Announcement

Collapse
No announcement yet.

Orion XTR12

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Orion XTR12

    Noen som kjenner til denne subwoofern?

    Står 4ohm og 800w rms på den, men finner lite info på nettet.

    Den ser sånn ut

    bare uten series2 ved logoen. Der står det ingenting på min.

    Vurderer å sette denne inn i golfen jeg har nå, men lurer på om den er noe bra og evnt hvordan kasse som funker best på denne

    All hjelp taes imot med åpne armer

  • #2
    Jeg hadde 6stk 10" av første XTR serien. De spilte tøft, etter datidens standard. De krever ganske store kasser, husker jeg. Det har skjedd endel siden den gang, både på kassestørrelser og på pris/lyd. Om du ikke er opptatt av old school utstyr, ville jeg solgt den og kjøpt en moderne bass.
    Mvh
    Pål Andréas Bryng
    Bilstereosenteret.no
    Vi forhandler bl.a.:
    Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
    Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


    Følg oss på Facebook
    Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

    Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

    Comment


    • #3
      Originally posted by Bilstereosenteret.no View Post
      Jeg hadde 6stk 10" av første XTR serien. De spilte tøft, etter datidens standard. De krever ganske store kasser, husker jeg. Det har skjedd endel siden den gang, både på kassestørrelser og på pris/lyd. Om du ikke er opptatt av old school utstyr, ville jeg solgt den og kjøpt en moderne bass.
      okei. old school er ikke helt meg. Har bygd glassfiber kasse i reservehjulsbrønnen til en golf 5 så er ikke utrolig stor den kassen.

      Hvor mye kan man få for en sånn en da?

      Comment


      • #4
        Er den helt strøken, rundt 800 kr. Har du original eske også, så 1000-1200. Det er min mening.
        Mvh
        Pål Andréas Bryng
        Bilstereosenteret.no
        Vi forhandler bl.a.:
        Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
        Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


        Følg oss på Facebook
        Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

        Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

        Comment


        • #5
          Originally posted by Bilstereosenteret.no View Post
          Er den helt strøken, rundt 800 kr. Har du original eske også, så 1000-1200. Det er min mening.
          Sett i den sammenheng, at han selger denne for 1000kr, og kjøper ett nytt element til 1000kr, mener du fortsatt at det vil gi bedre lyd med det nye elementet? (hvor langt er ett snøre forresten?? )

          Ett seriøst og relevant spørsmål for min del, som "var med" for mange år siden, og går litt å småkikker på elementer fra back in the days som jeg vet var bra den gangen.. (rett og slett pga uviten om hva som er "bra" nå til ett stramt budsjett)

          Comment


          • #6
            Ikke nødvendigvis bedre lydkvalitet, men du får nok større slaglengde, høyere effekttålighet og mindre kassemål
            Mvh
            Pål Andréas Bryng
            Bilstereosenteret.no
            Vi forhandler bl.a.:
            Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
            Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


            Følg oss på Facebook
            Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

            Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

            Comment


            • #7
              Hadde 2stk XTR10 når de var nye, og disse skulle ha rundt 40 liter lukka, og 70 liter porta kasse. Men sånn var det jo for 20 år siden. 12" utgaven skulle ha 60 liter lukka husker jeg, men ikke sikker på porta. Iallfall større enn det igjen.

              Hadde en 12" Orion NT når den kom ut et par år senere, og denne skulle "kun" ha 42 liter kasse, som var en god del mindre enn XTR på samme tiden.

              Er jo også skumoppheng på disse, som blir gradvis dårligere med årene, uansett montering. Men de holder som regel lenger siden de er montert vekke fra sollys/UV-stråler enn vanlige høyttalere i hattehylle etc. Men uansett, en 20 år gammel sub er ikke nødvendigvis like bra lenger som for 20 år siden.
              [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

              Comment

              Working...
              X