Announcement

Collapse
No announcement yet.

hvordan få annen ohm på høytallere?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    det ska være best mulig lyd til minst mulig penger. tenker mest på focal å ground zero :P men har noen 180 watt pioneer coaxial høytallere som æ fikk i jule gave som æ tenkte æ sko ha der de orginale står bak. men vil ha sub som slår godt i fra seg også å et bra front sett. e det noen som har noe å anbefale?

    Comment


    • #17
      Originally posted by son95 View Post
      Tusen takk for svar har ikkje kjøpt noe enda men har tenkt til det snart blir 18 i mars så må ha det ferdig til da. anlegget skal bygges i en nissan almera n15 så vist noen har noe å anbefale som ikke er så alt for dyrt å ikke så alt for billig . det jeg liker best er god lyd å ikke så mye bass at bilen skrangeler i hjæl men åsså san at jeg kan brife litt til kompiser med det :P

      liker å gjøre ting best mulig
      I en kombi skal det ikke store anlegget til før du får grei lyd. Kjører selv 3-dørs Colt.

      Jeg har et enkelt Focal frontsett og en 12" Peerless sub i lukket kasse i bagasjen, funker bra som første-stereo syns jeg.
      Drives av Alpine MRX forsterkere som jeg fant på tilbud på DynaBel, to T15 (ja det er unødvendig og en skal ut) og en M100. Subben får kanskje et par-trehundre watt når jeg drar på og det er greit med bass til musikk, og litt ekstra

      Eneste jeg savner er å kunne dra på skikkelig og utfordre sansene litt, men større bygg får komme med tiden, eller helst til sommern!

      Utenom subben og spiller som jeg hadde fra før, betalte jeg sirka 6-7k for alt ved å finne gode tilbud.
      Dette inkluderer forsterkere, 53mm3 og 25mm2 strømmkabler med monteringsutstyr, gode signal- og høyttalerkabler og litt dempematter. Mdf til kassebygging hadde jeg også fra før.


      Spesifikke forslag på utstyr kan jeg ikke komme med, da jeg har testet veldig lite, og har nok problemer med å finne ut hva jeg selv vil bruke

      Comment


      • #18
        har tenkt litt på den pakken hær http://eikensbilstereo.no/product.php?id_product=939

        men vil ikke tro det er noe serlig med trøkk i den

        Comment


        • #19
          men det æ no åsså lure på er om hvordan blir forskjellen mellom 2x10'' å 2x12'' eller 1 x15''

          Comment


          • #20
            Originally posted by son95 View Post
            har tenkt litt på den pakken hær http://eikensbilstereo.no/product.php?id_product=939

            men vil ikke tro det er noe serlig med trøkk i den
            Av lignende kasser jeg har hørt er det gjerne masse trykk rundt "lyse" frekvenser 40-50-60hz men de låter ikke veldig bra, og går ikke noe dypt heller. Spesielt i slike små biler som forsterker samme området veldig.
            Nå har jeg ikke hørt akkurat den der da, det skal sies.

            Men det er mulig du vil oppfatte den helt forskjellig fra meg utifra hva du er vant til fra tidligere, og hva du faktisk er ute etter.

            Originally posted by son95 View Post
            men det æ no åsså lure på er om hvordan blir forskjellen mellom 2x10'' å 2x12'' eller 1 x15''
            Kommer helt ann på elementer og kasse.
            Umulig for noen å gi svar kun basert på størrelse.

            Comment


            • #21
              Siden budsjettet ditt er 6000, så vil jeg anbefale deg å drite i å kjøre dobbel bass. Du får mer en nok ut av 1 element. Skal du selv bygge kasse, eller kjøper du et ferdigbygg? Har du lagt med ledninger i budsjett, og skal du selv koble opp; eller skal en forretning (kickstart el.) bygge det for deg?

              Slike "pakkeløsninger" lønner seg sjeldent. Man tror gjerne man får mye for pengene - helt til du tester det ut mot andre anlegg.
              /// BIS

              Comment


              • #22
                har kjøpt denne å håpper på at jeg får den i bagasjeromet http://www.lydbilde.no/index.php/for...akke-2x12.html siden jeg synes det er lite trykk i enkel 12 å jeg har hadd lyst på mtx siden første gang jeg hørte det

                Comment

                Working...
                X