Announcement

Collapse
No announcement yet.

6,5 Bass i hatthylle

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 6,5 Bass i hatthylle

    Er det noen som har erfaring eller mening om å motere 1 eller 2 6,5 bass i hatthylle uten kasse?
    Hva slags elementer som kan passe til dette.
    Har ikke lyst på kasse i baggasjen.
    Finnes det noen annen løsning?
    Tips?

  • #2
    Hadde 6.5" komp sett i hattehylla på en Polo, spilte ganske fint det Har et bilde her: (forrige eieren hadde montert 1 stk 6x9 og 1 stk 6.5" :S Så derfor den ene hullet er større enn elementet :P )

    Comment


    • #3
      Jeg tenkte nå mer på noe mer bass retta slik som http://www.dynabel.no/Shop/Product/Digital-Designs-DDSW65-65''-subwoofer/DD1020
      Digital Designs DDSW6,5
      det vil jo sikkert funke... men er det bortkasta i forhold til ett kompositt sett?
      Hvis disse er laget for å spille i kasse?

      Comment


      • #4
        Hvis du har en tynn hattehylle og monterer noe som har voldsom energi i membransvingningene vil hele hattehyllen spille med. Gir antaglig mye større sannsynlighet for å få ulyder med på kjøpet.

        Den DD 6'5" er sikkert fin til midbass, om den spiller mellomtone i tillegg vet jeg ikke.
        Math Problem: A smalltown girl boards a train leaving South Detroit at midnight. If she doesn't stop believing, how long is her Journey?

        Comment


        • #5
          det er ikke løs hatthylle den er av metall.. er orginale hull til 6,5 der fra før..
          Vet ikke om det vil blafre da?
          Men er det forskjell på elementer som skal spille uten kasse og ikke?
          Finner bare folk som har satt inn store elementer som 10 og 12 tommere... Ingen som har prøvd dette med mindre høytaler?
          Har ikke så peiling, vil bare ha litt bass, og vil helt ikke kaste bort masse plass
          Last edited by trutta; 03-03-2013, 19:44.

          Comment


          • #6
            http://www.mamut.net/kickstart/subdet17.htm
            Hva med disse?

            Comment


            • #7
              Hvis den er av solid metal og godt festet til resten av bilen kan det gå greit hvis man demper hyllen.

              Om du får bass av to 6'5" som spiller nærmest i free-air vet jeg ikke.
              Math Problem: A smalltown girl boards a train leaving South Detroit at midnight. If she doesn't stop believing, how long is her Journey?

              Comment


              • #8
                Hvis du ikke har noe sub baki, og du får en solid innfesting til disse høyttalerene, så kan bør det løfte bassintrykket noe, men det er begrenset hvor mye du klarer å presse ut av et par 6,5". Jeg ville da heller kjøpt et skikkelig frontsystem, sørget for solid innfesting, dempet dørene og kjørt på med en god forsterker

                Comment


                • #9
                  Jeg har handlet frontsett, demping og har forsterker. Så jeg får se hvordan det blir med dette.
                  Men hadde sikkert vært fint med mer. Uten at det skal gå utover plassen.

                  Comment


                  • #10
                    Tror du kommer langt med det frontsettet og demping.
                    Math Problem: A smalltown girl boards a train leaving South Detroit at midnight. If she doesn't stop believing, how long is her Journey?

                    Comment


                    • #11
                      ja det hadde vært det beste(billigste) .. he he

                      Comment


                      • #12
                        Hva hvis man har en sånn under?
                        http://bilstereosenteret.no/product_...roducts_id=566
                        Vil det hjelpe?
                        Noen som har prøvd?
                        Last edited by trutta; 04-03-2013, 18:08.

                        Comment

                        Working...
                        X