Announcement

Collapse
No announcement yet.

Sub til stasjonsvogn

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Sub til stasjonsvogn

    Hei!
    Eg er på utkikk etter en ny sub til min Mercedes C klasse 2003 mod (S203) stasjonsvogn!
    Hadde tidligere en båndpasskasse med 2stk 10" Ground Zero Hydrogen element i. Den var heilt grei, men fekk ikkje den skikkelig dunken. Den rumla meir og lagde meir bråk en dunk. Spilte betre i sedanen eg tidligare hadde.
    Prøvde med en Cadence X1 singel 12" og den var meir i mi gate. Kontante dunk og ingen buldring og grauting.
    Har dere noen tips til kva eg skal sjå etter? Ønsker å ligge under 2k.
    Kan kjapt nemne oppsettet i bilen;

    Frontsett: Cadence CVL6-KN
    Forsterker: Helix Dark Blue Five.

    Greit å nemne at suben ikkje skal ta halve bagasjerommet...

  • #2
    Det du beskriver kan likegodt skyldes noe av følgende:
    For lite strøm, forsterker vrenger, dårlig lyd
    Feil instillinger på forsterker, subsonic/delefrekvens, fasefeil.
    For lite strøm
    Dårlig demping i bilen som lagde støy
    For lite strøm (hvis lysene dine dimmer i takt med bassen ved 70-80 prosent pådrag så har du ikke nok strøm.

    Min påstand: hvis det spiller bra i en sedan burde det spille minst like bra i en stasjonsvogn, grunnet åpenhet avstand, refleksjoner osv.
    Så til tips: hvis du har en orginal bil og skal ha best bass for to tusen så hadde jeg kjøpt LIB strømkabler, gjort TB3, kjøpt et brukt element, gjerne med ei GOD kasse. Evt du kan kjøpe 2xLIB 8" og drive de i 1ohm på den sub-kanalen du har tilgjengelig. Om du klarer å hente 700w rms der er jeg sannelig ikke sikker på.
    Budsjettet ditt er litt lavt for å kunne velge å vrake, ettersom jeg forutsetter her at det ikke er gjort noe oppgradering av ditt elektriske anlegg hittil, så det bør du prioritere. Så kan du ta en ting om gangen derfra.

    Lykke til!
    Last edited by bass-freek; 13-05-2015, 20:04.
    never enough!

    Comment

    Working...
    X