Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nye 15"?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by nav View Post
    Det var ei HELVETES port på det gamle elementet er jo nesten i free air dette
    Nei, tuller du nå? Det er jo linka til anbefalingene fra cerwinvega.com, og jeg dobbeltsjekka med winsid, porten måtte være så stor...

    Comment


    • #17
      Originally posted by CV-Gunnar View Post
      Stroker 15 skal trykke i massevis! Bare så synd at du kun kjører en C350 på den..
      NAD generelt har slappe forsterkere og passer dårlig sammen med store CV basser, snakker av mye erfaring.
      Få tak i f.eks en feit Carver/LAB/Crown pa amp så skal du få trøkk så det holder!
      Jeg bør bruke pengene på recone da mener du? Jeg tenkte og skaffe en kraftig PA amp, merke har jeg ikke tenkt så mye på men skjønner at du vet hva du snakker om så bør vel se etter et av de merkene. Tenkte også å kjøpe en som har deling innebygd, det er vel ikke så dumt?

      Var like før jeg bestillte meg Celestion FTR15 nå. Så bra du kommer med innspill

      Comment


      • #18
        Kan umuligt stemme , 2 stk4"porter i ca100liters per kasse er meget optimalt i bil på stroker ,men prøvde inne med 2 stk nyreconede strokere for 2 år sida å da tettet eg 1 stk aeroport i kvar kasse å det trykket mer en clsc 215 lett
        Disse strokerene drev eg med 2 stk nad 216 å det spilte så et he<^+£$>~}
        2 loud

        Comment


        • #19
          Originally posted by nav View Post
          Kan umuligt stemme , 2 stk4"porter i ca100liters per kasse er meget optimalt i bil på stroker ,men prøvde inne med 2 stk nyreconede strokere for 2 år sida å da tettet eg 1 stk aeroport i kvar kasse å det trykket mer en clsc 215 lett
          Disse strokerene drev eg med 2 stk nad 216 å det spilte så et he<^+£$>~}
          Da får du se her da... http://www.cerwinvegamobile.com/manu...anual-1996.pdf
          Jeg har bygd etter infoen på denne linken, side 5. Står forøvrig at du skal ha 4stk 4" rør på 67cm.. Rart om de anbefaler å bygge dårlige kasser da. Går det an å sjekke dette noe sted da?

          Comment


          • #20
            Tror du ska ta det med ei klypa salt dei annbefalingane der kan ivertfall ikje huska at hifi klubben sine bedre kasser var 4stk 4" rør i
            2 loud

            Comment


            • #21
              Originally posted by nav View Post
              Tror du ska ta det med ei klypa salt dei annbefalingane der kan ivertfall ikje huska at hifi klubben sine bedre kasser var 4stk 4" rør i
              Sliter med å tru at hifi-klubben har mer peiling på CV enn hva CV selv har altså..

              Comment


              • #22
                Som du ser i anbefalingene så varierer portarealet stort i de 3 forslagene de lister opp, 28,26"2 - 40"2 og 50.26"2 er spennet mellom anbefalte portareal. (28,26"2 er forøvrig ikke mye mer enn hva 2stk 4" porter har i areal).

                Så det er ganske romslige spenn på hva som er anbefalt av CV selv..

                Når det er sagt, så er alle disse forslagene til bruk i bil og ser du på bildet av frekvensresponsen på kassen så faller den som en stein fra 45hz. Det er greit i en bilkupe som forsterker dype frekvenser av seg selv (cabin gain), men noe helt annet i et stort innerom.

                Det går fint å bruke bilsubber inne, men da må kassen være konstruert for det bruket også. Det går ikke bare å lage en kasse etter produsentens anbefalinger til bilbruk. det funker svært sjeldent bra..
                [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

                Comment


                • #23
                  Da er jeg i trøbbel med andre ord.. For jeg er ikke så dreven at jeg vet hva jeg bør gjøre mtp port nå. Venter på svar fra CV-gunnar om han anbefaler å bruke strokerne, hvis han anbefaler det så gjør jeg såklart det da recone kit koster ca 400,- Men jeg bør kanskje bygge om porten jeg nå da, noen her som kunne vært villig til å designet port da? Pris kan vi vel bli enige om på PM hvis noen her vil ta på seg oppdraget?

