Announcement

Collapse
No announcement yet.

subkasse glassfiber vs mdf

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • subkasse glassfiber vs mdf

    vurderer ny kasse til passaten...
    da tenkte jeg at jeg skulle bygge litt i glassfiber og litt i mdf.

    men vet ikke helt hvordan jeg skal bygge.
    enten bygge bunndel, bakplate og sider av mdf slik som dette:

    eller bygge bunnplate og bakplate av mdf og støpe sider over hjulbuene for "perfekt" passform.


    har 3x12" så tenkte å plassere de med en i ca 45 graders helling rett mot bakluke, den på høyre side rettes i 45 graders helling mot venstre baklykt, og siste 12" på venstre side rettes i 45 graders helling mot høyre baklykt.
    noe ala dette


    Hva tror dere? blir dette bra? skal ha port i midten noe lignende som på første bilde.

    hvor mange lag med glassfiber er det lurt å bruke?
    har hørt at det blir annen "klang" i kassen om man bruke glassfiber istede for mdf
    Attached Files

  • #2
    MDF: Enklere, billigere, kortere tid, lettere å få bra finish, enklere å få kassa potte tett..
    Glassfiber: Klinete men 'tøft'.

    Spørs helt hva du er ute etter..
    Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
    [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
    Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

    Comment


    • #3
      er ute etter en kasse som spiller høyt, men som ikke ser ut som at det ligger en pappeske i bagasjerommet

      Comment


      • #4
        Ikke noe problem å få fin kasse med MDF.
        Kan være en ide å ta kontakt med Dag J. her på forumet, han er kassekunstner til de grader
        Bestille kasse eller design fra han, så får du en kasse som både LÅTER bra og SER bra ut!
        Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
        [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
        Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

        Comment

        Working...
        X