Announcement

Collapse
No announcement yet.

trippel 10", eller dobbel (evt) 1x 15"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by andreas12345 View Post
    Kan koble den ned til 1ohm
    Da, hadde det vært opp til meg, kunne dobbel 12" vært saken..
    Finne noen elementer med høy følsomhet, doble 4 ohm spoler (evt. singel 2 ohm spole) med riktig kasse, så tror jeg kombinasjonen med punch og SPL skal være krutte god jeg

    MTX - RT12-44 om du er på budsjett-løsninger (ca 1000,- per sub)

    DLS Reference RMW12 hadde nok vært helt knall (3000,- per sub, men tror det ligger to til salgs brukt på forumet her)

    Dette er de elementene jeg har erfaringer med som jeg kunne anbefalt, ellers finnes det jo masse bra av andre merker..
    VW Polo, 2010, 1.6 TDI OEM-style
    DLS Dynamat Varta Stinger Dynabel
    http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=17785

    Comment


    • #17
      til info så har jeg 2stk pioneer tsw 3002 subber som jeg skal selge 2000 for begge http://www.pioneer.eu/no/products/25...02D4/page.html

      har klart 140db med 1stk på 500w rms
      Ford Focus
      B2 Audio CC15
      B2 Audio Mono v4

      Comment


      • #18
        Det er nok en kombinasjon av en skikkelig dårlig forsterker, og suber som heller ikke er allverden her, så jeg tipper trådstarter hadde blitt overrasket om han feks fikk testet en DD515 i skikkelig kasse og med en skikkelig forsterker.
        Den A/D/S forsterkeren yter vel kanskje 500w rms på en god dag, så den og kassa ville jeg prøvd å selge først og fremst

        Comment


        • #19
          Originally posted by cossiemk1 View Post
          Den A/D/S forsterkeren yter vel kanskje 500w rms på en god dag, så den og kassa ville jeg prøvd å selge først og fremst
          Dette har du nok testpapirer på antar jeg, når du mener at A/D/S forsterkern har 33% effektivitetsgrad, eller er det et klassisk eksempel på fordommer?

          Jeg er imponert over hva den lille, digitale tassen klarer å gi til f.eks. Pioneer TS-W3002D4, Alpine Type E og G, DLS UR10 (x2) så jeg er HELT uenig i at det er det svake leddet her....
          VW Polo, 2010, 1.6 TDI OEM-style
          DLS Dynamat Varta Stinger Dynabel
          http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=17785

          Comment


          • #20
            Originally posted by kalosturbo View Post
            Dette har du nok testpapirer på antar jeg, når du mener at A/D/S forsterkern har 33% effektivitetsgrad, eller er det et klassisk eksempel på fordommer?

            Jeg er imponert over hva den lille, digitale tassen klarer å gi til f.eks. Pioneer TS-W3002D4, Alpine Type E og G, DLS UR10 (x2) så jeg er HELT uenig i at det er det svake leddet her....
            I forhold til prisen på denne forsterkeren så får du mye for pengene syns nå jeg har ikke prøvd så alt for mye, men koster tross alt bare 2400kr.. spiller til papplyden kommer :P

            Comment


            • #21
              Originally posted by cossiemk1 View Post
              Det er nok en kombinasjon av en skikkelig dårlig forsterker, og suber som heller ikke er allverden her, så jeg tipper trådstarter hadde blitt overrasket om han feks fikk testet en DD515 i skikkelig kasse og med en skikkelig forsterker.
              Den A/D/S forsterkeren yter vel kanskje 500w rms på en god dag, så den og kassa ville jeg prøvd å selge først og fremst
              Har hatt A/D/S forsterkere og brukt disse bl.a på subber i kasser med dårlig effektivitet - og det har likevel blitt massevis av lyd. Mye mer lyd enn om det skulle vært 33% effektivitet. Regner med at du har dokumentasjon på påstandene dine - skulle nesten tro du var en konkurrent som var ute etter å lage dårlig navn for andre merker (ulovlig i Norge).

              Tipper forsterker er ca.likt med andre forsterkere i samme klasifikasjon når det kommer til effektivitet.

              A/D/S gir mye for pengene, husk prisen. Kan få fult A/D/S anlegg som spiller mer enn bra nok for en pris de fleste kun kjøper subwoofer + kabler for. Og tviler på at resultatet blir noe mer fantastisk da de fleste ikke lager effektive kasser eller monterer slik at man får best mulig utgangspunkt for golyd'
              Math Problem: A smalltown girl boards a train leaving South Detroit at midnight. If she doesn't stop believing, how long is her Journey?

              Comment


              • #22
                Er ikke 500 watt nok til å sparke liv i enhver sub?
                Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
                [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
                Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

                Comment


                • #23
                  Jo, i massevis Ugn

                  Comment

                  Working...
                  X