                  Comment


                  • #24
                    Vurdere å prøve de i bil før du gjør noe annet da ?
                    Subaru Forester: | Pioneer | 2x DD 9918 - DD Vo M8 - DD Vo B1 |
                    | Gladen 75c6 - DD m4a |
                    | 5 x Odyssey PC2150 | EA 250a alt | 154.2 I ruta , 149.9 I setet |

                    Comment


                    • #25
                      Originally posted by Rexonix View Post
                      Vurdere å prøve de i bil før du gjør noe annet da ?
                      Med denne kassen mener du? Subben har stått i bilen i flere år. I en mindre kasse. Disse kassene er alt for store til å få inn i bagasjerommet, men kanskje de går inn i baksetet. Spør dumt nå, men hvorfor bør jeg prøve kassene i bilen?

                      EDIT : De skal jo brukes innendørs, ikke i bilen.
                      Last edited by Jobbe88; 22-01-2014, 17:05.

                      Comment


                      • #26
                        Originally posted by Question mark View Post
                        Hehe, husker deg på avforum. Heftig loft-stue har du noe hjemme anlegg nå for tiden?
                        Du gjør det ja
                        Har LS-15 i stua nå mens bassene i 1515 er til reconing. Har fortsatt Midgard blokkene, så har jeg just begynt på kasse til en Stroker 18 som skal drives av en Carver PT-2400
                        Lenge siden jeg har vært på avforum nå å oppdatert noe, 5 år el noe:P Er noe forandringer nå ja :P
                        Cerwin-Vega! Stroker PRO 15
                        Hifonics XX-Colossus II
                        Kinetik HC2400
                        Club 140dB +

                        Comment


                        • #27
                          Originally posted by Jobbe88 View Post
                          Jeg bør bruke pengene på recone da mener du? Jeg tenkte og skaffe en kraftig PA amp, merke har jeg ikke tenkt så mye på men skjønner at du vet hva du snakker om så bør vel se etter et av de merkene. Tenkte også å kjøpe en som har deling innebygd, det er vel ikke så dumt?

                          Var like før jeg bestillte meg Celestion FTR15 nå. Så bra du kommer med innspill
                          MIN mening er JA Syntes disse gamle old school subbene absolutt er verdt det!
                          Hvis du finner en bra amp med det innebygd så er jo det topp!

                          Selv har jeg just begynt smått på denne type kasse til min Stroker 18:
                          http://forum.speakerplans.com/cv-str...opic74235.html
                          Blir spennende å se hvordan den fungerer, skal drives av en Carver PT-2400 pa amp.
                          Cerwin-Vega! Stroker PRO 15
                          Hifonics XX-Colossus II
                          Kinetik HC2400
                          Club 140dB +

                          Comment


                          • #28
                            Originally posted by CV-Gunnar View Post
                            MIN mening er JA Syntes disse gamle old school subbene absolutt er verdt det!
                            Hvis du finner en bra amp med det innebygd så er jo det topp!

                            Selv har jeg just begynt smått på denne type kasse til min Stroker 18:
                            http://forum.speakerplans.com/cv-str...opic74235.html
                            Blir spennende å se hvordan den fungerer, skal drives av en Carver PT-2400 pa amp.
                            Da skal jeg gi det ett forsøk Du har ikke hatt tid til å se litt på port-løsning også mens vi er igang? Det hadde vært perfekt!

                            Har tenkt på det, men er så grønn på dette og har jo tydligvis gjort det helt feil nå... Så hvis jeg ikke får noen tips av noen så bli neste løsning å ta ut porten, lage plate hvor porten sto, og teste med 1,2 og 3 4" rør. Vært så mye enklere om noen hadde hjulpet meg med design

                            Comment


                            • #29
                              Kassen ser jo bra bygget ut og det er bra design på porten, så litt modding med dypere tuning så kan det godt funke dette, iallfall bedre.

                              Ser ut som den porten er noe større enn CV sitt forslag på slotport som er 4x10" åpning? Hvor stort er portarealet og hvor lang er den?
                              [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

                              Comment


                              • #30
                                Originally posted by Haakon O View Post
                                Kassen ser jo bra bygget ut og det er bra design på porten, så litt modding med dypere tuning så kan det godt funke dette, iallfall bedre.

                                Ser ut som den porten er noe større enn CV sitt forslag på slotport som er 4x10" åpning? Hvor stort er portarealet og hvor lang er den?
                                4x10 = 10cm x 25cm. Jeg har gått ned på høyden og opp på bredden. Lengden er den samme så tuningen er vell i teorien den samme. Volumet av porten er iallefall det samme. Å samme vent match. Min port er 7x35. 40 lang. Tror jeg venter til jeg har fått recona subbene å fått en større amp i hus før jeg evt tester ny port

                                Comment

                                Working...
                                X