Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ground Zero GZRW46SPL eller LIB-1882-D1. 18"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ground Zero GZRW46SPL eller LIB-1882-D1. 18"

    Hei.
    Skal bygge anlegg i en omega etterhvert. Lurer bare på hvilket element dere ville gått for av disse Ground Zero GZRW46SPL og LIB-1882-D1. 18". skal brukes til musikk.

    Sikkert dumt å spørre om men. Håper jeg posta i rett forum.
    Arild Musum

    opel omega 2.5td stv.

  • #2
    Hei du, begge er bra. Hva slags forsterker skal brukes?
    Bilen har lite å si for valg av element for meg, forutsatt at du har plass nok. Begge disse fortjener stor og kraftig kasse. Ville ikke bygd under minimum 140 liter netto til hvert av de.
    LIB elementet er D1, dvs at du får enten 0,5 eller 2ohms last på en mono forsterker. Det er ikke tilfelle med GZ'en. Begge to tåler masse effekt og god stæmning.
    Hvilket hadde jeg valgt?
    Dersom du skal bruke en monoblokk (som bør yte minimum 1500w rms) og som ikke er egnet for 0,5ohm, hadde jeg heller valgt
    http://lydibilen.no/index.php?main_p...roducts_id=117 . LIB 18 D2.
    Da sparer du 800kr som kan brukes på andre komponenter. Men det er min personlige mening.
    never enough!

    Comment


    • #3
      Jeg ville gått for noe fra lib, har gode erfaringer med 1221 og 1551, mye for pengene

      Har ikke prøvd GZ selv, men det jeg har sett og hørt av det har ikke imponert noe særlig i forhold til hva jeg ville forventet ut fra prisene osv. Men for å være fair har nok det hatt mye med brukeren å gjøre Kanskje jeg endrer mening om jeg får hørt Huseby sin bil nå i helga.

      Uansett valg må jeg understreke det Johann sier, bygg en god kasse!

      Har forøvrig så smått begynt å bygge i Omega B selv så hadde vert kult å få se en byggelogg på dette om du tenkte det

      Comment


      • #4
        Dette er en stasjonsvogn, så plass skal det nokk bli er ikke sikker på blokk enda, men kraftigere enn 1500w blir det nokk. Kassene har jeg regna meg frem til minst 140l per element. Men porten har jeg ikke bestemt meg for enda.
        Arild Musum

        opel omega 2.5td stv.

        Comment


        • #5
          Byggelogg blir det har allerede bygd dørtrekk, men ble ikke fornøyd, så da blir det bygget nye men 2x 6,5" i hver dør. jeg er ikke så veldig flink med dette, men blir vell etter hvert. første som skal gjøres er og få bilen godkjent. hehe. deretter lyddemping osv.
          Arild Musum

          opel omega 2.5td stv.

          Comment


          • #6
            To 6.5", samme som meg det
            Burde bli bra

            Comment


            • #7
              har bestemt meg for og gå for 2 LIB-1881-D2. 18". men er en kasse på 300 liter før element og port stort nokk? syntes det var småe mål etter det jeg fikk i bassbox 6. (innvendige mål) lxbxh 1000mmX600mmX500mm ? dette skal bli 300 liter akkurat ifølge bassbox.
              Arild Musum

              opel omega 2.5td stv.

              Comment

              Working...
              X