Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kasse for 2 stk jl w3v3 12" help :)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kasse for 2 stk jl w3v3 12" help :)

    Heisann.
    som tittel sier så har jeg kjøpt meg 2 stk JL w3v3 hos Odd Hauge, så må begynne å tenke på kasse til dem. Men står litt på bar bakke her så lurer på om noen kan gi meg noen anbefalinger til hva slags kasse jeg skal lage, har skaffet meg 22mm mdf.

    Bilen er en sedan, er ute etter kvalitet fremfor kraft for å si det slik
    Forsterker er Mosconi AS300.2

    Takker likegjerne på forhånd

    Runar.

  • #2
    Jeg monterte et par slike i en 75 liter lukket kasse, og det fungerte veldig bra

    Comment


    • #3
      75 liter trykk kammerkasse blir bra
      Audi A6 Helix: Pioneer DEX-P99RS - 3 stk Helix P200 Precision - Helix RS6.3 Competition - Helix SPXL 1000 - Helix SPXL 12"
      Audi S6 Brax: Pioneer DEX-P99RS - Brax Matrix PP 6.5" - Brax Matrix X4 - Brax X2000.2 - 2 stk Brax Matrix 10.1

      Comment


      • #4
        Takker for svar
        Så det er ikke behov for å avskille kammrene for subbene?..

        Comment


        • #5
          Originally posted by Runar.k View Post
          Takker for svar
          Så det er ikke behov for å avskille kammrene for subbene?..
          Du trenger ikke det, men det kan være en fordel med tanke på stivheten i kassa

          Comment


          • #6
            Har brukt dem både i trykkammer og bassrefleks, likte portet kasse klart best. De kan låte kjempebra i et godt oppsett, lykke til!!
            never enough!

            Comment


            • #7
              Originally posted by bass-freek View Post
              Har brukt dem både i trykkammer og bassrefleks, likte portet kasse klart best. De kan låte kjempebra i et godt oppsett, lykke til!!
              Takk
              Hvor mange liter vill du anbefale i ei portet kasse ?

              Comment


              • #8
                49,6l nettovolum pr element....
                http://www.jlaudio.com/12w3v3-4-car-...-drivers-92154 trykk på spesifications!
                Her finner du alt du trenger av info om kasser til de elementene, meget informativt fra JL!
                never enough!

                Comment


                • #9
                  Originally posted by bass-freek View Post
                  49,6l nettovolum pr element....
                  http://www.jlaudio.com/12w3v3-4-car-...-drivers-92154 trykk på spesifications!
                  Her finner du alt du trenger av info om kasser til de elementene, meget informativt fra JL!
                  Ja JL er finke
                  Men jeg får ikke målene for portet kasse til å stemme på deres side. Hva er det jeg overser? det står at kassen er 737mm brei, 356 høy og 321 dyp, men med min regnig så blir ikke det 49L x)

                  Har lest den posten om utregning av liter så har fulgt de formlene

                  Comment

                  Working...
                  X