Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lukket vs bassreflex med lav port tuning

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Lukket vs bassreflex med lav port tuning

    Lurer litt på hva som vil være den beste løsningen for sq med en infinity 1260w på 200w forsterker effekt? Har ei kasse som nå er lukket på 44 liter jeg ønsker å bruke.
    Vet i utgangspunktet at lukket vel er å anbefale for sq, men har jo ikke all verden med effekt til den og rett meg gjerne hvis dette er feil, så heller kanskje litt mer mot bassreflex. Og sånn jeg har forstått dette er lav tuning frekvens også positivt for sq og igjen hvis dette er galt setter jeg pris på korreksjon

    Satte opp alle parameterne i winISD og kurvene ser jo ganske like ut på disse da, trakk da fra 1 liter på element og 3 liter på rund port 8cm i dia og 57cm lang. Vent mach på porten blei 0,16 som jeg har forstått er innafor det som er ok.

    Full liste med parameter her

    Last edited by volvoekern; 13-05-2014, 11:01.

  • #2
    Ville satt litt større port. Jeg mener å huske at over 10 er port støy. Bare rett meg hvis jeg tar feil. Men ville prøvd å få vent match ned til 0,7 0,6 iallefall

    Mvh Kim

    Comment


    • #3
      Originally posted by kimafro View Post
      Ville satt litt større port. Jeg mener å huske at over 10 er port støy. Bare rett meg hvis jeg tar feil. Men ville prøvd å få vent match ned til 0,7 0,6 iallefall

      Mvh Kim
      Har dessverre ikke plass til større port pga at lengden går en del opp da. Men 0,16 gir grønne tall i winISD og mener du her 0,07 og 0,06? for ellers er jeg jo under det du skrev

      Comment


      • #4
        0.16 er vel det de utregningsprogrammene bruker som "mal" for portstøy. Så brude gå greit.
        Ole Petter Holelien
        Din komplette leverandør av bilstereo og monteringsmatriell
        Judysbilstereo.no olepetter@judysbilstereo.no
        Focal Helix Cadence Pioneer DD Dynabel Gladen GZ Installbay Silent Coat DLS M.M

        Comment


        • #5
          Ingen som har noen for og mot på kassetype da?

          Comment

          Working...
          X