for å passe under setet, men jeg er skeptisk til lyden fra den siste.
    Jeg kan vel ikke legge skjul på at dersom det er minimale forskjeller mellom de tre, så vil pioneeren være vinneren.

    Andre plasseringer enn under setet er ikke aktuelt. Eksisterende forsterker (strøm, høynivåsignaler, etc) ligger der og jeg ønsker å gjøre installasjonen på under 1 time, ikke på en halv dag.

    Jeg vet ingen av disse vil riste hverken bil eller vinduer, men det er heller ikke målet.

    Noen som har råd basert på erfaring?
    Kanskje andre som har slitt med samme utfordring?

    -Thomas

  • #2
    Har selv veldig liten erfaring med under seat subber, og lurte selv på noe av det samme for noen mnd siden. Eneste svar jeg fikk var at sånne subber spiller helt rævva, mye bedre å legge penger i godt/gode frontsett samt forsterker til disse osv..

    Så jeg gjorde det, dempa dørene godt, handlet Gladen Audio Sql165 frontsett og monterte dette. Spiller helt fantastisk !
    Savnet dog litt av dybden så handlet en Infinity BasslinkT litt sånn spontant, spiller overraskende bra syntes jeg. Tar jo litt mere plass da, men ikke så gæli. Har den baki en liten Rav4 04 modell og har fortsatt plass til barnevogna

    Tilbake til under seat subb:
    En kamerat handlet just en Kicker hs 8, som forøvrig har fått gode skussmål etter det vi leste, den spiller helt forferdelig dårlig syntes jeg og er absolutt ikke verdt pengene etter min mening. Bare masse brumming som låter pappaktig.
    Står montert under førersetet i en Ford Conect eller hva den heter. 2 dørs kassebil ihvertfall.

    Vet ikke om dette var til så mye hjelp men var noe av min erfaring ihvertfall
    Last edited by CV-Gunnar; 14-05-2015, 23:29.
    Cerwin-Vega! Stroker PRO 15
    Hifonics XX-Colossus II
    Kinetik HC2400
    Club 140dB +

    Comment

    Working...
    X